کد خبر : 2076355 | 21 مهر 1403 ساعت 17:35 | 4.5K بازدید | 8 دیدگاه

بعد از طلای المپیک پاریس؛

جوکوویچ در آستانه صدمین قهرمانی در مسترز شانگهای

نواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی، با صعود به مسابقات شانگهای شانس کسب صدمین عنوان قهرمانی دوران حرفه‌ای خود را آزمایش می‌کند.

جوکوویچ در آستانه صدمین قهرمانی در مسترز شانگهای

به گزارش "ورزش سه"، نواک جوکوویچ به دومین فینال بزرگ فصل راه پیدا کرده است. این تنیسور صربستانی تیلور فریتز را شکست داد تا در فینال مستر هزار امتیازی شانگهای به مصاف یانیک سینر برود.

نواک به غیر از مدال طلا در المپیک پاریس، این فرصت را دارد که فصل را بدون مدال طلا به پایان نرساند. او در مسابقات آسیایی بد عمل نکرده است. این ورزشکار هر بار که به فینال رقابت‌های شانگهای می‌رسید، جام قهرمانی را بالای سر برد (2012، 2013، 2015 و 2018).

اگر او پنجمین عنوان خود را در این رقابت‌ها کسب کند، می‌تواند به صدمین جام قهرمانی در دوران حرفه‌ای خود برسد و به راجر فدرر (103) و جیمی کانرز (109) ملحق شود.

فینال مقابل سینر برای جوکوویچ مسابقه سختی خواهد بود. سینر پس از شکست توماس ماچاک در نیمه نهایی تایید کرد که سال را به عنوان شماره یک به پایان خواهد رساند‌.

2093988

این تنیسور ایتالیایی اکنون در هشتمین فینال فصل و چهارمین فینال متوالی خود حضور دارد. او از هفت فینال قبلی، شش‌بار برنده شده و فقط 10 روز پیش در پکن مقابل کارلوس آلکاراس شکست خورد.

جوکوویچ و سینر هفت بار با یکدیگر روبرو شده‌اند. سهم تنیسور صربستانی 4 برد بوده اما دو دوئل آخر به نفع شماره یک فعلی ATP رقم خورد: نیمه نهایی دیویس کاپ 2023 و نیمه نهایی تنیس آزاد استرالیا.

دیدگاه‌ها