کد خبر : 2076354 | 21 مهر 1403 ساعت 17:34 | 71.7K بازدید | 181 دیدگاه

در ایران در امنیت کامل هستم؛

بوژوویچ: پرسپولیس نه، تراکتور و سپاهان بهترینند!

واقعیت این است که من اینجا مشکلی ندارم و در امنیت کامل هستم. من در خیابان‌ها قدم می‌زنم و رفتار مردم با من بسیار مهربانانه و گرم است. من اینجا احساس خیلی خوبی دارم و در واقع اینطور باید بگویم که چیزی از این حرف‌ها نمی‌دانم.

بوژوویچ: پرسپولیس نه، تراکتور و سپاهان بهترینند!

به گزارش "ورزش‌ سه"، میودراگ بوژوویچ، سرمربی 53 مونته‌نگرویی، یکی از مربیان خارجی تازه وارد به فوتبال ایران است که از آغاز قرن جدید در دنیای مربیگری حضور داشته و حالا تجربیات او پس از نزدیک به 25 سال کار کردن در کشور خودش، ژاپن، روسیه و کشورهای دیگر در استقلال خوزستان به منصه ظهور درآمده است.
البته استقلال خوزستان از 7 مسابقه 6 امتیاز کسب کرده و در رتبه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد، اما تنها پیروزی این تیم مقابل استقلال رقم خورده که سبب شد جواد نکونام به شدت از سمت جامعه هواداری استقلال تحت فشار قرار بگیرد و سرانجام پس از شکست در قطر مقابل السد از سمت خود استعفا داد.

با این مربی درباره موضوعات مختلف از جمله عملکرد استقلال خوزستان، شرایط کلی لیگ ایران، نتایج و عملکرد تیم ملی و اخباری که درباره عدم امنیت در ایران در رسانه‌های جهانی منتشر می‌شود، گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

2093983

*از بازی با سپاهان شروع کنیم که تیم شما نمایش خوبی داشت، اما در پایان با یک گل نتیجه را واگذار کرد.
فکر می‌کنم ما حداقل شایسته کسب تساوی بودیم. اما به اندازه کافی خوب بودیم، اما سپاهان یکی از بهترین تیم‌های ایران است. حتی بهترین تیم ایران. سپاهان بازیکنان زیادی دارد که در یک سطح هستند. ما می‌توانیم از آنچه در زمین مسابقه رخ داد راضی باشیم، اما از نتیجه‌ای که رقم خورد نه.

*به طور کلی از عملکرد و نمایش تیم‌تان راضی هستید؟
به طور کلی باید بگویم که ما خوب بازی می‌کنیم. فکر می‌کنم ما شایسته این بودیم که امتیازات بیشتری داشته باشیم. اما متاسفانه در برخی بازی‌ها برنده نشدیم. برخی اوقات بدشانس بودیم و برخی اوقات به تجربه بیشتری نیاز داشتیم. اما بر این باور هستم که در مسیر درستی قرار داریم و تیم خوبی می‌سازیم.

*به طور کلی فضای فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید. به عنوان مثال سبک بازی تیم‌ها، تاکتیک‌پذیری بازیکنان و مسائلی از این دست. 
باید بگویم که کیفیت بازیکنان ایرانی از دیدگاه مثبت من را سورپرایز کرده است. باید بگویم بازیکنان با کیفیت زیادی در لیگ ایران وجود دارند. البته زمین‌های چمن خوب نیستند اما کیفیت بازی‌ها و بازیکنان بسیار جالب توجه است.

*کدام بازیکنان بیشتر شما را سورپرایز کرده‌اند؟ 
نمی‌خواهم درباره اسم‌ها صحبت کنم و یا سرنخی درباره آنها بدهم. اما بازیکنان با کیفیت بسیاری وجود دارند. چون در باشگاه دیگری هستم درست نیست که از بازیکنی نام ببرم.

*اما شاید بتوانیم درباره بیفوما صحبت کنیم که عملکردش مورد توجه هواداران فوتبال در ایران قرار گرفته است. 
بیفوما بازیکن بسیار با کیفیتی است، چون مهارت‌های زیادی دارد. اما باید این را هم در نظر بگیرید که او تازه به لیگ ایران وارد شده و هنوز نتوانسته بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد. به نظرم آینده مقابل اوست.

2093985

*درباره باشگاه استقلال خوزستان هم صحبت کنیم. آیا حمایت لازم را از مدیران باشگاه دریافت کرده‌اید؟
من درباره احساس آنها چیزی نمی‌دانم. این موضوع و سوالی است که باید از آنها پرسیده شود و نه از من.

*من درباره احساسی صحبت می‌کنم که از آنها دریافت می‌کنید. آیا احساس خوبی از آنها گرفته‌اید؟ 
ببینید ما در حال ساختن یک تیم کامل جدید هستیم. تیمی کاملا متفاوت با فصل گذشته. ما بازیکنان جدید زیادی داریم. اصلا ساده نیست که با همه این بازیکنان که از جاهای متفاوتی آمده‌اند، در زمان کوتاه تیم خوبی بسازید. اما باید این را بگویم که تا این لحظه احساس می‌کنم حمایت لازم را از طرف باشگاه دریافت کرده‌ام. به طور طبیعی مشکلاتی است که همه در کنار هم با این مشکلات مواجه می‌شویم. ما باید کنار هم باشیم و برای مقابله با این شرایط خودمان را آماده کنیم و در کنار هم بمانیم.

*درباره چمن صحبت کوتاهی داشتید. ارزیابی شما از چمن‌هایی که در ایران وجود دارد چیست؟ آیا در کشور شما هم شرایط به همین شکل است یا تفاوت دارد؟ 
چطور بگویم. زمین‌ها اصلا کیفیت خوبی ندارند. به خصوص برای تمرینات. در کشور من شرایط بهتر است، اما باید بگویم که بازی آخری که ما بیرون از خانه مقابل شمس آذر برگزار کردیم، کیفیت چمن بسیار خوب بود.

2093986

*کمی از فضای ایران خارج شویم. مربیان نام آشنایی در فوتبال ایران فعالیت داشته‌اند. از جمله برانکو ایوانکوویچ و میروسلاو بلاژویچ. همچنین در حال حاضر اسکوچیچ را در تراکتور داریم. با کدامیک از این مربیان آشنایی بیشتری دارید؟ آیا با آنها ارتباط هم داشته‌اید؟ 
باید بگویم که ارتباط به آن شکلی که مدنظر شماست نداشته‌ام، اما تمام آنها را می‌شناسم و ملاقات‌هایی با آنها داشته‌ام. از میان آنها بلاژویچ را به خوبی می‌شناختم. خودش و مسیری که در دنیای مربیگری طی کرد. متاسفانه از دنیا رفت. او خیلی مربی جالب توجه و خوبی بود. او را چند مرتبه در زمان‌های مختلف ملاقات کردم. زمانی که او مربی بود، من بازیکن بودم. چیزهای بسیار خوبی درباره او شنیدم. او هر جایی که بود، کارش را به نحو احسن انجام داد. الان هم اسکوچیچ در تراکتور کار بسیار خوبی انجام می‌دهد و تیمش فوتبال بسیار خوبی ارائه می‌کند.

*بازی تیم ملی ایران با ازبکستان را تماشا کردید؟ 
نه متاسفانه همزمان با تمرین ما بود و نتوانستم.

*بازی با امارات را چطور؟ 
بله آن مسابقه را دیدم.

*نظرتان درباره عملکرد تیم ملی ایران چیست؟ 
برای من دشوار است که درباره این موضوع صحبت کنم. مهمترین موضوع این است که تیم ملی توانست بازی خود را با پیروزی تمام کند. شما بازیکنان بسیار خوبی دارید. ایران همیشه تیم خوبی بوده است.

*درباره کاتانچ هم صحبت کنیم که در بازی با ایران به دلیل بیماری حضور نداشت و به نظر می‌رسد این موضوع روی عملکرد شاگردانش در این مسابقه خانگی تاثیر گذاشته بود.
کاتانچ را از زمانی که در تیم پارتیزان بلگراد بازی می‌کرد می‌شناسم. او بازیکن بسیار خوبی بود. درباره بیماری او شنیدم و متاسف شدم. اما درباره قسمت دوم سوال شما باید بگویم که ایران هیچ وقت حریف آسانی نیست؛ حتی اگر در خانه حریف بازی کند.

*سوال بعدی من از شما درباره مدعیان قهرمانی در لیگ ایران است. 
چیزی که من دیدم سپاهان قوی‌ترین بوده است.

*استقلال، پرسپولیس و تراکتور چطور؟
به هر حال استقلال شروع خوبی داشته است. 

*شما خودتان آنها را شکست دادید و به بحران بردید؟ 
بله ولی شما گاهی تیم‌های قدرتمند را شکست می‌دهید ولی این قانون فوتبال نیست (باخنده). آخرین بازی پرسپولیس را دیدم و آنطور که آنها فوتبال بازی می‌کردند را دوست نداشتم. آنها در 90 دقیقه نتوانستند به چادرملو گل بزنند. به طور کلی به نظر من سپاهان و تراکتور فوتبال بهتری بازی می‌کنند. این دیدگاه من است.

2093984

*درباره جایگاه خودتان هم صحبت کنیم. فکر می‌کنید در رتبه چندم به مسابقات پایان خواهید داد؟
هدف ما قرار گرفتن در بین 10 تیم اول جدول رده بندی است. این فصل برای ما بسیار سخت است، به خاطر اینکه ما آماده سازی مناسبی نداشته‌ایم. ما باید صبر داشته باشیم. برخی اوقات ما نتایجی می‌گیریم. مانند شکست استقلال، اما برای ما این مهم‌تر است که تیم خود را بهتر و بهتر بشناسیم و در ادامه بازیکنانی که در اختیار داریم را جذب کنیم.

*درباره مسائل غیر فوتبالی هم بپرسیم. به هر حال شما در ایران زندگی می‌کنید و این روزها اخبار زیادی درباره عدم امنیت در ایران منتشر می‌شود. به هر حال ممکن است این اخبار اطرافیان و به ویژه خانواده شما را آزرده خاطر کند. شما معمولا در واکنش به سوالاتی که دراین زمینه با آنها مواجه می‌شوید، چه پاسخی می‌دهید؟ 
واقعیت این است که من اینجا مشکلی ندارم و در امنیت کامل هستم. من در خیابان‌ها قدم می‌زنم و رفتار مردم با من بسیار مهربانانه و گرم است. من اینجا احساس خیلی خوبی دارم و در واقع اینطور باید بگویم که چیزی از این حرف‌ها نمی‌دانم. اصلا چیزی از این مسائل احساس نمی‌کنم. عجیب است. به کسانی که از من درباره ایران می‌پرسند هم همین را می‌گویم.

*طی مدتی که در ایران زندگی می‌کنید چه چیزهایی برایتان بیشتر جالب توجه بوده. از غذا گرفته تا رفتار مردم و سایر موارد؟ 
غذاهای شما بسیار شبیه غذاهایی است که در کشور من هم وجود دارند. کباب واقعا غذای متفاوت و خوشمزه‌ای است. اینجا غذاهایی هم با نان وجود دارد که من بسیار علاقه‌مند به آنها شده‌ام.

*ممنون از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید. نکته‌ای هست که اضافه کنید؟ 
فقط درباره هواداران‌مان در خوزستان و اهواز. ما سعی داریم فوتبال خوبی بازی کنیم. اعتماد کنید، صبر داشته باشید و باور داشته باشید که در مسیر درستی قرار داریم.

دیدگاه‌ها