کد خبر : 2076335 | 21 مهر 1403 ساعت 16:11 | 107.8K بازدید | 223 دیدگاه

حرف‌هایی که مالک تراکتور را عصبانی کرد

ماجرای حمله شدید زنوزی به جواد خیابانی!

اظهارات تند و جنجالی جواد خیابانی واکنش کم‌سابقه محمدرضا زنوزی را به دنبال داشت.

ماجرای حمله شدید زنوزی به جواد خیابانی!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور، به سکوت نسبتا طولانی خود پایان داد و در حالی که با دوربین باشگاه سرخپوش تبریزی مصاحبه می‌کرد، به ماجراهای پیش‌آمده برای علیرضا بیرانوند و همچنین واکنش‌های مختلف به حکم و مصاحبه او، پاسخ داد و در کنار حمایت از دروازه‌بان تیمش، حمله تندی را هم به مجری و گزارشگر مشهور صداوسیما، جواد خیابانی نشان داد.

زنوزی که در این مصاحبه در واکنش به آن بخش از رای کمیته تعیین وضعیت که اعلام کرد در صورت عدم پرداخت جریمه 20 میلیاردی بسته شدن پنجره، کسر امتیاز و سقوط به دسته پایینتر در انتظار خواهد بود، گفت «تراکتور در قلب‌هاست و نابودشدنی نیست»، قسمت دیگری از مصاحبه خود را به پاسخ به جواد خیابانی اختصاص داد.

جواد خیابانی صبح روز دیدار ایران - ازبکستان در شبکه سوم سیما اظهاراتی را به زبان آورد که اگرچه به صورت سوالی مطرح شد، اما اتهامات به خصوص و مهمی را در خود داشت و همچنین شایعه دخالت دولتی برای خودداری از محرومیت علیرضا بیرانوند را مطرح می‌کرد.

2093256

این اظهارات جواد خیابانی است:

"علیرضا بیرانوند سلام، تو دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران هستی، آیا الان در میدان مسابقه تمرکز داری؟ در باشگاه تراکتور بزرگتر وجود دارد یا ندارد؟ یک کسی به او بگوید که راه را کج می‌روی. من می‌گویم شما این «شیرینی» را دادی، تو خلاف کردی و جرم است. ندادی، پس دروغ گفتی و باز هم جرم است. بهتر بود سکوت می‌کردی. وظیفه خبرنگار پرسیدن است و تو می‌توانستی بگویی امیدواریم محاکم قضایی به این رسیدگی کنند.

یک نفر در این فوتبال نیست که به علیرضا بیرانوند بگوید نهایت کارهایت این است که به راه کج می‌روی. نمی‌دانم این شیرینی در خانه علیرضا بیرانوند داده شده یا نه. من از شخص دکتر پزشکیان سوال دارم، آیا شما به پرونده علیرضا بیرانوند ورود کردید؟ این شایعه هست دیگر، اگر واقعا دخالت نکردید، اعلام کنید.

آیا حرف‌های آقای زنوزی باعث شده این حکم تعلیق شود؟ چون او گفت اگر حکم صادر شود من اینطور و آنطور می‌کنم. ما شنیده بودیم حکم محرومیت قطعی است، اما ناگهان شد چهار ماه محرومیت تعلیقی. من فقط سوال پرسیدم، جواد خیابانی یک خبرنگار است و از دفتر ریاست جمهوری سوال می‌پرسد که آیا شما وارد شدید و این حکم اینطور شد؟"

صحبت‌های گزارشگر مشهور صداوسیما که اتفاقا تبریزی هم هست، در همان ابتدا با واکنش تند هواداران تراکتور همراه شد، اما محمدرضا زنوزی هم پاسخ او را داد و نوک پیکان انتقاداتش را به سوی این مجری همشهری خود گرفت و از او پرسید که چرا با تبعیض نسبت به تراکتور صحبت می‌کند و چنین سوالاتی را از استقلال و پرسپولیس نمی‌پرسد.

2090568

این پاسخ محمدرضا زنوزی است:
"آقای خیابانی همشهری عزیز ما که اهل محله خیابان تبریز است. من و آقای پزشکیان را مورد خطاب قرار می‌دهد. آقای خیابانی، زمانی که رئیس جمهور کشورمان از آقای اردوغان درخواست کرد که از یک میلیون دلار مهدی طارمی چشم پوشی کند، چرا اعتراض نکردید که آیا در شأن رئیس جمهور ایران است که به خاطر یک میلیون دلار این کار را کند؟

زمانی که وزیران در کار وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال دخالت می‌کردند، آیا شما یک بار گفتید که چرا این کار را می‌کنید و خواستار شفاف‌سازی شدید؟ من شفاف‌سازی می‌کنم؛ هیچ شخصی در این رأی صادرشده دخالت نداشت. مطمئن باشید اگر کسی در روند این پرونده دخالت می‌کرد، چنین رأی غیرمنطقی و غیرحقوقی‌ای صادر نمی‌شد.

اگر بنا بر دخالت رئیس جمهور بود، قطعاً از معاون حقوقی‌شان درخواست می‌کرد که پرونده را بررسی کند و قطعاً مشخص می‌شد که حق با بیرانوند است. اگر بنا بر دخالت سیاسیون بود، قطعاً کارشناس حقوقی‌شان اعلام می‌کرد که کلیه مطالبات در قرارداد درج شده است. آقای خیابانی کاش در گذشته هم این سؤالات را می‌پرسیدید. چرا وقتی حرف تراکتور می‌شود، این سؤالات برایتان پیش می‌آید؟"

این اشاره جواد خیابانی به ماجرای محرومیت مهدی طارمی توسط فیفا در اثر شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه است که با جریمه 780 هزار دلاری باشگاه پرسپولیس و همچنین محرومیت این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی همراه بود. البته بعد از مذاکرات با ریزه اسپور آنها از جریمه خود صرف‌نظر کردند، اما پرسپولیس و طارمی دوره محرومیت را گذراندند که این نخستین محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالات هم بود و البته با صعود این تیم به فینال آسیا همراه شد.

جالب اینکه زنوزی جواد خیابانی را به هواداری رنگی از پرسپولیس و استقلال هم منتسب کرد و گفت: آقای خیابانی از رنگی بودن دربیایید. یکسری از مجریان تلویزیون و دست‌اندرکاران فوتبالی در دو تیم تهرانی گیر کرده‌اند. فکر می‌کنند ۱۶ تیم بازی می‌کنند تا این دو تیم قهرمان شوند. با تیم‌های شهرستانی این برخورد را نکنید، چرا قبول ندارید که بقیه هم هستند؟

او با اتهام به خیابانی اظهار داشت: در این صورت قهرمانی تیم‌های شهرستانی از رتبه سوم جدول شروع می‌شود. معتقدند بقیه تیم‌ها ابزاری برای کسب نتیجه دو تیم هستند. آقای خیابانی شما و بقیه مجری‌ها هم برای من شفاف‌سازی کنید. حمایت‌هایی که سیاسیون با روش‌های مختلف در سال‌های گذشته از تیم‌های تهرانی انجام داده‌اند را برای ما و دیگر شهرها شفاف‌سازی کنید. وزیر برای شهر تهران است یا کل کشور؟ مردم رئیس جمهوری را انتخاب کرده‌اند که همشهری و همزبان ما بوده و این هجمه‌ها علیه ایشان درست نیست.

خشم محمدرضا زنوزی در شرایطی دامن جواد خیابانی را گرفته که حالا هواداران تراکتور هم حملات تندی را به این گزارشگر تبریزی صداوسیما انجام می‌دهند. او البته تا کنون واکنشی به این صحبت زنوزی و حمله هواداران تراکتور نداشته اما بعید است جواد خیابانی در این مورد سکوت کند و احتمالا باید منتظر پاسخ او نیز بود.

دیدگاه‌ها