کد خبر : 2076292 | 21 مهر 1403 ساعت 13:28 | 43.2K بازدید | 33 دیدگاه

بهترین کار جایگزینی و محک بازیکنان جوان است

دفاع پیشکسوت استقلال از دعوت نشدن رضاییان

هادی طباطبایی می‌گوید که ایران و ازبکستان از لحاظ بدنی و فیزیکی سعی در کنترل بازی داشتند و همین موضوع کیفیت بازی را پایین آورده بود.

 دفاع پیشکسوت استقلال از دعوت نشدن رضاییان

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که تیم ملی در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026، باز هم مقابل ازبک‌ها به تساوی رضایت داد، هادی طباطبایی بازیکن سابق تیم ملی و پیشکسوت باشگاه استقلال با ابراز رضایت از امتیازی که به دست آمده، این بازی را پایاپای می‌داند و معتقد است تقابل تیم ملی با ازبکستان بیشتر از اینکه تاکتیکی باشد، رقابتی فیزیکی بوده است.

او همچنین در گفت‌وگو با ایران ورزشی، مسبب وضعیت نامطلوب این روزهای استقلال را مدیران باشگاه می‌داند و معتقد است اگر با احتیاط بیشتری عمل می‌کردند، الان وضعیت آبی‌پوشان این نبود.‌

* بازی تیم ملی با ازبکستان را چطور دیدید، تقسیم امتیازات عادلانه بود؟
بازی تقریباً پایاپای بود، البته که موقعیت‌های تیم ملی بیشتر از ازبک‌ها بود. فکر می‌کنم بازی بیشتر از اینکه تاکتیکی باشد، فیزیکی بود. دو تیم از لحاظ بدنی و فیزیکی سعی در کنترل بازی داشتند و همین موضوع کیفیت بازی را پایین آورده بود. بازیکنان بیشتر از اینکه تاکتیکی بازی کنند، رو به بازی درگیرانه آورده بودند که همین هم منجر به خطاهای زیاد و در نهایت اخراج صالح حردانی شد.

* اسم صالح حردانی به میان آمد. بعد از اخراج او انتقادات زیادی مطرح شد که چرا به جای این بازیکن رامین رضاییان آماده دعوت نشده است که در نهایت چنین اتفاقاتی پیش بیاید.
تا بوده همین بوده است. لیست تیم ملی همیشه طبق سلیقه سرمربی بوده و به این برمی‌گردد که چه بازیکنانی با تفکرات قلعه‌نویی همخوانی دارند. همیشه هم نقدهایی به لیست اعلامی سرمربیان وجود دارد که اخیراً این انتقادات بیشتر هم شده است. این موضوع نیاز به آنالیز بیشتر بازیکنان دارد و الان نمی‌توانم نظر تخصصی در این زمینه بدهم.

1680375

* جوانگرایی بهانه خوبی است که قلعه‌نویی چشمانش را روی بازیکن آماده‌ای مثل رضاییان ببندد؟
همان‌طور که خودتان گفتید، حتماً دلیل قلعه‌نویی جوانگرایی بوده است. به هر حال فقط نمی‌شود مقطع فعلی را در نظر گرفت. شاید یک بازیکن الان بتواند به خوبی بازی کند اما با توجه به سنش تا چند وقت دیگر قادر به ارائه فوتبال خوب نباشد که در چنین شرایطی بهترین کار جایگزینی و محک بازیکنان جوان است.

* در شرایطی که پل لوگوئن تا پای امضای قرارداد با استقلال پیش رفته بود، شیطنت‌ها و ایمیل‌های تهدید‌آمیز رأی او را زد. بهتر نبود در چین شرایطی مدیران استقلال با احتیاط بیشتری عمل کرده و تا زمان رونمایی، اسمی از این مربی نمی‌آوردند؟
اگر مدیران استقلال بلد بودند با احتیاط رفتار کنند که الان حال و اوضاع تیم این نبود.

* با توجه به اینکه در مقطع فعلی جذب مربی خارجی سخت است، حضور فرهاد مجیدی می‌تواند به استقلال کمک کند؟
این هم موضوعی است که مدیران استقلال باید پاسخگو باشند چون مسبب حال و روز فعلی تیم آنها هستند.

دیدگاه‌ها