کد خبر : 2076270 | 21 مهر 1403 ساعت 12:04 | 20K بازدید | 6 دیدگاه

هافبکی که فوق‌ستاره‌های رئال را کتک می‌زد!

سرنوشت عجیب توماس گراوسن در رئال مادرید و درگیری او با ستاره‌های بزرگ این تیم هنوز از یاد نرفته است.

هافبکی که فوق‌ستاره‌های رئال را کتک می‌زد!

به گزارش "ورزش سه"، مایکل لادروپ، هنینگ ینسن، فلمینگ پاولسن و توماس گراوسن. هر زمانی که دیداری بین رئال مادرید با یک باشگاه دانمارکی یا تیم ملی اسپانیا با تیم ملی دانمارک برگزار می‌شود، این نام‌ها به ذهن علاقه‌مندان و فوتبال‌دوستان خطور می‌کند.

اما یکی از آنهاست که همیشه لبخندی را به لب می‌آورد: توماس گراوسن که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی در ژانویه ۲۰۰۵ به خدمت گرفته شد و به سختی توانست یک فصل در رئال مادرید دوام بیاورد. او در جریان تور پیش فصل در اتریش در تابستان سال ۲۰۰۶ با روبینیو کتک‌کاری کرد و همان جا بود که رئال مادرید را ترک کرد.

گراوسن پس از درخشش در ترکیب تیم ملی دانمارک در رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۰۴ معروف شد و عملکرد بسیار درخشانی را در خط میانی این تیم ایفا کرد. رئال مادرید در آن زمان نیاز به بازیکنی قدرتمند در وسط زمین داشت و پس از برگزاری جلسه با لوکزامبورگو و آریگو ساکی، این بازیکن راهی این باشگاه شد.

2093855

او در آن زمان در اورتون توپ می‌زد و در ژانویه ۲۰۰۵ پیراهن رئال مادرید را به تن کرد و قراردادی با دستمزد سالانه ۲.۸ میلیون یورویی با این باشگاه به امضا رساند تا کارش را خیلی زود در پایتخت اسپانیا شروع کند.

این ستاره دانمارکی خیلی زود توانست به بازیکن محبوبی نزد هواداران تبدیل شود.

اشتیاقش برای خوشحال کردن هواداران، انگیزه و خشونتی که در جریان بازی داشت به مذاق هواداران رئال خوش آمد. لوئیس فیگو در سال ۲۰۰۵ به اولین بازیکن کهکشانی‌ای تبدیل شد که رئال را ترک کرد و گراوسن مصمم بود که جای او را در ترکیب این تیم بگیرد و از این که بسیاری او را با نام مستعار کارتونی «شرک» خطاب می‌کردند ناراحت نبود.

او همیشه در زمین در تلاش بود که بازیکنان را مدیریت و راهنمایی کند و این کار را با بازیکنان بزرگی مانند زین الدین زیدان، رائول گونزالس، رونالدو نازاریو، گوتی یا فیگو انجام می‌داد و در این باره گفت: «بازی با چنین بازیکنان بزرگی واقعاً فوق العاده است اما این تیم گاهی باید سرعت بیشتری داشته باشد، چون فقط سه نفر هستند که می‌دوند. اگر کسی فوق ستاره است و دستمزد بیشتر از دیگران دارد باید جلوتر از همه قرار بگیرد اما آنها این کار را نمی‌کنند. گاهی مثل احمق‌ها رفتار می‌کنند.»

اما این تنها جنجال ایجاد شده توسط گراوسن نبود و او در بسیاری از اتفاقات و جنجال‌ها در دوران حضورش در اورتون هم نقش داشت. جیمز مک فادن، یکی از هم‌تیمی‌هایش، مدعی شده بود که او یک بار با تفنگ پینت بال در زمین تمرین حضور پیدا کرده و شروع به شلیک کردن به دیگران کرده بود.

در پایان فصل ۰۶-۲۰۰۵ و زمانی که رییس باشگاه رئال مادرید عوض شد و فابیو کاپلو هدایت این تیم را بر عهده گرفت، دوران حضور او در رئال هم به پایان رسید. یک روز صبح در زمین تمرین و در جریان یک بازی گروهی، او و روبینیو با یکدیگر درگیر شدند.

2093856

گراوسن در این باره گفت: «من تایید می‌کنم که دو بار روی او تکل زدم اما فوتبال همین است و پای او حتی کبود هم نشد. اوتوب را از دست داد به من ضربه زد و به سمت من آمد تا لگد بزند و من هم به سمتش رفتم و واکنشی که نشان دادم همین بود. باید بگویم که خوب شد دستم به او نرسید.»

او پس از آن به باشگاه سلتیک پیوست و یک بار در اسکاتلند در پاسخ به سوالی در این باره اظهار داشت: «من می‌دانم که تلویزیون رئال مادرید تصاویری از این درگیری در اختیار دارد، اما آنها این تصاویر را پخش نمی‌کنند. چرا پخش نمی‌کنند؟ خیلی عجیب است. همه می‌توانند هر فکری که دوست دارند بکنند.»

روبینیو نقطه پایانی او در رئال مادرید بود، اما پیش از آن هم مشکلاتی را با رونالدو داشت. او در جریان یکی از تمرینات به حدی از این ستاره برزیلی عصبانی شده بود که او را به شدت تکان داد، روی چمن پرتش کرد و وقتی بلند شد با سر به او ضربه زد که باعث شد یکی از دندان‌هایش بشکند.

او در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است و دلیل این تصمیمش این بود که سلتیک دیگر تمایلی برای تمدید قراردادش نداشت. اما زندگی او پس از بازنشستگی ۱۸۰ درجه تغییر کرد. او راهی لاس وگاس شد و توانست با مهارت خاص خودش و ریسک بالا به یک میلیونر تبدیل شود. هرچند کارت‌های بازی به او وفا نکردند و نزدیک به ۶۰ میلیون یورو را از دست داد.

گراوسن در حال حاضر در آمریکا و در عمارتی لوکس در همسایگی آندره آغاسی و نیکلاس کیج زندگی می‌کند. هرچند برای گزارش و کارشناسی بسیاری از مسابقات به دانمارک برمی‌گردد.

دیدگاه‌ها