کد خبر : 2076207 | 21 مهر 1403 ساعت 01:10 | 7.1K بازدید | 7 دیدگاه

عواقب وقت تلف شده جنجالی

داور مشهور آسیا تهدید به مرگ شد!

دیدار این هفته بحرین مقابل اندونزی با اتفاقات عجیبی همراه بود.

داور مشهور آسیا تهدید به مرگ شد!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار بحرین و اندونزی در چارچوب سومین بازی از گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 با حواشی زیادی همراه بود. این بازی که در ورزشگاه ملی بحرین در ریفا برگزار شد، با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید، اما گل تساوی بحرین که در وقت‌های اضافه به ثمر رسید، اعتراضات شدیدی را از سوی هواداران و کادر فنی اندونزی به همراه داشت.

در این دیدار، بحرین تا دقیقه ۹۰ با نتیجه 2-1 از اندونزی عقب بود، اما در دقیقه ۹ از وقت اضافه نیمه دوم، موفق شد روی یک ضربه کرنر توسط محمد مرحون گل تساوی را به ثمر برساند. با این نتیجه، بحرین با ۴ امتیاز از ۳ بازی، در رده چهارم گروه قرار گرفت و اندونزی نیز با ۳ امتیاز و سه تساوی متوالی در جایگاه پنجم ایستاد.

2093769

پس از پایان بازی، هواداران فوتبال اندونزی به شدت از داوری احمد الکاف، داور مسابقه، انتقاد کردند. آن‌ها معتقد بودند که داور با تصمیم‌های خود به نفع بحرین عمل کرده و وقت‌های اضافه بیش از زمان اعلام شده، به طول انجامیده است. شین تائه یونگ، سرمربی تیم ملی اندونزی، نیز در نشست خبری پس از بازی اظهار داشت: «۶ دقیقه وقت اضافه اعلام شده بود، اما گل بحرین در دقیقه ۹ به ثمر رسید. این تصمیم داور مغرضانه به نظر می‌رسد و بازیکنان ما به درستی از این اتفاق ناراحت هستند.»

اتحادیه فوتبال بحرین پس از بازی با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، گل تساوی بحرین را به تصویر کشید و این گل را در دقیقه ۶ وقت اضافه اعلام کرد. این موضوع باعث اعتراضات بیشتری از سوی هواداران اندونزیایی شد و اتحادیه فوتبال بحرین مجبور شد نظرات کاربران را در این پست ببندد.

در صفحات اجتماعی نیز هواداران اندونزی با انتشار تصاویر این داور او را تهدید به مرگ کردند.

هواداران اندونزی همچنین نسبت به نقش احتمالی شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، در این موضوع شک و تردیدهایی را مطرح کردند. فدراسیون فوتبال اندونزی (PSSI) نیز با ارسال نامه‌ای به AFC، اعتراض رسمی خود را نسبت به داوری و مدت زمان وقت‌های اضافه اعلام کرد.

به نظر می‌رسد که این حواشی و اعتراضات همچنان ادامه داشته باشد، چرا که اندونزی که برای اولین بار به دنبال صعود به جام جهانی است، اولین برد خود را در دور سوم مقدماتی به دلیل این اتفاقات از دست داده است.

دیدگاه‌ها