کد خبر : 2076205 | 21 مهر 1403 ساعت 08:20 | 35.9K بازدید | 33 دیدگاه

هنوز با وی ای آر سازگار نشده‌ایم

الهویی: علت اخراج حردانی این بود!

سعید الهویی در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد تیم ملی ایران برابر ازبکستان و دلیل اخراج صالح حردانی در این مسابقه صحبت کرد.

الهویی: علت اخراج حردانی این بود!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در شرایطی در دور سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی با تساوی بدون گل برابر ازبکستان متوقف شد که صالح حردانی، مدافع تیم ملی در این مسابقه، در دقیقه ۵۷ به دلیل تکل خشن روی پای بازیکن حریف در میانه زمین اخراج شد تا تیم ملی بیشتر از ۳۰ دقیقه با یک یار کمتر در زمین حضور داشته باشد.

سعید الهویی امشب در گفت‌وگویی با برنامه شب‌های فوتبالی در خصوص عملکرد تیم ملی در این مسابقه و اخراج حردانی صحبت کرد. الهویی گفت: طبیعتا کادرفنی و همه اعضای تیم توقع داشتند با کیفیتی که ارائه دادیم، بتوانیم از این بازی با سه امتیاز خارج شویم. حتی زمانی که تیم ما ۱۰ نفره هم شد، توانستیم موقعیت ایجاد کنیم. من درباره تصمیمات داوری صحبت نمی‌کنم و در اختیار کارشناسان می‌گذارم اما از لحاظ کیفیت فنی، ما در این بازی شرایط را رقم زدیم که فکر می‌کنم شایستگی به دست آورده سه امتیاز را داشتیم.

او ادامه داد: حالا که با وجود ۱۰ نفره شدن، بازی را با یک امتیاز به پایان بردیم، هنوز هم خودمان تا حدودی ناامید هستیم. هر چند کیفیتی که ارائه دادیم، به‌خصوص در زمان ده نفره شدن، بیانگر شخصیت تیمی است که در مجموعه ما شکل گرفته است. ازبکستان را دست کم نگیرید. ما با ده نفر در استادیوم کاملا پر از هواداران ازبک توانستیم کیفیت فنی بهتری از این تیم ارائه بدهیم. همه این‌ها به کیفیت و شخصیت تیمی که در ما ایجاد شده، برمی‌گردد. ما از لحاظ مدل بازی قدم به قدم به چیزی که مدنظر آقای قلعه‌نویی است، نزدیک‌تر می‌شویم و امیدواریم که باز هم بتوانیم با گرفتن امتیاز کامل از بازی‌هایمان مردم را شاد کنیم.

مربی تیم ملی درباره اخراج حردانی در این مسابقه عنوان کرد: ما در بازه زمانی که لیگ تعطیل بود و تایم بیشتری را در اختیار داشتیم، یک کار لیگ برتری روی لیگ انجام دادیم و این را با جام ملت‌های آسیا و جام ملت‌های اروپا مقایسه کردیم. یکی از نکات جالبی که وجود داشت، درصد موقعیت‌ها و گل‌هایی بود که در لیگ ما و در جام ملت‌های آسیا روی ضربات ایستگاهی و به خصوص پنالتی به ثمر رسیده بود و نشان می‌داد در جام ملت‌های آسیا در مرحله گروهی، درصد گل‌های به ثمررسیده روی پنالتی خیلی بالاتر از استانداردهای بین‌المللی است. دلیل این موضوع این بود که در خیلی از کشورهای آسیایی هنوز VAR به شکل کامل و درست اجرایی نشده و به همین دلیل ورزشکاران هنوز با بازی کردن تحت کنترل VAR آشنا نشده‌اند.

ویدئو: 355549

وی در ادامه گفت: شاید برخوردهای کوچکی که در کشور ما در فصل گذشته به‌خاطر عدم وجود VAR توسط داور پنالتی اعلام نمی‌شد، در تورنمنت جام ملت‌های آسیا که داوران VAR با ۳۶ دوربین بازی را کنترل می‌کردند، خیلی راحت به یک موقعیت برای حریف تبدیل می‌شد. نبود VAR در لیگ ما در فصول گذشته و حتی به صورت کامل اتفاق نیفتادن آن در لیگ کنونی می‌تواند یک معضل برای ما در سطح بین‌المللی باشد، چون بازیکنان با عدم سازگاری با VAR وارد مسابقات می‌شوند و این یک چالش بزرگ است. شاید در لیگ ما خطاهایی از این دست در محوطه جریمه دیده نشود اما اینجا از دید داوران VAR دور نمی‌ماند و این یک ریسک و چالش بزرگ است.

دستیار قلعه‌نویی با اشاره به تجربه برخی از بازیکنان گفت: موضوع دوم هم بحث تجربه بین‌المللی بازیکنان ماست. آقای قلعه‌نویی سعی می‌کنند فاصله بزرگی که به دلیل عدم تجربه بین‌المللی به خصوص در سن‌های پایین در بازیکنان ما ایجاد می‌شود، برطرف کنند. پلن‌هایی داشتیم که یک بخشی از آن به‌خاطر شرایطی که فدراسیون در حال حاضر دارد، اجرایی نشده است اما پلن‌هایی برای تیم ب داریم. در حال حاضر یک سیستم استعدادیابی به صورت کامل بازیکنان زیر ۲۵ سال لیگ را رصد می‌کند؛ بازیکنانی که شاید الان شرایط لازم برای دعوت به تیم ملی را نداشته باشند ولی می‌توانند در ۳-۴ سال آینده با توسعه فنی خودشان به لول تیم ملی برسند. این‌ها نیاز دارند که تجربه بین‌المللی هم پیدا کنند و آقای قلعه‌نویی راهکارهایی را در اختیار تیم ملی قرار داده تا مواقعی که لیگ تعطیل می‌شود، این بازیکنان در قالب تیم ب به تورنمنت‌های بین‌المللی اعزام شوند و بازی کنند تا اشتباهاتی از این دست رخ ندهد.

الهویی با اشاره به اینکه قلعه‌نویی در خصوص چنین خطاهایی با بازیکنان صحبت کرده بود، گفت: آقای قلعه‌نویی سه جلسه تمرینی و دو جلسه آنالیز راجع به خطاهای این چنینی با بچه‌ها صحبت کرده بود؛ در هجده قدم خطای بی‌دلیل نکنند، پای بی‌دلیل نیندازند و پیراهن نکشند و در وسط زمین هم در چنین موقعیت‌هایی تکل نزنند. صالح حردانی هم اشتباه کرد اما در رختکن راجع به این صحبت کردیم که خوشحالیم که تیمی داریم که اگر یکی از اعضای آن اشتباهی مرتکب شود، بقیه حاضرند با تمام توان بیشتر بدوند و تلاش کنند تا جای او را پر کنند، چون برایشان مهم است که صاحبان اصلی این تیم خوشحال باشند.

دیدگاه‌ها