کد خبر : 2076181 | 20 مهر 1403 ساعت 23:34 | 8.1K بازدید | 10 دیدگاه

دبی هم مثل خانه ماست

استیلی: جوان‌گرایی در تیم ملی، بعد از صعود!

پیشکسوت فوتبال کشورمان عملکرد تیم ملی مقابل ازبکستان را مثبت ارزیابی کرد.

استیلی: جوان‌گرایی در تیم ملی، بعد از صعود!

به گزارش "ورزش سه"، تساوی بدون گل ایران مقابل ازبکستان در هفته سوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در حالی رقم خورد که از دقیقه 57 شاگردان قلعه‌نویی با یک یار کمتر به بازی ادامه دادند اما در نهایت موفق به گرفتن امتیاز از میزبان خود شدند. 
در همین رابطه حمید استیلی بازیکن اسبق تیم ملی به خبرنگار ما گفت:
«با توجه به اینکه حریف اصلی ما در گروهمان همین تیم ازبکستان است، نتیجه قابل قبولی بود و با اینکه 10 نفره شدیم توانستیم یک امتیاز از خانه رقیب بگیریم. آقای قلعه‌نویی با توجه به نفراتی که دعوت کرده بود سعی کرد از یک تیم قدرتی و باتجربه استفاده کند. مشخص بود که ازبکستان را به درستی آنالیز کرده بودند چرا که هیچ موقعیتی به آنها ندادند. اگر دقت کنید ازبک‌ها فقط دو موقعیت روی دروازه ما داشتند که آن هم بعد از 10 نفره شدن بود.»

او در خصوص تعویض‌های ایران در این بازی گفت:
«تغییراتی که آقای قلعه‌نویی در ترکیب ایجاد کرد تغییرات مثبتی بود. با آمدن قلی‌زاده، قایدی و نورافکن شرایط تیم ما بهتر شد. با اینکه یک بازیکن کمتر داشتیم موقعیت ایجاد کردیم، چند کرنر گرفتیم و حتی آن پنالتی که قطعا پنالتی بود را کسب کردیم و حتی می‌توانستیم بازی را ببریم. فقط حیف که در این بازی، دو بازیکنمان را برای مصاف با قطر از دست دادیم و متاسفانه سامان قدوس که نقشی کلیدی در خط میانی تیم ایران دارد و همچنین صالح حردانی را در اختیار نداریم. شرایط اینطور است که برای حردانی جایگزین داریم اما برای قدوس با توجه به سبک بازی‌اش پر کردن جای خالی او راحت نیست.»

استیلی تغییراتی که برای هر بازی در ترکیب تیم ملی ایجاد می‌شود را طبیعی می‌داند:
«هیچ مربی دوست ندارد تیمش را تغییر دهد و قطعا هدفش این است که به ترکیب ثابت برسد. منتها در نظر بگیرید که در این بازی حسین کنعانی را در اختیار نداشتیم و آقای قلعه‌نویی از بین حزباوی و نعمتی، ترجیح داد از نعمتی استفاده کند که هم باتجربه‌تر است و هم قبلا با شجاع و بیرانوند کار کرده و با آنها هماهنگی مناسبی دارد. خطوط میانی و حمله ما تقریبا ثابت است و ترکیب تیم ملی تغییرات زیادی ندارد و اگر تغییری ایجاد می‌شود از روی اجبار است. ضمن اینکه تیم ملی نیاز به پوست‌اندازی دارد چرا که تا سه سال آینده چند بازیکن دیگر نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند. قطعا اگر خیال سرمربی از صعود به جام جهانی راحت شود آن وقت می‌توانند از یک‌سری بازیکنان جوان‌تر که حتی در لیگ برتر و لیگ یک خودمان حضور دارند استفاده کنند که تا جام جهانی بعدی آماده کمک به تیم ملی شوند.»

بازیکن سال‌های دور تیم ملی در واکنش به برگزاری بازی ایران و قطر در کشور امارات گفت:
«حیف بود که ما میزبانی را از دست دادیم. باز هم برگزاری بازی در دبی بهتر از هر جای دیگر است چرا که ایرانی‌های زیادی در امارات زندگی می‌کنند و قطعا از تیم ملی حمایت خواهند کرد. یادم هست سال 1996 تمام استادیوم در دبی را ایرانی‌ها پر کرده بودند و الان که جمعیت هموطنان ما در آنجا بیشتر هم شده است.»

2093711

او در پایان ابراز امیدواری کرد که تیم ایران برنده این بازی خواهد بود:
«ما چند بار با قطر بازی کردیم و همیشه نسبت به آنها برتری داشتیم. بازی آخر را هم که به آنها باختیم بر حسب اتفاق بود وگرنه آنها هیچ جوره نمی‌توانند مقابل ما پیروز شوند. توانایی بردن این بازی را داریم. قطر در جدول فاصله سه امتیازی با ما دارد و باید مقابل آنها خیلی باهوش کار کنیم. بچه‌های ایران تجربه لازم را دارند و در این بازی که به نوعی بازی خانگی ما محسوب می‌شود می‌دانند چگونه با اتحادی که دارند به پیروزی برسند.»

دیدگاه‌ها