کد خبر : 2076136 | 20 مهر 1403 ساعت 17:49 | 28.1K بازدید | 42 دیدگاه

وینی و هالند بالاتر از همه

باارزش‌ترین بازیکنان دنیا: یامال تاریخ‌ساز شد

فهرست باارزشترین فوتبالیست‌های دنیا اعلام شد و لامین یامال رشدی حیرت انگیز و تاریخی را ثبت کرد.

باارزش‌ترین بازیکنان دنیا: یامال تاریخ‌ساز شد

به گزارش "ورزش سه"، در جدیدترین گزارش منتشر شده توسط سایت ترانسفرمارکت، وینیسیوس و ارلینگ‌ هالند، ستاره‌های رئال مادرید و منچسترسیتی با 200 میلیون یورو با ارزشترین بازیکنان حال حاضر دنیا هستند. این بالاترین رقمی است که یک فوتبالیست به آن رسیده و قبلا در سال 2018 کیلیان امباپه چنین ارزشی داشت. لیونل مسی و نیمار نیز در سال 2018 ارزشی معادل 180 میلیون یورو داشتند.

بعد از وینیسیوس و‌ هالند به دو بازیکن دیگر رئال یعنی جود بلینگام و کیلیان امباپه می‌رسیم که 180 میلیون یورو ارزش گذاری شده‌اند. در واقع رئال مادرید اکنون سه بازیکن از 4 بازیکن با ارزش دنیا را در تیم خود دارد.

2093607
2093606

در رتبه‌های بعدی به فیل فودن (سیتی) و لامین یامال می‌رسیم که ارزش آنها 150 میلیون یورو تخمین زده شده است. ساکا 140 میلیون یورو و فلورین ویرتز، جمال موسیالا و فده والورده نیز 130 میلیون یورو ارزش دارند.

مورد تاریخی یامال

ارزش این بازیکن جوان بارسلونا در ترانسفرمارکت به 150 میلیون یورو رسیده است و بنابراین از 100 میلیون یورویی که پدری و رودری ارزش داشتند، فراتر رفت. یامال به شکستن رکوردها در داخل و خارج از زمین ادامه می‌دهد.

بازیکن جوان بارسا در ماه‌های اخیر پیشرفتی تاریخی و بی‌سابقه داشته است که باعث شده او جوان‌ترین بازیکنی باشد که به چندین رکورد فوتبالی رسیده است، اما اکنون می‌توان گفت که او با ارزش‌ترین بازیکن اسپانیایی همه دوران‌هاست.

بر اساس قیمت تعیین شده توسط پرتال معتبر ترانسفرمارکت، ارزش فعلی یامال در بازار 150 میلیون یورو است و این در تاریخ فوتبال اسپانیا سابقه ندارد.

2093608

دومین بازیکن با ارزش تاریخ بارسا

لامین همچنین به دومین بازیکن با ارزش تاریخ بارسا نیز تبدیل شده است. بالاتر از او لیونل مسی با 180 میلیون یورو قرار دارد. پس از آنها کوتینیو (150 میلیون یورو)، گریزمان (130) و دمبله (120) هستند.

توبیاس بلازیو، مسئول ترانسفرمارکت در لالیگا، در مورد رشد ارزش لامین گفت: «به نظر می‌رسد که او محدودیت‌ها را دوباره تعریف می‌کند و با سرعتی غیرقابل توقف به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. اکنون تصور تیم اسپانیا و بارسلونا بدون او غیرممکن است. همه این‌ها در سنی که تعداد کمی از فوتبالیست‌ها به اولین بازی‌های خود می‌رسند. یامال فوق‌العاده است. تجربه بازی و اثربخشی او به شدت افزایش یافته است و پس از تنها 9 بازی لیگ، او در حال حاضر به آمار گلزنی خود در تمام فصل گذشته نزدیک شده است.»

آمار فصل یامال

یامال در این فصل برای بارسا بین لیگ و لیگ قهرمانان در 11 بازی 5 گل زده و 5 پاس گل داده است. عملکرد او در ابتدای فصل حتی فراتر از حد انتظار است.

او به همراه لواندوفسکی و رافینیا بهترین مثلث هجومی لالیگا را تشکیل می‌دهند. این سه نفر در بارسای فلیک نقش کلیدی دارند.

2093609

دیدگاه‌ها