کد خبر : 2076088 | 20 مهر 1403 ساعت 14:07 | 33.5K بازدید | 78 دیدگاه

مصطفوی: قایدی بهتر از اورونوف بود

سرمربی پیشین تیم‌های استقلال و اتحاد کلبا از عملکرد تیم ملی مقابل ازبکستان ابراز رضایت کرد.

مصطفوی: قایدی بهتر از اورونوف بود

به گزارش "ورزش سه"، پس از تساوی ایران 10 نفره مقابل ازبکستان آن هم در یک بازی خارج از خانه، خبرنگار ما با صالح مصطفوی، مربی سابق تیم ملی، استقلال و اتحاد کلبا گفتگویی انجام داد. او درباره این بازی گفت:
«به نظر من تعویض‌هایی که در نیمه دوم انجام شد بازی را به سود ایران برگرداند. شاید اگر مقدار ترس ازبک‌ها از خودمان را می‌دانستیم بهتر بود بازی را با قایدی و قلی زاده شروع می‌کردیم. در جریان بازی محبی و جهانبخش خیلی خوب نبودند و اگر قایدی و قلی زاده از ابتدا در ترکیب قرار می‌گرفتند احتمال برد ایران افزایش می‌یافت.»

وی در همین باره ادامه داد: «یکی از ایرادات تیم ملی در جریان بازی این بود وقتی آنها با سیستم 1-5-4 دفاع می‌کردند ما نمی‌توانستیم خط‌شکنی کنیم، ولی نبوغ سردار آزمون و جاگیری‌های او و پا به توپ شدن سامان قدوس کمک می‌کرد که ما لایه‌های دفاعی حریف را باز کنیم.»

مربی سابق تیم ملی اذعان کرد که حریف در کناره‌ها بهتر از ایران کار کرده: «در مرکز زمین بازی متعادلی داشتیم، ولی در کناره‌ها ازبکستان بهتر از ما کار می‌کرد. اگر ما از ابتدا مهدی قایدی و علی قلی زاده را در ترکیب داشتیم می‌توانستیم در کناره‌های زمین نسبت به حریف برتری پیدا کنیم و بازی را به سود خودمان ادامه دهیم. این اتفاق بعد از 10 نفره شدن برایمان رخ داد. وقتی عملکرد اورونوف در تیم 11 نفره ازبکستان را با عملکرد قایدی در تیم 10 نفره ایران را مقایسه کنید نبوغ ذاتی مهدی و کمکی که می‌توانست از ابتدای بازی به تیم ملی بکند را بهتر درک می‌کنید.»

مصطفوی همچنین گفت که باید به تیم ایران نمره بالا داده شود: «آن صحنه واقعا پنالتی بود. تعویض‌هایی که انجام شد نورافکن به بازی آمد، میلاد محمدی در دفاع راست خیلی خوب کار کرد، سعید عزت اللهی واقعا روز خوبی را سپری کرد و در مجموع کار ایران خوب بود. این بازی از آن بازی‌هایی بود که باید نمره بالا به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بدهیم.»

دیدگاه‌ها