کد خبر : 2076035 | 20 مهر 1403 ساعت 07:14 | 3K بازدید | 5 دیدگاه

کومو را تا حد ممکن بالا می‌برم

تمجید فابرگاس از آرتتا: می‌خواهم مثل او شوم!

سسک فابرگاس که در سن ۳۷ سالگی به جوان‌ترین سرمربی سری A تبدیل شده، درباره دلایل ورودش به حرفه مربیگری، انتخاب پروژه بلندمدت کومو و نظرش درباره میکل آرتتا صحبت کرد.

تمجید فابرگاس از آرتتا: می‌خواهم مثل او شوم!

به گزارش "ورزش سه"، فابرگاس در سال ۲۰۲۲ به عنوان بازیکن آزاد به کومو پیوست، زمانی که این تیم در سری C ایتالیا بود و از همان زمان به فکر گام بعدی در حرفه‌اش بود.

فابرگاس در رویداد «فستیوال دلو اسپورت» در ترنتو توضیح داد: «وقتی ۳۲ ساله بودم، کووید-۱۹ شیوع پیدا کرد و لیگ فرانسه متوقف شد. من پنج ماه در خانه نشستم و دوره مربی‌گری یوفا B را شروع کردم. برای این کار با بسیاری از مربیان درباره موضوعات مختلف، از جمله تمرینات بدنی، صحبت کردم. با تحلیل‌گران آماری صحبت کردم و سیستم‌های تاکتیکی را بررسی کردیم. ما این پایگاه داده اطلاعات را ایجاد کردیم و علاقه من به این موضوع به واقعیت تبدیل شد. به عنوان بازیکن، ذهنم به من می‌گفت که یک حرفه به پایان می‌رسد و دیگری در حال شروع است. من دیگر انگیزه‌ای برای آن نداشتم.»

تصمیم فابرگاس برای پیوستن به کومو تعجب‌آور بود، به ویژه با توجه به اینکه این باشگاه از ورشکستگی بهبود یافته و هنوز در دسته سوم ایتالیا بود. او گفت: «من واقعاً این پروژه را دوست داشتم و می‌خواستم یک پروژه بلندمدت داشته باشم. می‌دانستم که می‌توانم دوران بازیگری‌ام را اینجا به پایان برسانم و به عنوان مربی شروع کنم، بنابراین این تمام چیزی بود که می‌توانستم آرزو کنم. این یک پروژه بلندپروازانه است، اما ما در آغاز راه هستیم. ما می‌دانیم که به کجا می‌خواهیم برسیم.»

تجربه بالای او به عنوان بازیکن در کشورهای مختلف به او کمک کرده تا بخشی از آن دانش را به تیم خود منتقل کند و همچنین در ذهن بازیکنانش اعتبار کسب کند. درباره نحوه برخوردش با شکست، فابرگاس گفت: «خیلی بد، اما اکنون می‌دانم که باید بر هدایت بازیکنان و دیگر اعضا تمرکز کنم، بنابراین اگر بعد از شکست ذهنیت منفی داشته باشم، دیگران هم همینطور خواهند بود. من از بازیکنانم انتظار زیادی دارم، اما در حد معقول. من همه چیز را به عنوان بازیکن تجربه کرده‌ام و می‌دانم که آنها چه احساسی دارند، که می‌تواند یک مزیت باشد. با این حال، هنوز باید فاصله‌ای معینی از آنها حفظ کنم.»

2093404

فابرگاس همچنین از میکل آرتتا، هم‌تیمی سابقش، که اکنون با آرسنال برای قهرمانی در لیگ برتر رقابت می‌کند، تحسین کرد و گفت: «آرتتا یک مربی عالی است و حتی بهتر خواهد شد. او در آرسنال کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و همان مسیری را دنبال می‌کند که ما می‌خواهیم: ثبات. من خوش‌شانس هستم که در یک باشگاه بزرگ هستم و رویای من این است که کومو را تا حد ممکن بالا ببرم. من خودم را برای سال‌های بیشتری اینجا می‌بینم.»

دیدگاه‌ها