کد خبر : 2076019 | 20 مهر 1403 ساعت 00:28 | 10.3K بازدید | 7 دیدگاه

مهم‌تر از سیستم بازی، این است که فرصت خلق کنید

مانچینی: از اول می‌دانستیم که باید برای دومی بجنگیم

سرمربی ایتالیایی تیم ملی عربستان می‌گوید که ژاپن فرصت‌های زیادی خلق نکرده و در سمت مقابل سعوی‌ها نیز نتوانسته‌اند گلزنی کنند.

مانچینی: از اول می‌دانستیم که باید برای دومی بجنگیم

به گزارش "ورزش سه"، روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی عربستان در نشست خبری پس از بازی با ژاپن، با وجود شکست 2-0 در خانه مقابل این تیم، از عملکرد بازیکنان خود دفاع کرد. او گفت: «بازی خوبی داشتیم و در مقابل یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا قرار گرفتیم. حریف فرصت‌های زیادی علیه ما خلق نکرد، اما ما نتوانستیم گل بزنیم.»

مانچینی ادامه داد: «باید فرصت‌های بیشتری خلق می‌کردیم. از ابتدا هم می‌دانستیم که تیم ملی ژاپن بزرگ‌ترین شانس صدرنشینی در گروه است و ما باید برای جایگاه دوم با استرالیا رقابت کنیم. ژاپن تیم قدرتمندی است و ما بازی خوبی در برابر یکی از بهترین تیم‌های آسیا انجام دادیم.»

در مورد تغییر روش بازی تیمش، مانچینی به انتقادات پاسخ داد و گفت: «قبلاً از من می‌خواستید با سیستم 4-3-3 بازی کنم و حالا که با این سیستم بازی کردم، از من می‌پرسید چرا این کار را کردم! سؤال‌ها باید درباره بازی باشد. مهم‌تر از سیستم بازی، این است که فرصت خلق کنید و گل بزنید.»

او در ادامه به مسئله عدم حضور منظم بازیکنان داخلی در ترکیب تیم‌های باشگاهی اشاره نکرد و گفت: «نمی‌خواهم در مورد عدم حضور بازیکنان داخلی در لیگ عربستان صحبت کنم، فقط مایلم درباره بازی صحبت کنیم.»

2093363

مانچینی همچنین به مشکل افت بدنی بازیکنان عربستان اشاره کرد و افزود: «بعد از دقیقه 70 شاهد افت عملکرد بدنی بازیکنانمان بودیم که این موضوع باعث شد تمرکز خود را از دست بدهند و گل دوم را دریافت کنیم.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین چیز صعود به جام جهانی است. فرقی ندارد که اول یا دوم شویم. در سال‌های گذشته، بازیکنان تیم ملی عربستان جوان‌تر بودند و به طور مداوم بازی می‌کردند و توانایی‌های بالایی داشتند. اما ما اکنون با شرایط فعلی کار می‌کنیم و باید با همین وضعیت کنار بیاییم.»

دیدگاه‌ها