کد خبر : 2076013 | 20 مهر 1403 ساعت 06:19 | 7K بازدید | 10 دیدگاه

حسینی نسب: بعد از اخراج بهتر شدیم

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است عملکرد تیم ملی ایران مقابل ازبکستان قابل قبول بوده است.

حسینی نسب: بعد از اخراج بهتر شدیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته سوم انتخابی جام جهانی 2026 مقابل ازبکستان به تساوی بدون گل رضایت داد. این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم ایران از دقیقه 57 با اخراج صالح حردانی مجبور شد با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه دهد. در همین خصوص مهدی حسینی نسب، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ما از نتیجه بازی اعلام رضایت کرد. مشروح نظرات او درباره این بازی را در ادامه می‌خوانید:

* نیمه اول توپ در میانه زمین بود
بازی‌های تیم ایران و ازبکستان همیشه بازی سختی بوده و چه بسا که در این بازی ما مهمان ازبک‌ها بودیم. نیمه اول تیم ایران با 4 دفاع و 4 هافبک و 2 مهاجم که به صورت لوزی کار می‌کردند بیشتر به دنبال این بودیم که میانه زمین را در اختیار بگیریم که یک استراتژی خوب بود منتها این نوع بازی کردن مستلزم این است که مدافعین راست و چپ ما بتوانند به خوبی در حمله اضافه شوند. با توجه به شناختی که از میلاد محمدی داریم می‌دانیم که عملکرد او در حمله مانند دفاعش خیلی قوی نیست. صالح حردانی هم بازیکنی نیست که خیلی در حمله بتواند کمک کند بر خلاف رامین رضاییان که بسیار در کار هجومی خوب کار می‌کند. به همین دلیل در نیمه اول نتوانستیم روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شویم. بیشتر بازی توپ در میانه زمین بود و همه منتظر ضربات شروع مجدد بودند.

2093185

* نیمه دوم دو بخش داشت
در نیمه دوم به دو بخش قبل از اخراج و بعد از اخراج تقسیم می‌شود. تا قبل از اخراج صالح حردانی بازی مثل نیمه اول دنبال شد. هر زمان بازیکنان ما توانستند 6 پاس متوالی بدهند توانستیم روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شویم. اربکستان به دنبال حرکت از عمق بود و ماشاریپوف برنامه‌های تیمشان را کارگردانی می‌کرد که البته بازیکنان ایران اجازه نفوذ از عمق به آنها ندادند.

* بعد از اخراج بهتر شدیم
ایران بعد از اخراج بازی بهتری انجام داد. علتش این بود که ما مجبور شدیم بیشتر از کناره‌ها حمله کنیم و به همین دلیل به دفاع ازبکستان آسیب‌هایی وارد کردیم. در کل باید بگویم که مساوی برای ایران در خانه حریف چندان هم بد نیست. قطعا این مساوی بیشتر به درد ایران خورد تا ازبکستان. این را در نظر بگیرید که وقتی تیمی 10 نفره شود حریفش بیشتر صاحب توپ و موقعیت می‌شود ولی بازیکنان ما اجازه ندادند این اتفاق رقم بخورد و توانستیم بازی را خوب اداره کنیم و حتی می‌توانستیم به گل هم برسیم.

* با بردن قطر مسیر صعود هموار می‌شود
امیدوارم که بازی‌های بعد را با پیروزی پشت سر گذاریم و کارمان به اما و اگر هفته‌های پایانی نکشد. انشاالله با بردن قطر در بازی بعدی صعودمان تا 70 درصد قطعی خواهد شد.

دیدگاه‌ها