کد خبر : 2075939 | 19 مهر 1403 ساعت 20:08 | 45.3K بازدید | 177 دیدگاه

بهترین بازیکن زمین باید گلر ازبکستان می‌شد؛

قلعه‌نویی: دو امتیاز طلبکار شدیم

سرمربی تیم ملی به تمجید از عملکرد شاگردانش در مصاف با ازبکستان پرداخت.

قلعه‌نویی: دو امتیاز طلبکار شدیم

به گزارش "ورزش‌ سه"، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از مصاف با ازبکستان در چارچوب هفته سوم رقابت‌های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی که با تساوی بدون گل در تاشکند تمام شد و سبب شد هر دو تیم 7 امتیازی شوند، حرف‌هایش را اینطور درباره نتیجه کسب شده آغاز کرد: تبریک می‌گویم. بازی خیلی خوبی بود. دو تیم فوتبال با کیفیتی بازی کردند. به بازیکنان خودم افتخار می‌کنم که در این جو سنگین توانستند یک بازی بابرنامه، تاکتیکی و درگیرشونده انجام دهند.
او با اشاره به آمار بازی ادامه داد: از نظر آماری هم ما بالاتر از حریف بودیم. با اینکه 40 دقیقه 10 نفره بودیم.
قلعه‌نویی سپس با اشاره به عملکرد شون ایوانز داور مسابقه اینطور حرف‌هایش را از سر گرفت: از داور بازی هم تشکر می‌کنم. داور خیلی خوبی بود و همیشه نزدیک به صحنه‌ها بود. امیدوارم من اشتباه کرده باشم، اما ما دو امتیاز از این بازی طلبکار شدیم. صحنه‌هایی که دیدیم؛ یک‌بار روی سردار آزمون و یک مرتبه هم همان پنالتی. حالا باز می‌گویم تصمیم گیرنده داور بازی بود. به او تبریک می‌گویم که داوری خیلی خوبی انجام داد.
او بار دیگر به تمجید از شاگردانش پرداخت: بیشتر از همه به بازیکنانم افتخار می‌کنم. با اینکه 10 نفره شدیم، هم امید گل بیشتری داشتیم و هم مالکیت بیشتر. این نشان می‌دهد که تیم ما به بلوغ تاکتیکی رسیده. سه بازی انجام داده‌ایم و سه کلین‌شیت کردیم. هر چند به غیر از یک صحنه هیچ خطری، چه موقعی که 10 نفره بودیم و چه زمان 11 نفره بودن، هیچ خطری روی دروازه ما ایجاد نشد. این بازی دیگر تمام شد. به بچه‌هایم خسته نباشید می‌گویم. بازی بعد قطر است که بازی حساسی است.
قلعه‌نویی سپس بار دیگر برای کاتاچ آرزوی سلامتی کرد.

سوال اول از امیر قلعه‌نویی این بود که آیا با توجه به تغییراتی که پس از 10 نفره شدن در ترکیب تیمش ایجاد کرد، همچنان به دنبال پیروزی در تاشکند بوده است. او در واکنش به این سوال گفت: بله. موقعیت‌های زیادی داشتیم. یک پنالتی، کلی کرنر و دو سه موقعیت را گلرشان گرفت. بعد از اینکه 10 نفره شدیم. این نشان نمی‌دهد که ما دنبال سه امتیاز بودیم. به نظرم بهترین بازیکن زمین باید دروازه‌بان ازبکستان می‌شد.

او ادامه داد: پنالتی که صد درصد پنالتی بود. دو سه کرنر و کاشته گیرمان آمد و این نشان می‌دهد که ما دنبال سه امتیاز بودیم. هر چند ما اینجا دو امتیاز جا گذاشتیم.

2093204

قلعه‌نویی درباره درخواستش از بازیکنان تیم ملی برای تشویق هواداران ایرانی حاضر در استادیوم بنیادکار بیان کرد: بعد از هر بازی سوای نتیجه باید به سمت هواداران بروید و تشکر کنید. این اصلا ربطی به نتیجه نداشت.
امیر قلعه‌نویی سپس در واکنش به سوالی درباره تعریف و تمجیدهایش از داور استرالیایی و اینکه چطور داوری که دو پنالتی را با وی ای آر تشخیص نمی‌دهد، چطور می‌تواند داور خوبی باشد، اینطور واکنش نشان داد: اجازه بدهید یک مثال بزنم. بازی آلمان و اسپانیا یک پنالتی صد درصد برای آلمان گرفته نشد و در نتیجه جام تاثیرگذار بود. بعد از چند مدت یوفا اعلام کرد که داور در آن مسابقه اشتباه کرده است. تشکر من بابت این بود که داوران با وی ای آر هم اشتباه کنند. مهم این بود که داور به صحنه‌ها نزدیک بود، سرعت بازی را نگرفت، به زیبایی بازی کمک کرد. این اعتقاد ماست و شاید ما هم اشتباه کنیم. اما صحنه‌ها را که دیدیم، می‌توانست دو پنالتی بگیرد. ولی باز هم از تیم داوری تشکر می‌کنم. این داور خیلی بزرگ است و جزء داورهای خوب آسیاست. برای این تشکر کردم که در سطح بالا مثل بازی اسپانیا و آلمان هم اشتباه رخ می‌دهد و وظیفه ما این است که تشکر کنیم.

یک خبرنگار ازبکستانی در این بخش از نشست خبری از امیر قلعه‌نویی پرسید که صحنه‌های مشکوکی هم در محوطه جریمه ایران اتفاق افتاد که می‌توانست پنالتی باشد و از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خواست نظرش را درباره این صحنه‌ها بگوید. واکنش قلعه‎‌نویی به این سوال اینطور مطرح شد: این چیزی که ما دیدیم هیچ اتفاقی نیفتاده بود. حتی وی ای آر هم بازی را نگه نداشت. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و ادامه بازی می‌شود، یعنی هیچ اتفاقی رخ نداده. برای ما اما صد درصد پنالتی بود. به هر حال هر چه بود تمام شد. ما باید به بازی آینده فکر کنیم.
او ادامه داد: از همه خبرنگارهای خوب ازبکستان تشکر می‌کنم. از خبرنگاران خودمان و هواداران ایرانی که آمدند و نزدیک به 100 دقیقه تیم ملی را تشویق کردند. از خبرنگاران خوب ایرانی و شما تشکر می‌کنم. من فکر می‌کنم این بازی با اینکه گل نداشت، یکی از بازی‌های خوب این گروه بود. صحنه‌های زیادی داشت و یک بازی تاکتیکی و درگیرانه بود. در مجموع بازی خوبی بود. باز هم از داوران و مسئولان اجرایی تشکر می‌کنم.

از امیر قلعه‌نویی درباره سه کلین‌شیت تیم ملی در سه بازی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی پرسیدند و او در واکنش به این سوال و اینکه راز این موفقیت چیست، بیان کرد: ما در جام ملت‌ها در تلویزیون خودمان گفتیم که ما از ساختار دفاعی تیم دوم جام بودیم. ولی گل‌های زیادی دریافت کردیم. الان ما حدود 4 بازی متوالی است که کلین‌شیت کرده‌ایم، که دو بازی هم مقابل ازبکستان بوده است. این نشان می‌دهد آن زمان که ما از ساختار دفاعی تعریف می‌کردیم، درست بود. آن زمان روی اشتباهات و بدشانسی بود که ما گل می‌خوردیم. الان خدا را شکر ساختار دفاعی ما و بازیکنان به خوبی کار می‌کنند. شما همین بازی و بازی قبلی مقابل امارات را ببینید. اصلا امید دو تیم به یک نرسیده است. در بازی با امارات امید گل حریف 21 درصد بوده و بازی امروز 43 درصد. یعنی به یک هم نرسیده است. این نشان می‌دهد حرفی که ما در تلویزیون ایران زدیم درست بوده. از بچه‌هایمان در ساختار دفاعی تشکر می‌کنم. 
او در پایان گفت: از علی نعمتی هم تشکر می‌کنم که امروز اولین بازی ملی خود را انجام داد و به نظرم زودتر از این ها هم می‌توانست به تیم ملی دعوت شود.

دیدگاه‌ها