کد خبر : 2075936 | 19 مهر 1403 ساعت 19:46 | 24.3K بازدید | 70 دیدگاه

داور استرالیایی خطای هند را پس گرفت؛

جشن نافرجام ایران برای پنالتی! (ویدیو)

تیم ملی ایران در دقیقه 1+90 صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما بعد از بازبینی صحنه، داور از تصمیم خود صرف‌نظر کرد.

جشن نافرجام ایران برای پنالتی! (ویدیو)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان در حالی با تساوی بدون گل خاتمه یافت که آخرین دقایق این بازی حساس با یک صحنه فوق جنجالی و مشکوک داوری همراه بود که در نهایت داور استرالیایی تصمیم خود را به سود تیم میزبان اعلام کرد تا انبوه تماشاگران این تیم در استادیوم بنیادکار با خرسندی وقت‌های تلف شده را دنبال کنند.

در دقیقه 1+90 این مسابقه مدافع تیم ازبکستان توپ را برگرداند و علی قلی‌زاده در شرایطی که قصد داشت توپ را از جلوی پای رستم آشورماتوف بردارد، توپ به دست این مدافع شماره پنج تیم ازبکستان خورد و به این ترتیب قلی‌زاده نتوانست این بازیکن را دریبل بزند.

برخورد توپ به دست بازیکن حریف، باعث شد تا قلی‌زاده با نشان داد دست به سمت داور استرالیایی برود و شون ایوانز هم که نزدیک به صحنه بود، بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد تا خطا بگیرد و در سوت خود دمید تا بازیکنان تیم ملی از اعلام این پنالتی خوشحال شوند.

ویدئو: 355456

در حالی که بازیکنان ازبکستان نسبت به عدم تعمدی بودن این صحنه معترض بودند، داور وی ای آر شون ایوانز را فرا خواند و از او خواست تا صحنه را دوباره ببیند. بر اساس قوانین وی ای آر، درخواست بازبینی، زمانی مطرح می‌شود که داور وی ای آر نظری متفاوت با داور وسط داشته باشد.

ایوانز نیز بلافاصله به کنار زمین رفت و این صحنه را دید و در شرایطی که بازیکنان ایران امیدوار به اعلام پنالتی بودند، او تصمیم خود را ملغی کرد و پنالتی ایران را برگرداند تا فرصت بسیار خوب برای باز کردن دروازه حریف از دست برود.

حالا باید دید که کارشناسان داوری در مورد این صحنه چه نظری خواهند داشت.

دیدگاه‌ها