کد خبر : 2075902 | 19 مهر 1403 ساعت 19:10 | 107.9K بازدید | 269 دیدگاه

10 نفره 40 دقیقه در حد بهترین تیم آسیا؛

ازبکستان 0 - ایران 0: بازهم داور استرالیایی!

ملی‌پوشان ایران با وجود اخراج یک بازیکن در دقیقه 57 نمایش شایسته‌ای مقابل ازبکستان داشتند.

ازبکستان 0 - ایران 0: بازهم داور استرالیایی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی ازبکستان و ایران در حالی سومین دیدارشان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 را مقابل هم در ورزشگاه ملی تاشکند برگزار کردند که سعی داشتند به روند دو پیروزی اخیرشان ادامه بدهند و یک برد دیگر به دست بیاورند، اما با وجود حمایت ویژه ازبک‌ها با حضور پرشمار تماشاگران، شاگردان امیر قلعه‌نویی نمایش بهتری ارائه کردند و حملات بیشتر و خطرناک‌تری داشتند که تبدیل به گل نشد و تصمیمات بحث برانگیز داوری کاری کرد تا پنالتی ایران بسوزد.

ویدئو: 355457

ایران که از دقیقه 57 با بازبینی ویدئویی شون ایوانز، داور استرالیایی در کنار زمین، 10 نفره شد و شرایط سختی مقابل ازبکستان تجربه کرد، بازهم حملات خود را ادامه داد و اگر تصمیمات عجیب داوری نبود، یک خطا روی سردار آزمون با پنالتی در دقیقه 65 همراه می‌شد و در وقت‌های تلف شده نیز با وجود بازبینی داور پس از اعلام پنالتی، تغییر تصمیم اشتباه در هند قلی‌زاده صورت گرفت تا پنالتی ایران دوباره بسوزد و بازی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

گزارش لحظه به لحظه "ورزش سه" از دیدار تیم‌های ملی ازبکستان و ایران را در همین صفحه دنبال کنید:

تقویممرحله نهایی از دور مقدماتی جام جهانی 2026 - قاره آسیا - گروه A – هفته سوم
پنج‌شنبه: 1403/07/19 ؛ ساعت 17:30 - ورزشگاه: ملی تاشکند
سوت داور: شون ایوانز (استرالیا)/ کمک‌ها: گئورگی لاکریندیس و اوون گولدریک/ داور چهارم: دنیل الدر/ داوران وی‌ای‌آر: الکساندر کینگ و کاسی رِیبلت.

تیم ملی ازبکستان
اوتکیر یوسوپوف، خسن‌الدین علی‌کولوف، عبدالقدیر خوسانوف، رستم‌جان آشورماتوف، فرخ سیفی‌اف (46- خوجی‌اکبر علی‌جانوف)، شیرزود نصرالله‌اف، اوتابک شوکوروف، عادل‌جان خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اف (71- اوستون اورونوف) و الدور شومورودوف
سرمربی: سرچکو کاتانچ

2093141

تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (71- امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش (78- علی قلی‌زاده)، محمد محبی (55- مهدی قایدی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (78- شهریار مغانلو).
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

2093140

کارت زرد

ازبکستان: فرخ سیفی‌اف(19) - عادل‌جان خامروبکوف(30) - رستم‌جان آشورماتوف (7+90)

ایران:  سامان قدوس (66)

کارت قرمز

ایران: صالح حردانی (57) 

ویدئو: 355452

کرنومتر لحظات حساس:

دقیقه 1: ارسال حردانی از سمت راست روی قوس محوطه جریمه به طارمی رسید که شوت او به یکی از مدافعان ازبکستان برخورد کرد. در برگشت نیز توپ به میلاد محمدی رسید که شوت او کم جان بود.

دقیقه 5: ارسال دیدنی سعید عزت اللهی به پشت مدافعان در محوطه جریمه به محبی رسید. او توپ را کنترل کرد و پیش از آنکه بخواهد دروازه ازبکستان را تهدید کند، عبدالقادر حسن‌اف توپ را از مقابل پای او به بیرون زد.

دقیقه 7: پرتاب اوت بلند حردانی از سمت راست زمین و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده در دستان یوسوپوف قرار گرفت.

دقیقه 11: شوت راه دور علی‌کولوف در میانه راه به پای نعمتی برخورد کرد و در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 16: ارسال سامان قدوس از روی ضربه ایستگاهی از سمت چپ زمین به شکل خطرناکی از مقابل دروازه ازبکستان رد شد و به اوت رفت.

دقیقه 27: بازیکنان ازبکستان به شدت نسبت به عدم اعلام خطای پنالتی توسط عزت‌اللهی اعتراض داشتند که داور استرالیایی به صحنه نزدیک بود و بازی را دنبال کرد.

دقیقه 30: سامان قدوس نزدیک بود ایران را به موقعیت عالی گلزنی برساند که عادل‌جان خامروبکوف او را متوقف کرد تا خطای فنی او یک کارت زرد به همراه داشته باشد.

دقیقه 32: توپ سرگردان روی هوا را طارمی در موقعیت سختی با روی پا زد که یوسوپوف آن را جمع کرد.

دقیقه 45: حمله خطرناک ازبکستان با نفوذ از سمت چپ زمین شکل گرفت که ارسال به مقابل دروازه ایران را میلاد محمدی به کرنر فرستاد.

دقیقه 5+45: آخرین حمله ازبکستان هم دوباره روی یک ارسال شکل گرفت که مجددا ثمری نداشت و از کنار دروازه ایران رد شد.

2093152

دقیقه 47: فرار سریع حردانی از جناح راست و ارسال خطرناک و کم ارتفاع او به سردار آزمون رسید که شوت او در برخورد با مدافع حریف ریباند شد و در ادامه هم شوت طارمی را یوسوپوف به راحتی جمع کرد.

دقیقه 54: صالح حردانی با بی‌احتیاطی، تکل و کف استوک به پشت ساق پای الدور شومورودوف زد که علی‌رغم اعتراض شدید بازیکنان ازبکستان، داور استرالیایی بازی را دنبال کرد ولی پس از اعلام داور وی‌ای‌آر به ایوانز و بازبینی صحنه، مدافع راست تیم ایران کارت قرمز مستقیم گرفت.

دقیقه 65: سردار آزمون در محوطه جریمه ازبکستان سرنگون شد و در حالی که می‌توانست شوت‌زنی کند، در برخورد با مدافع حریف روی زمین افتاد که داور به صحنه نزدیک بود و دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه 67: ضربه ایستگاهی فیض‌الله‌اف از سمت چپ محوطه جریمه با بی‌دقتی همراه بود و از بالای دروازه ایران رد شد.

دقیقه 72: پاس بلند سعید عزت‌اللهی از میانه زمین به پشت مدافعان ازبکستان را سردار آزمون زد که یوسوپوف با واکنش خوبی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 73: شوت شومورودوف قدرت لازم را نداشت و در دستان بیرانوند جای گرفت.
دقیقه 75: داور برخورد مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه ایران را پنالتی تشخیص نداد و خطای طارمی را اعلام نکرد.

دقیقه 84: ارسال قایدی از کرنر سمت راست زمین و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده را مدافع ازبک از روی خط دروازه برگشت داشت و نگذاشت توپ تبدیل به گل اول شود.

دقیقه 89: ارسال علی‌کولوف از سمت راست زمین را شجاع خلیل‌زاده با ضربه سر زد که توپ به علی نعمتی برخورد کرد و توسط او دفع شد که بازیکنان ازبک در این لحظه اعتقاد به خطای هند نعمتی داشتند.

دقیقه 1+90: خوسانوف با ضربه سر توپ را از محوطه جریمه ازبکستان دفع کرد و در ادامه علی قلی‌زاده دخالتی روی توپ داشت تا در ادامه برخوردی با دست رستم‌جان آشورماتوف داشته باشد و داور استرالیایی نقطه پنالتی را نشان بدهد. البته کمک داور ویدئویی در این صحنه داور را به کنار زمین فراخواند تا صحنه را بازبینی کند و ایوانز هم پس از بررسی این صحنه، تشخیص داد ابتدا توپ به دست قلی‌زاده برخورد کرده و به همین دلیل پنالتی رد می‌شود.

دقیقه 7+90: ارسال زیبای قایدی از ضربه ایستگاهی سمت راست زمین و ضربه سر تماشایی عزت‌اللهی را یوسوپوف با واکنش دیدنی از زیر طاق بیرون کشید و دفع کرد.

دقیقه 9+90: دفع ناقص مدافعان ایران توپ را پشت محوطه جریمه به علی‌کولوف رساند که شوت روی پای این بازیکن بی‌دقت بود و راهی اوت شد.

2093185

⭕️ در حاشیه

* محمد دانشگر، محمدمهدی زارع، سید ابوالفضل جلالی و مهدی ترابی از لیست تیم ملی ایران مقابل ازبکستان خط خوردند و روی نیمکت هم دیده نمی‌شوند.

* علی نعمتی برای نخستین بار حضور در ترکیب تیم ملی را تجربه کرده و برای اولین بار در پیراهن ایران دیده می‌شود.
* هواداران ازبکستان با شور و هیجان از ثانیه‌های آغازین بازی تیم خود را تشویق می‌کنند.
* تماشاگران ازبک با هر حمله از سوی دو تیم سر و صدای زیادی به راه می‌اندازند.

2093142

* در دقیقه 8 سردار آزمون در زمان ضدحمله ایران در میانه زمین نقش بر زمین شد و اعتقاد به خطا داشت که داور استرالیایی بازی را دنبال کرد.
* در دقیقه 10 ماشاریپوف در محوطه جریمه ایران نقش بر زمین شد که ایوانز به صحنه نزدیک بود و اعتقادی به خطا روی شماره 10 ازبکستان نداشت.

* اشتباه یوسوپوف در دقیقه 18 نزدیک بود کار دست ازبکستان بدهد که مدافع این تیم، پاس گلر را دور کرد تا مهاجمان ایران صاحب توپ نشوند.
* فرخ سیفی‌اف در دقیقه 19 میلاد محمدی را بدون توپ در جناح چپ متوقف کرد تا داور به مدافع کناری ازبک کارت زرد نشان بدهد.

* در دقیقه 21 برخورد علی نعمتی و آشورماتوف در محوطه جریمه ازبکستان پس از حمله جدی ایران روی یک ارسال، با مصدومیت هر دو بازیکن مواجه شد و مدافع ازبک‌ها از ناحیه سر خون‌ریزی پیدا کرد و مورد مداوا قرار گرفت.

* خونریزی مجدد آشورماتوف از ناحیه سر در دقیقه 31 کاری کرد تا داور دستور به تعویض لباس او بدهد.

* در دقیقه 2+45 شجاع و علی‌کولوف در محوطه جریمه ایران با یکدیگر برخورد داشتند و از ناحیه سر دچار مصدومیت شدند که داور خطایی در این صحنه تشخیص نداد.

* سامان قدوس پس از اخراج صالح حردانی در پست دفاع راست به کار گرفته شد؛ جایی که در برنتفورد انگلیس تجربه بازی در آن را داشت.

* میلاد محمدی در دقیقه 71 و پس از تعویض سامان قدوس به سمت راست خط دفاعی منتقل شد تا نورافکن در پست دفاع چپ بازی کند.

* آشورماتوف در دقیقه 75 به دلیل شدت مصدومیت از ناحیه سر با کلاه شنا و گذاشتن روی بانداژ سر بازی کرد.

* طارمی پس از تعویض جهانبخش در دقیقه 78 بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

* مهدی طارمی در دقیقه 88 پس از برخورد با آشورماتوف احساس مصدومیت کرد و بازی برای لحظاتی به این دلیل متوقف شد.


بهترین بازیکن

سعید عزت‌اللهی با میدان‌داری و گردش توپ عالی، کاری کرد تا تیم ملی ایران با نظم خوبی مقابل ازبکستان بازی کند و حضورش در خط دفاعی و بخش هجومی، کاملا به موقع اتفاق افتاد و با دفع توپ‌های به موقع همراه بود و اگر کمی هم شانس داشت، در لحظات پایانی گل برتری را می‌زد و عملکردش بیش از این به چشم می‌آمد.
مهدی قایدی و مهدی طارمی نیز دو ستاره دیگر تیم ملی ایران مقابل ازبکستان بودند که در فاز هجومی پرتلاش، دونده و زهردار ظاهر شدند.

دیدگاه‌ها