کد خبر : 2075885 | 19 مهر 1403 ساعت 16:00 | 23.3K بازدید | 15 دیدگاه

دستکش طلا در یونایتد شیشه‌ای

معجزه اونانا در ضعیف‌ترین منچستر تاریخ!

دروازه‌بان کامرونی شیطان‌های سرخ در یکی از بدترین فصول منچستریونایتد رکوردی قابل توجه ثبت کرده است.

معجزه اونانا در ضعیف‌ترین منچستر تاریخ!

به گزارش "ورزش سه"، آندره اونانا با وجود عملکرد ضعیف تیمش که بدترین شروع تاریخ خود را در این رقابت‌ها ثبت کرده، به عنوان «دستکش طلایی» شگفت‌انگیز لیگ برتر شناخته می‌شود.

تیمی که اریک تن هاخ آن را هدایت می‌کند، پس از هفت هفته تنها هشت امتیاز کسب کرده که این ضعیف‌ترین شروع تاریخ این باشگاه است و از فصل گذشته که یک امتیاز بیشتر کسب کرده بودند، نیز بدتر نتیجه گرفته‌اند.

در این هفت بازی، منچستریونایتد هشت گل دریافت کرده که شش گل آن‌ها در باخت‌های سنگین مقابل لیورپول (۰-۳) و تاتنهام (۰-۳) بوده است. هشت تیم دیگر نیز همان تعداد یا کمتر گل دریافت کرده‌اند.

2093100

با این حال، لیگ برتر بر خلاف سایر رقابت‌ها مانند لالیگا، نسبت گل/بازی را برای اعطای «دستکش طلا» محاسبه نمی‌کند و تنها تعداد کلین‌شیت‌ها را در نظر می‌گیرد.

اونانا تنها دروازه‌بان لیگ است که در چهار بازی در این فصل دروازه‌اش را بسته نگه داشته است: مقابل فولام (۱-۰)، ساوتهمپتون (۰-۳)، کریستال پالاس (۰-۰) و آستون ویلا (۰-۰)، و از سه بار بسته نگه‌داشتن دروازه آلیسون بکر و داوید رایا پیشی گرفته است.

2093101

در مقایسه با سایر دروازه‌بانان لیگ، اونانا از نظر تعداد سیوها در بین بالاترین‌ها نیست و تنها ۲۲ سیو داشته است، در حالی که رابرت سانچز از چلسی، مارک فلکن از برنتفورد و مدس هرمانسن از لسترسیتی به ترتیب ۳۳ سیو داشته‌اند. در واقع، هشت دروازه‌بان دیگر در لیگ برتر تعداد سیوهای برابر یا بیشتری نسبت به او دارند.

2093102

علاوه بر این، سه دروازه‌بان ذکر شده شوت‌های بیشتری نسبت به اونانا دریافت کرده‌اند. فلکن (۴۶)، هرمانسن (۴۵) و رابرت سانچز (۴۱) بیشتر از اونانا (۲۹) با شوت‌ها روبرو شده‌اند. اونانا دوازدهمی در لیگ برتر از نظر تعداد شوت‌های دریافتی و نهمی از نظر سیوهاست.

2093099

از نظر گل‌های مورد انتظار، که به معنای تعداد گل‌هایی است که باید به او زده می‌شد، این عدد ۱۰.۲۷ است. این به آن معناست که او به اندازه ۲.۲۷ گل بیشتر از آنچه باید دریافت می‌کرد، دروازه تیمش نجات داده است.

اونانا که تابستان ۲۰۲۳ به منچستریونایتد پیوسته، شروع بهتری نسبت به فصل گذشته داشته و یکی از معدود امیدهای روشن در تیمی بوده که در دفاع چندان کمکی به او نکرده است.

دیدگاه‌ها