کد خبر : 2075872 | 19 مهر 1403 ساعت 14:25 | 39.7K بازدید | 20 دیدگاه

همین سیگار یوهان کرویف را کشت

مرگ خاموش: شزنی غلط می‌کند سیگار می‌کشد!

لوبو کاراسکو، مهاجم سابق بارسا و تیم ملی اسپانیا، به تندی از وویژیک شزنی به خاطر عادت سیگار کشیدن او انتقاد کرد.

مرگ خاموش: شزنی غلط می‌کند سیگار می‌کشد!

به گزارش "ورزش سه"، کاراسکو دیشب در برنامه ال‌چیرینگیتو گفت: «شزنی در حال انجام کاری غلط و سراسر اشتباه است که هرگز نباید انجام دهد. او نمی‌تواند مصاحبه کند و بگوید سیگار کشیدن یک امر شخصی است. بله، می‌دانم که شخصی است، اما برای یک انسان و به خصوص ورزشکار، یک امر وحشتناک است.»

کاراسکو بین سال‌های 1978 تا 1989 برای بارسا بازی می‌کرد و حالا سال‌هاست کارشناس فوتبال در ال‌چیرینگیتو است.

2093059

دیروز شزنی که اخیرا به بارسا پیوسته به اسپورت گفت: «من جلوی بچه‌ها سیگار نمی‌کشم، من برای آنها الگوی بدی نیستم، اما مردم پشت درختان از من در حال سیگار کشیدن عکس می‌گیرند، جایی که حتی نمی‌توانم آنها را ببینم. سعی می‌کنم سیگار کشیدنم را پنهان کنم، نه اینکه به آنها نشان دهم. اگر کسی فکر می‌کند که می‌تواند زندگی شخصی من را تغییر دهد، دوباره تلاش کنید، این کارها هرگز جواب نداده است. سیگار کشیدن من به هیچکس مربوط نیست. فکر نمی‌کنم روی عملکرد من در زمین تاثیر بگذارد. من می‌خواهم به عنوان یک دروازه‌بان قضاوت شوم، نه با صحبت درباره داستان‌هایی که برای کسی مهم نیست.»

کاراسکو که از این اظهارنظر شزنی بسیار عصبانی بود گفت: «خدا را شکر که نمی‌خواهد سیگار کشیدنش را علنی کند. او باید بداند که در سطح حرفه‌ای و ورزشی باید یک الگو باشد. شما باید خونسرد باشید و سپس در خانه آنچه را که می‌خواهید انجام دهید. یک ورزشکار حرفه‌ای نباید سیگار بکشد. او می‌گوید جلوی بچه‌ها این کار را نمی‌کند، ولی اصولا در محیط بیرون نیز نباید سیگار بکشد. سیگار کشیدن راهی است برای خودکشی آهسته در زندگی و مثال‌هایی خوب هم دارم.»

2093060

بازیکن سابق بارسلونا ادامه داد: «او نمی‌تواند بیاید و بگوید این یک امر شخصی است. شما باید قدردان تک تک دقایق زندگی باشید. زمانی یوهان کرویف روی نیمکت ما سیگار می‌کشید و از نظر ذهنی توان کنترل این وضعیت را نداشت. در نهایت همین سیگار 30 سال از زندگی او کم کرد.»

دیدگاه‌ها