کد خبر : 2075841 | 19 مهر 1403 ساعت 12:41 | 9.1K بازدید | 31 دیدگاه

کارشناس ازبک: ماشاریپوف کلید پیروزی بر ایران است

کارشناس ازبکستانی معتقد است که تیم ملی کشورش می‌تواند امروز ایران را شکست دهد.

کارشناس ازبک: ماشاریپوف کلید پیروزی بر ایران است

به گزارش "ورزش سه"، امروز تیم ملی ازبکستان در چارچوب مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه "بنیادکار" به مصاف ایران می‌رود. دیدار مهمی که البته طی سال‌های اخیر چندباری تکرار شده و دو تیم بارها به مصاف هم رفته‌اند.

جاسور عبدالرحیموف، یکی از کارشناسان برجسته فوتبال ازبکستان، در گفتگویی که با سایت چمپیونات داشته، راهکارهای پیروزی برابر ایران را مطرح کرده است. او اعتقاد دارد که ماشاریپوف و شومورودوف در بازی امروز نقش مهمی خواهند داشت.

متن گفتگو در سایت ازبکی را می خوانیم:

* سرچکو کاتانچ، به دلیل مشکلات سلامتی در این بازی‌های مهم نمی‌تواند حضور داشته باشد. به نظر شما این یک ضرر بزرگ برای تیم ملی است؟ چه نظری دارید؟
- بله، سرمربی همیشه باید در بازی باشد. غیبت او یک فقدان است. ۹۵ تا ۹۸ درصد بازیکنان چندین سال است که با سرمربی تمرین کرده‌اند و در بازی‌ها تحت هدایت او بوده‌اند. همان‌طور که گفتم، نبودن سرمربی یک ضرر است. اما فکر می‌کنم که بچه‌ها مسئولیت خود را به‌خوبی درک کرده‌اند. آنها بازیکنان حرفه‌ای هستند و می‌دانند که چه باید بکنند. در میدان، همه چیز به بازیکنان بستگی دارد. در طول بازی، شرایط مختلفی پیش می‌آید و کمک‌مربیان نیز در کنارشان خواهند بود و کمک خواهند کرد.

2093026

* آیا ایران برای ما حریف سختی است؟ به هر حال، نتوانسته‌ایم در خانه بر آنها پیروز شویم...
- بله، ایران حریف سختی برای ماست. بازی امروز آسان نخواهد بود، بازی دشواری خواهد بود. بازیکنانی مثل ماشاریپوف و شومورودوف در فرم خوبی قرار دارند. اگر با سرعت بالا و دقت بازی کنیم، پیروزی از آن ما خواهد بود.

* در مورد تیم ملی ایران چه نظری دارید؟ ما بارها مقابل آنها بازی کرده‌ایم و یکدیگر را به‌خوبی می‌شناسیم. فکر می‌کنید نقطه ضعف اصلی آنها چیست؟ چه عاملی می‌تواند باعث پیروزی ما شود؟
- نقطه ضعف ایران؟ اگر در همه جا پرس کنیم و به ضدحملات سریع برویم و فوتبال سریعی بازی کنیم، در خطوط دفاعی ایران فضاهای خالی ایجاد می‌شود و ما شانس‌های بیشتری خواهیم داشت. ایجاد فشار روی حریف بسیار مهم است. اگر این کار را انجام دهیم، حریف سردرگم می‌شود. بله، بازی سختی خواهد بود، اما می‌توانیم به آنها گل بزنیم و انشاءالله پیروز شویم.

* چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید؟
- فکر می‌کنم امروز برنده خواهیم شد. ۱-۰ یا ۲-۱. یک گل تفاوت خواهد داشت. در هر صورت، باید پیروز شویم. ضربات ایستگاهی ایران خطرناک است و آنها در ضدحملات هم سریع هستند. آماده بودن برای این موقعیت‌ها نیز بسیار مهم است.

دیدگاه‌ها