کد خبر : 2075838 | 19 مهر 1403 ساعت 12:11 | 27.7K بازدید | 6 دیدگاه

در انتظار دربی بزرگ پایتخت

استارت طوفانی ردبول با کلوپ: خرید پاریس!

ردبول، برند معروف نوشیدنی انرژی‌زا، که دیروز همکاری با یورگن کلوپ را رسمی کرد، بخشی از سهام تیم دوم شهر پاریس را می‌خرد.

استارت طوفانی ردبول با کلوپ: خرید پاریس!

به گزارش "ورزش سه"، در همان روزی که ردبول از امضای قرارداد با یورگن کلوپ به عنوان مدیر جدید فوتبال خود خبر داد، این شرکت بزرگ حالا در یک قدمی خرید بخشی از سهام تیم دوم شهر پاریس، پاریس اف سی، قرار دارد.

به گزارش اکیپ، پاریس اف سی، صدرنشین فعلی لیگ دو فرانسه، طی چند ساعت آینده با همکاری خانواده آرنو، مالک LVMH، یکی از لوکس‌ترین برندهای جهان، به ردبول فروخته خواهد شد.

فراچی، 30 درصد از سهام خود را تا سال 2027 در اختیار خواهد داشت، سالی که در آن باشگاه را به طور قطعی به آرنو-ردبول می‌فروشد.

2093017

در وهله اول، شرکت اتریشی 15 درصد از سهام پاریس اف سی را در اختیار خواهد داشت، در حالی که آرنو 55 درصد و 30 درصد نیز برای فراچی خواهد بود.

هدف ردبول و آرنو این است که پاریس اف سی را به یکی از جاه‌طلب‌ترین تیم‌های فوتبال فرانسه تبدیل کنند. تیم دوم پایتخت فرانسه برای سال‌ها در شرایط طرد شده قرار دارد، ولی در حال حاضر صدرنشین لیگ 2 است و علاوه بر جمع‌آوری بودجه 30 میلیون یورویی، در تابستان با بازیکنان سطح بالایی مانند ماکسیم لوپز یا کراسو قرارداد امضا کرد.

در سال 2020، بحرین سهامدار این باشگاه شد، اما سرمایه‌گذاری‌های آن با انتظاراتی که چنین حرکتی ایجاد کرده بود، مطابقت نداشت. طبق گزارش اکیپ، پاریس اف سی در سال‌های آینده به لطف عملیات‌های خرید و فروش، بین 200 تا 300 میلیون یورو درآمد خواهد داشت که هدف آن تثبیت در لیگ 1 برای سال‌ها و علاوه بر آن، رسیدن به لیگ قهرمانان و رقابت با رقیب بزرگتر، پی اس جی برای قهرمانی لیگ یک است.

2093016

اکنون باید دید که آیا یورگن کلوپ در تصمیمات اساسی پاریس اف سی نقشی خواهد داشت یا خیر؟ باید دید.

از آنجایی که فعلا شرکت نوشابه‌های انرژی‌زا سهامدار اکثریت تیم دوم پاریس نخواهد بود، بنابراین سنگینی تصمیمات بر دوش خانواده آرنو خواهد بود که باید گامی به جلو بردارد. پاریس اف سی می‌خواهد بعد از بیش از 40 سال به دسته اول فوتبال فرانسه صعود کند و در کوتاه مدت تلاش خواهد کرد تا با برادر بزرگترش، PSG، رقابت کند.

دیدگاه‌ها