کد خبر : 2075833 | 19 مهر 1403 ساعت 11:44 | 35.5K بازدید | 52 دیدگاه

بیستمین بازیکن باسابقه تیم ملی

بیرانوند امروز در آغوش یحیی گل‌محمدی!

علیرضا بیرانوند امروز برای هفتاد و چهارمین بار پیراهن تیم ملی را بر تن خواهد کرد.

بیرانوند امروز در آغوش یحیی گل‌محمدی!

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار امروز ایران و ازبکستان احتمالا علیرضا بیرانوند از ابتدا در قفس توری تیم ملی قرار خواهد گرفت و این هفتاد و چهارمین تجربه ملی دروازه‌بان سابق پرسپولیس و نفت تهران خواهد بود که او را بالاتر از احمدرضا عابدزاده و به تنهایی در جایگاه دومین بازیکن باسابقه فوتبال ملی ایران قرار می‌دهد.

تاکنون تنها 20 بازیکن دیگر توانستند از مرز 73 بازی ملی در ایران عبور کنند. حالا بیرانوند امشب به رکورد یحیی گل‌محمدی خواهد رسید و همراه با او جایگاه بیستم جدول را تسخیر خواهد کرد. گل‌محمدی اولین بازی ملی خود را سال 1372 انجام داد و تا پایان جام جهانی آلمان در ترکیب تیم ملی حضور داشت.

یحیی که جزء مدافعان گلزن تیم ملی بود، دو گل مهم برابر ایرلند و مکزیک را به ثمر رساند تا نامش به عنوان زننده پنجمین گل تاریخ ایران در جام جهانی مطرح شود.

2093005
علیرضا بیرانوند هفته گذشته برخوردی صمیمانه با یحیی گل‌محمدی در حاشیه دیدار تراکتور - فولاد داشت.

علیرضا بیرانوند اگر چهار بار دیگر در درون دروازه تیم ملی بایستد، از رکورد مهدی رحمتی هم عبور خواهد کرد و به باسابقه‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ملی ایران تبدیل خواهد شد. بعد از دو حضور در دیدار با ازبکستان و قطر، این دستاورد احتمالا در فیفادی بعدی به بیرانوند تعلق خواهد یافت.

البته شاید اگر مهدی رحمتی توسط کارلوس کی‌روش کنار گذاشته نمی‌شد، شانس این را داشت که حتی از حدنصاب صد بازی ملی هم عبور کند اما حالا این رکورد در انتظار بیرانوند خواهد بود تا به اولین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود که تعداد بازی ملی خود را سه رقمی می‌کند.

در تاریخ فوتبال ایران تنها هشت بازیکن بیشتر از 100 بازی ملی انجام دادند: جواد نکونام، علی دایی، احسان حاج صفی، سیدجلال حسینی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم انصاری‌فرد و آندرانیک تیموریان.

عکس: رضا اصولی

دیدگاه‌ها