کد خبر : 2075805 | 19 مهر 1403 ساعت 01:34 | 6.4K بازدید | 3 دیدگاه

جنگ علنی علیه کلوپ در آلمان: پیمان با شیطان!

هواداران و رسانه‌های آلمانی نارضایتی‌شان را از پیوستن یورگن کلوپ به گروه ردبول ابراز کردند.

جنگ علنی علیه کلوپ در آلمان: پیمان با شیطان!

به گزارش "ورزش سه"، آینده یورگن کلوپ پس از خروج او از لیورپول در تابستان امسال به بهترین شکل در آلمان مورد استقبال قرار نگرفته است. کلوپ از اول ژانویه به عنوان مدیر بخش فوتبال به گروه ردبول می‌پیوندد و انتقادات در کشور زادگاهش، جایی که موفقیت‌های این برند نوشیدنی انرژی‌زا چندان مورد استقبال نیست، بلافاصله شروع شده است.

رسانه‌های آلمانی به سرعت نظر خود را درباره این انتقال غیرمنتظره که نقطه عطفی در کارنامه مربیگری این سرمربی معروف محسوب می‌شود، بیان کردند. اشپیگل، یکی از روزنامه‌های معتبر کشور، در این باره نوشت: «او در لیورپول خود را به عنوان «آقای عادی» معرفی کرد، در مقابل ژوزه مورینیو، آقای خاص، که با واکنش‌های مثبتی مواجه شد. اکنون، برای بسیاری، همه چیز با پول معنا پیدا می‌کند. و این خبری است که موجب نارضایتی بسیاری از هواداران شده است.»

مجله 11Freunde نیز نوشته: «با خرید یورگن کلوپ، ردبول می‌خواهد تصویری تازه و به شدت مثبت ایجاد کند. اما به نظر می‌رسد که نتیجه عکس دارد: احتمالاً شهرت کلوپ برای همیشه به‌خاطر این قرارداد آسیب می‌بیند.»

وبسایت تی‌آنلاین نوشته: «امضای قرارداد با ردبول باعث می‌شود که تصویر فردی بی‌نقص فرو بریزد و همه چیزهای خوبی را که هواداران به او نسبت دادند، نابود کند. به نظر آنها، کلوپ با شیطان پیمان بسته است.»

ویلیام لیگ در مقاله‌ای می‌نویسد: «یورگن کلوپ اکنون وارد این ماشین بی‌رحم که تحت کنترل منافع صرفاً اقتصادی تحت پوشش ورزش است، می‌شود. این که او واقعاً نگران توسعه فوتبال و استعدادهای مربیان است، همانطور که در بیانیه‌اش بیان کرده، به نظر می‌رسد توجیهی ضعیف برای یک تصمیم دور از ذهن باشد. استعدادها فقط در ردبول نیستند. او می‌توانست این استعدادها را در جاهای دیگر نیز پرورش دهد.»

2092980

رسانه‌های دیگر به طور متفاوتی به این موضوع نگاه می‌کنند و این انتقال را به عنوان یک گام منطقی تلقی می‌کنند. «استرن» با «واقع‌گرایی» به این انتقال می‌نگرد و از هواداران می‌خواهد که «دوباره واقع‌بین شوند.» «دروستن»، که یکی از منابع نزدیک به دورتموند، باشگاه سابق کلوپ است، این انتقال را برای مربی دو طرف یک «موفقیت» می‌داند.

بیلد، یکی از غول‌های رسانه‌ای آلمان، نیز با احتیاط به این موضوع پرداخته و تنها به تقسیم شدن هواداران به دو دسته پرداخته است.

دیدگاه‌ها