کد خبر : 2075795 | 19 مهر 1403 ساعت 09:33 | 6.2K بازدید | 2 دیدگاه

حمله الدوساری به طلسم ده ساله سعودی

سالم الدوساری، کاپیتان الهلال و تیم ملی عربستان، 15 بازی ملی تا رسیدن به رکورد صد بازی ملی فاصله دارد.

حمله الدوساری به طلسم ده ساله سعودی

به گزارش ورزش سه، شاید تعداد مسابقاتی که الدوساری را به باشگاه صدتایی‌های فیفا می‌رساند اندک به نظر برسد، اما مهمترین شرط برای حضور ثابت الدوساری در لیست مانچینی، آمادگی کامل، دوری از مصدومیت و مشارکت در مسابقات است؛ شرایطی که می‌تواند این بازیکن را در عرض یک سال آینده به رکورد صد بازی ملی برساند.

باشگاه صدتایی‌های فیفا شامل بازیکنانی است که در بیش از صد مسابقه با تیم‌های ملی کشورشان شرکت کرده‌اند. در میان تعداد کمی از بازیکنان در سراسر جهان یافت شدند. در حال حاضر 17 بازیکن عربستانی در این لیست حضور دارند که شامل محمد الدعایه با 172 بازی از این حیث رکورددار است.

آخرین بازیکن عربستانی که به این باشگاه اضافه شده است، اسامه هوساوی، ستاره سابق عربستان، بود که در سال 2014 به رکورد صد بازی ملی رسید و حالا حدود 10 سال است که هیچ بازیکن عربستانی موفق به حضور در بین این بازیکنان نشده است.

سالم الدوساری که ملقب به تورنادوی عربستان است، در صورت شرکت در بازی‌های ژاپن و بحرین تعداد بازی‌های خود را به 87 می‌رساند و با عبور از ابراهیم سوید (با 86 بازی ملی) به رکورد فهد المحلل می‌رسد.

2092960

سبزپوشان عربستان عصر پنجشنبه در سومین دور رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا میزبان ژاپن خواهد بود و سه‌شنبه هفته آینده نیز در دور چهارم همین رقابت‌ها به مصاف بحرین خواهد رفت.

سالم الدوساری در حال حاضر 85 بازی دارد و برای شکستن رکورد صد بازی ملی امیدوار به حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و صعود این رقابت‌ها و همچنین حضور جام خلیج فارس و جام عرب است که سال آینده برگزار خواهد شد.

تقویم کنونی مسابقات عربستان راه را برای پیوستن الدوساری به باشگاه صدتایی‌ها هموار می‌کند. البته اگر او بتواند در لیست تیم ملی در مسابقات پیش‌رو حضور داشته باشد.

دیدگاه‌ها