کد خبر : 2075777 | 18 مهر 1403 ساعت 23:38 | 20.6K بازدید | 30 دیدگاه

به وقت مرور خاطرات خوش تاشکند

ترابی و پایان دوری طولانی با چمن سبز

مهدی ترابی همیشه از برابر تیم ملی ازبکستان خاطرات خوبی در ذهن دارد.

ترابی و پایان دوری طولانی با چمن سبز

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران باید در چارچوب هفته سوم دور انتخابی جام جهانی 2026 به عنوان 2 تیم صدرنشین گروه (A) به مصاف یکدیگر بروند. تقابل 2 تیم 6 امتیازی که می‌توانند با پیروزی در دوئل پیش رو گامی بلند به سوی جام جهانی آمریکا، مکزیک و کانادا بردارند. 

یکی از نفراتی که در لیست امیر قلعه‌نویی در این اردو نامش ثبت شده مهدی ترابی است که البته اکنون وضعیت قابل توجهی دارد.

وینگر سرحال سرخپوشان تبریزی پس از دوره نخست حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران، با انجام ۵ بازی ثابت در ترکیب امیر قلعه‌نویی وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کند و در این بین مشخصا کادر فنی تیم ملی ایران نسبت به استفاده از ترابی نگرش خاصی در قیاس با دیگر سرمربیان تیم ملی دارند.

ترابی ۴۹ بازی ملی انجام داده و مشتاق است در این دو دیدار پیشرو بتواند دوباره به ترکیب برگردد و بازی‌های ملی‌اش را نیز بیشتر کند. او که در این فصل از لیگ برتر، در تمامی دیدارها حضور داشت، پیش از این در هفته هفتم لیگ بیست و چهارم به دلیل محرومیت نتوانست مقابل فولاد و سرمربی سابقش یحیی گل‌محمدی قرار بگیرد و اکنون مجددا می‌خواهد دوباره به مستطیل سبز برگردد.

او از تقابل با ازبکستان خاطرات خوشی دارد. نخستین باری که پیراهن لباس تیم ملی را به تن کرده بود، در دقیقه ۹۰+۴ برابر همین ازبکستان موفق شد اولین گل ملی‌اش را به ثمر برساند و همچنین در طی یک سال اخیر تنها ۲ بار به از ابتدا داخل ترکیب تیم ملی بوده که هر ۲ مرتبه مقابل ازبکستان بوده و دیدار فردا یک فرصت دیگر برای او خواهد بود.

دیدگاه‌ها