کد خبر : 2075757 | 18 مهر 1403 ساعت 22:33 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

ظلم جدی کمیته مسابقات فیفا به فوتبال ایران

میزبانی ایران برابر قطر در روز چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی گرفته شده در حالی که فرانسه فردا شب باید در بوداپست به مصاف این فوتبالیست‌های رژیم اشغالگر برود.

ظلم جدی کمیته مسابقات فیفا به فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه" در حالی روز گذشته خبر گرفتن میزبانی ایران از قطر توسط فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانه‌ای شد که کمتر از شش روز به این بازی باقی مانده بود و تمام برنامه‌های ایران برای برگشتن از تاشکند، ریکاوری بازی با ازبکستان  و رفتن به مشهد مقدس برای برگزاری این دیدار مهم در راه جام جهانی که برای ایران جنبه انتقامی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را هم دارد به هم ریخت.

جدا از حساسیت بازی و حق قانونی ایران برای برگزاری دیدارهای خانگی در حضور هواداران خودی، این تصمیم فیفا که با همراهی کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شد به بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا هم تسری پیدا کرد تا نگرانی مردم فوتبال‌دوست بیشتر از گذشته شود.

این تصمیم در حالی برای فوتبال ایران گرفته شد که رژیم اشغالگر قدس فردا شب باید در بوداپست در لیگ ملت‌های اروپا از فرانسه میزبانی کند. این درحالیست که آنها در چند جبهه رسما در جال جنگند و این محرومیت از میزبانی طبیعی است، اما در خاک ایران هرگز اتفاق ناخوشایندی رخ نداده و همه چیز در امنیت کامل است. البته فدراسیون فوتبال در دو سه روز گذشته مکاتبات بسیاری با ای اف سی و فیفا داشته اما کشورهای مهمان ایران هم بدشان نمی‌آید از این اتفاق نهایت استفاده را به سود خود ببرند، گرچه ایران به استناد همه گزارش‌ها شرایطی نرمال را دنبال می‌کند و در صلح و امنیت کامل است. 

ایران علاوه بر این دیدار باید از کره‌شمالی، امارات و ازبکستان هم در ادامه راه رفتن به جام جهانی آمریکا میزبانی کند و نمایندگان ایران نیز باید در دیدارهای خانگی در مسابقات باشگاهی به مصاف رقبا بروند و همین مهم بر نگرانی هواداران از تصمیمات سختگیرانه افزوده است. راهی جز پیگیری مستمر تا حصول نتیجه برای فوتبال ایران باقی نیست، باید از همین حالا با پیگیری مسئولان فدراسیون فوتبال این شرایط تحمیل شده لغو و شرایط میزبانی برای فوتبال ایران همانند گذشته فراهم شود.