کد خبر : 2075748 | 19 مهر 1403 ساعت 04:10 | 5.2K بازدید | 10 دیدگاه

آخرین باخت مقابل ایران و آمریکا:

آمار عجیب ازبکستان: شکست‌ناپذیر و سخت‌کوش!

ازبکستان حدود یک سال است که شکست ناپذیر مانده است.

آمار عجیب ازبکستان: شکست‌ناپذیر و سخت‌کوش!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ازبکستان در سال‌ اخیر عملکرد قابل‌توجهی را از خود به نمایش گذاشته است. این تیم در انتخابی جام جهانی موفق به شکست تیم‌های کره‌شمالی و قرقیزستان شد و همچنین در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، با وجود نمایشی خوبی که داشتند در ضربات پنالتی مقابل قطر، قهرمان آن دوره، حذف شدند تا آخرین شکست آنها در ضربات پنالتی باشد نه در جریان مسابقه!

ازبک‌ها در 18 دیدار اخیر خود بدون شکست باقی مانده‌اند و توانسته‌اند 12 پیروزی و 6 تساوی کسب کنند. آخرین باخت آن‌ها به حدود 13 ماه پیش و در دیداری دوستانه برابر آمریکا برمی‌گردد که در آن بازی با سه گل شکست خوردند. از آن زمان، تیم ملی ازبکستان موفق به حفظ فرم خوب خود شده و در هیچ یک از دیدارهای بعدی طعم شکست را نچشیده است.

پیش از شکست مقابل آمریکا، آخرین شکست آنها در تورنومنت کافا و در بازی فینال مقابل ایران ثبت شد و به غیر از ایران و آمریکا، آخرین تیم آسیایی که موفق به شکست آنها شد در سال 1401 و در دیداری دوستانه اردن توانست این تیم را شکست دهد.

2059204

در این بازه زمانی، ازبکستان دو بار مقابل ایران به میدان رفته و همچنین یک بار برابر استرالیا و قطر نیز به رقابت پرداخته است. آمار تیم تحت هدایت سرچکو کاتانتس در شش مسابقه اخیر نیز بسیار مثبت بوده و آن‌ها توانسته‌اند پنج پیروزی و یک تساوی را به ثبت برسانند. تنها ناکامی این تیم در رسیدن به پیروزی، برابر ایران بوده است که در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل دست یافتند.

باید دید بعد از گذشت حدود یک سال از آخرین شکست ازبکستانی‌ها ایران می‌تواند بار دیگر این تیم پرستاره و باکیفیت را در کشورش شکست دهد، مغلوب کردن آنها در ورزشگاه خانگی کار سختی است که ملی‌پوشان ایران می‌توانند رقم بزنند.

دیدگاه‌ها