کد خبر : 2075665 | 18 مهر 1403 ساعت 15:52 | 13.4K بازدید | 4 دیدگاه

شاگردان مهدوی‌کیا، جدیدترین لژیونرهای ایران

دو دروازه‌بان سابق آکادمی کیا در فصل جدید رقابت‌های فوتبال در لیگ امارات حضور خواهند داشت‌.

شاگردان مهدوی‌کیا، جدیدترین لژیونرهای ایران

به گزارش "ورزش سه"، رامتین خلجی از 12 سالگی در آکادمی کیا استعدادیابی شد و در این مجموعه پرورش یافت. او همراه با این تیم در مسابقات زیر 13 سال کوردیال کاپ اتریش در سال 2018 به مقام قهرمانی رسید و از سن 17 سالگی هم در تیم بزرگسالان آکادمی کیا بازی کرد.

این دروازه‌بان 195 سانتی متری که در حال حاضر 19 سال دارد و در چند دوره نیز به تیم ملی جوانان دعوت شده است، در فصل جاری به تیم الجزیره الحمراء پیوسته تا فوتبال خود را در لیگ امارات دنبال کند.

همچنین شروین جهانشاهی 18 ساله نیز در این فصل به تیم الاتفاق امارات پیوسته است. او سابقه دعوت به تیم ملی نوجوانان را نیز در کارنامه خود دارد و حدود سه سال در تیم‌های نوجوانان تا امید آکادمی کیا بازی کرده است.

حسام زیتونی‌نژاد، استعدادیاب و مربی دروازه‌بان‌های تیم بزرگسالان آکادمی کیا و مربی اسبق دروازه‌بان‌های تیم ملی امید، در این خصوص گفت: آقایان مهدی و هادی مهدوی‌کیا از همان آغاز کار آکادمی تاکید داشتند که سبک بازی آکادمی کیا باید مبنی بر ارائه فوتبال مدرن باشد که دروازه‌بان‌ها در نمایش آن نقش اساسی دارند؛ به همین دلیل آنها در کلاس‌ها روی لزوم پرورش دروازه‌بان‌هایی در کلاس بالای تکنیکی و تاکتیکی را به بنده و همکارانم گوشزد می‌کردند.

2092711

او ادامه داد: سبک دروازه‌بانی آکادمی کیا با توجه به آموزش‌هایی که در مدت فعالیتم در این مجموعه در کنار مربیان آلمانی دیده‌ام و آن را به دیگر مربیان آکادمی منتقل کرده‌ام، مدلی از سبک دروازه‌بانی آلمان است و امروز خوشحالم که با تلاش مجموعه کیا و همکارانم در کادر فنی توانستیم در این پست مهم و حساس دو دروازه‌بان لژیونر معرفی کنیم و چندین دروازه‌بان در اختیار تیم‌های ملی پایه قرار بدهیم.

زیتونی‌نژاد در پایان صحبت‌های خود از برادران مهدوی‌کیا بابت اعتمادی که طی 9 سال فعالیت خود در این حیطه به او داشته‌اند تشکر کرد و به قدرداتی از مربیانی پرداخت که با کمترین امکانات و سختی‌های فراوان در دیگر باشگاه‌ها برای پرورش دروازه‌بان‌ها تلاش می‌کنند‌.

دیدگاه‌ها