کد خبر : 2075655 | 18 مهر 1403 ساعت 14:51 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

تولد نبردی هیجان‌انگیز در نصف جهان؛

همسایه نوپا علیه صدرنشین لیگ برتر

پالایش نفت و گیتی‌پسند قرار است پس از سال‌ها شیپور دربی اصفهان را به صدا بیاورند. این مسابقه مورد انتظار بین تیم تحول یافته رضا صادقی و تیم پر ستاره و مدعی قهرمانی محمد کشاورز خواهد بود.

همسایه نوپا علیه صدرنشین لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، چراغ لیگ برتر پس یک ماه تعطیلی به مناسبت جام جهانی 2024 از فردا روشن خواهد شد و در یکی از جدال‌های حساس آن تیم پالایش نفت اصفهان میزبان گیتی پسند همشهری خود و صدرنشین لیگ خواهد بود. عمق و کیفیت دو تیم از دربی اصفهان یک دوئل هیجان‌انگیز می‌سازد و با تهدید‌های هجومی متعدد به روی دروازه‌ها و بازیکنان شاخصی که به میدان می‌روند، بدون شک تماشاگر پسند و پرگل خواهد بود. گلزنی هر دو تیم در این دیدار با عوامل متعددی تایید می‌شود. اولاً، قدرت تهاجمی گیتی پسند غیرقابل انکار است، زیرا این فصل در تمامی بازی‌ها گلزنی کرده‌اند و با 27 گل زده زهرآلودترین خط هجومی لیگ به شمار می‌رود. در مقابل، پالایش نفت در 2 دیدار قبلی توپخانه‌اش به راه افتاد و تحول پیدا کرد.

پالایشی‌ها اگرچه نخستین حضورشان در لیگ برتر را ضعیف شروع کردند، اما پس از شکیبایی مدیران و اعتماد به مربی خود رضا صادقی و جذب فرهاد توکلی عقب‌گیر سابق تیم ملی، به فرم فوق العاده‌ای رسیدند و دو جدال قبلی را با پیروزی پشت‌سر گذاشتند. علی‌‌رغم این نتایج دلگرم کننده آن‌ها به مصاف تیمی می‌روند که نیش‌دارترین بازیکن را در اختیار دارد و مهم‌ترین ویژگی‌شان باید در سازمان دفاعی باشد.

2092688

تاکتیک تیمی و قریحه فردی گیتی پسند اصفهان نشان می‌دهد که آنها برای یک برد غالب آماده هستند. تنها نکته قابل توجه که می‌تواند علیه آن‌ها باشد، حضور نیمی از بازیکنان‌شان در جام جهانی بود و این موضوع می‌تواند روی ذهنیت و خستگی جسمی ستاره‌ها تأثیر گذاشته باشد. بازگشت سریع در آخرین نبرد مقابل مس‌سونگون بیانگر عطش تهاجمی و قدرت ذهنی آنهاست و مردان کشاورز به ندرت اسیر غافلگیری می‌شوند و به حریف فرصت خودنمایی می‌دهند.

پالایش نفت برای جایگاه تک رقمی و به دست آوردن شخصیتی خاص در فوتسال ایران بدون شک باید کیفیت و سطح رقابتی نزدیکی ارائه بدهد و قطعا باید در برابر حریفان برجسته دردسر ایجاد کند. این رویارویی وعده می‌دهد که نبردی جذاب بین تیمی باشد که برای ثبات میانه جدول می‌جنگد و غولی که قصد دارد تسلط خود را در جایگاه اول لیگ حفظ کند.

تیزهوشی تاکتیکی برگ برنده سریالی محمد کشاورز بوده است و او همراه با بازیکنان کلیدی در 32 مبارزه قبلی تنها یک بار شکست خورده و این موضوع حاکی از یک مزیت روانی است که می‌تواند حریف نوظهور را کمی از پیش بازنده کند. باتوجه به اینکه رقبای آن‌ها مس سونگون با محرومیت بازیکنانش برابر سن‌ایچ به میدان می‌رود و کراپ مقابل پالایش بندرعباس دوئل می‌کند، کشاورز با یک برتری شانس بسیار زیادی برای افزایش اختلاف امتیاز خواهد داشت. به نظر می‌رسد صحنه برای یک بازی سرگرم کننده و با گلزنی برای هر دو طرف آماده شده است.

2092689

*حاشیه‌ و آمارها؛

*بهداد شیخ احمدی و فرهاد توکلی با پیراهن تیم پالایش نفت اصفهان برابر تیم سابق خود به میدان خواهند رفت و انگیزه و نمایش آن‌ها دیدنی خواهد بود.

*تیم پالایش نفت اصفهان هم اکنون با 6 امتیاز در مکان یازدهم جای دارد و گیتی پسند با 16 امتیاز صدرنشین است.

*تیم گیتی پسند اصفهان با 27 گل زده در کنار مس سونگون ورزقان، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

*تیم پالایش نفت اصفهان با 17 گل خورده پس از سفیرگفتمان تهران، ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را داشته است.

*محمد کشاورز در سه فصل اخیر، هرگز مقابل تیمی که جایگاه دو رقمی دارد، امتیاز از دست نداده است.

*محمدحسین درخشانی با شش گل بهترین گلزن گیتی پسند و پوریا گلشنی با دو گل بهترین گلزن پالایش نفت اصفهان در این فصل بوده‌اند.

*تیم گیتی پسند اصفهان در این فصل، تمامی بازی‌های خارج از خانه را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

*علی‌رضا رفیعی‌پور، بازیکن تیم گیتی پسند اصفهان، غایب بزرگ این مسابقه خواهد بود.

تیم‌های پالایش نفت و گیتی پسند، برای اولین بار در دربی نصف جهان برابر امیدها و آرزوهای همدیگر قرار می‌گیرند. این مسابقه روز پنجشنبه و از ساعت 16 سوت می‌خورد.

دیدگاه‌ها