کد خبر : 2075628 | 18 مهر 1403 ساعت 13:32 | 61.1K بازدید | 24 دیدگاه

تارتار و ستاره جوانی که به تاشکند رفت

راز دعوت ناشناخته‌ترین بازیکن تیم ملی

دعوت یکی از جوان‌ترین بازیکنان کنونی لیگ برتر ایران به تیم ملی، سوالاتی را در مورد این بازیکن ناشناخته به وجود آورده است.

راز دعوت ناشناخته‌ترین بازیکن تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، این هفته دعوت از مهدی زارع، مدافع جوان تیم گل‌گهر سیرجان به تیم ملی، توجه بسیاری از اهالی فوتبال را به خود جلب کرد. او مدافع 21 ساله است که این فصل با تصمیم مهدی تارتار از لیگ یک به گل‌گهر پیوست و حالا به شکلی جالب توانسته موقعیتی ثابت در ترکیب سیرجانی‌ها پیدا کند و در بهترین خط دفاعی لیگ برتر ایران خوش بدرخشد.

مهدی تارتار که از دعوت بازیکن جوان تیمش به تیم ملی خوشحال است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما صحبت‌های جالبی را در مورد این بازیکن به نکات جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید که او پتانسیل این را خواهد داشت تا در عرصه ملی بدرخشد و به یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال ایران تبدیل شود.

* چطور این بازیکن را پسندیدید؟
او را به من آقای افسری پیشنهاد دادند و من بررسی کردم و از امید روانخواه در موردش پرسیدم و گفتم بیاید ببینم. آمد دیدم واقعا فوتبالیست خوبی است و او را جذب کردیم.

* کلا چجور فوتبالیستی است؟
فیزیک خوب دارد، شعور تاکتیکی خوب دارد، اعتماد به نفس خیلی خوبی دارد.

* کمی هم انگار خجالتی است؟
یک ذره خجالتی و مظلوم است اما گفتم باید همان کاری که در باشگاه انجام می‌دهی در تیم ملی هم انجام بدهی. نباید رودربایستی داشته باشی و باید توانایی خودت را نشان بدهی. نباید آنجا خجالت بکشی و استرس داشته باشی و باید همان‌طوری باشی که در باشگاه هستی.

2071344

* فکر می‌کنید بتواند در جام جهانی 2026 بازی کند؟
به نظر من توانایی دارد. تمام فاکتورهای یک دفاع وسط قوی را دارد. هیچ ضعفی در فوتبالش ندارد.

* مشخصه اصلی فوتبال زارع چیست؟
در بازی‌سازی فوق العاده است و این یکی از فاکتورهایش است. بازیکن باهوشی است و فیزیک خوبی برای این پست دارد. به نظر من مدافع خیلی خوبی است اما تازه اول کار قرار دارد و من خیلی امیدوارم که همین‌طوری پیشرفتش را ادامه بدهد. او نیاز به تجربه بیشتری دارد و در عین حال باید همین‌طوری سختکوش بماند، سختکوشی خیلی ویژگی مهمی است. اینکه شما هر روز بخواهی در تمرین بیشتر از دیروز تلاش کنی و بهتر از دیروز باشی.

* شاید خیلی‌ها این بازیکن را ندیده باشند، به نظر شما فوتبالش شبیه چه کسی است؟
من گزینه داخلی شبیهش نمی‌بینم. خارجی هم دوست ندارم چیزی بگویم اما واقعا فوتبالیست خوبی است. جوان خوبی است و البته باید کنترل شود. من همیشه به بازیکنان جوان می‌گویم که اعتماد به نفس داشته باشند اما مغرور نشوند چون غرور یک فوتبالیست را نابود می‌کند. به نظر من فوتبالیست در این سن باید باید مراقب زندگی بیرون فوتبالشان باشد چون بازیکن وقتی جرقه در زندگی اش می‌خورد، ممکن است خیلی چیزها برایش پیش بیاید اما باید مراقب باشد، خوب زندگی کند و دوباره می‌گویم مراقب باشد. اینطوری می‌تواند 20 سال در سطح بالای فوتبال بماند.

* شما کلا به جوان‌ها خیلی اعتقاد دارید اما واقعا فکرش را نمی‌کردیم یک بازیکن 21 ساله را از لیگ یک بیاورید و تحویل تیم ملی بدهید.
همین جا باید بگویم از آقای قلعه‌نویی متشکرم که لیگ را می‌بینند و هرکسی که را که خوب باشد، مدنظر قرار می‌دهند. محمدمهدی هم بازیکن خیلی خوبی است و از همان روز اول نشان داد مدافع خوبی است. درست است که در ایران مربیان از جایگاه شغلی خود اطمینان ندارند اما من سعی می‌کنم همیشه از روزنه‌ها استفاده کنم و به بازیکنان جوان میدان بدهم اما در نهایت خودشان هستند که باید فوتبالشان را ثابت کنند.

2091562

* فکر می‌کنید باز هم بازیکن در حد تیم ملی دارید؟
شک نکنید. محمدرضا اخباری فوق العاده است و من فکر می‌کنم با این روند به زودی به تیم ملی دعوت خواهد شد چون خیلی آماده است. از آقای اینانلو مربی گلرهایمان هم باید تشکر کنیم که خیلی زحمت می‌کشند و همچنین تمام اعضای کادرفنی. تیم ما پتانسیل خیلی خوبی دارد و بازیکنان خیلی خوبی هستند که می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند. ما همین الان رزاق‌نیا را هم داریم که در تیم ملی جوانان بازی می‌کند و بازیکن خیلی خوبی است و بازیکن فیکس ماست. او هم با ادامه این روند خیلی خیلی آینده خوبی دارد.

* در مورد جوانگرایی، سال پیش در ملوان هم فکر کنم همین کار را انجام دادید.
من خودم در جوانی به فوتبال معرفی شدم و به پرسپولیس هم رسیدم. بنابراین درک می‌کنم یک بازیکن جوان چه انرژی و انگیزه فوق‌العاده‌ای دارد و تزریقش به تیم می‌تواند چه کمک بزرگی به تیم انجام دهد. به همین خاطر سعی می‌کنم همیشه این موضوع را مدنظر قرار دهم. البته به نظر من در سنین بالا هم سن فقط یک عدد است، شما دیدید سیدجلال حسینی تا چه سنی در پرسپولیس حضور داشت و جزء بهترین بازیکنان این تیم بود. بنابراین نباید بگوییم یک کسی سنش بالا رفت دیگر باید از چرخه خارج شود، همین الان ما علی اصغر عاشوری، علیرضا علیزاده و... را داریم یا در پرسپولیس وحید امیری حضور دارد که کیفیتشان عالی است.

* درباره بازی تیم ملی چه نظری دارید؟
ازبکستان یک تیم پرستاره و عالی است. همین الان ماشاریپوف و اورونوف در لیگ ایران جزء بهترین‌ها هستند و به نظرم همین کار را خطرناک می‌کند. ما هم تیم خوبی هستیم و به نظرم بازی خوبی خواهد شد و من خیلی مشتاقم که این بازی را ببینم. مطمئنم آقای قلعه‌نویی هم با تفکراتی که دارند، تیم را برای برد خواهند فرستاد و این جذابیت بازی را بیشتر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها