کد خبر : 2075582 | 18 مهر 1403 ساعت 10:45 | 1.6K بازدید | 2 دیدگاه

اعتراض مدال‌آوران جواب داد

خبر ویژه برای پارالمپیکی‌ها: پاداش‌ها برابر شد

مدال‌آوران پارالمپیک هم به اندازه مدال‌آوران المپیکی پاداش پای سکو دریافت خواهند کرد.

خبر ویژه برای پارالمپیکی‌ها: پاداش‌ها برابر شد

به گزارش "ورزش سه"، مراسم تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک پاریس امروز با حضور غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکاران مدال‌آور در پارالمپیک پاریس و برخی از رؤسای فدراسیون های ورزشی در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

در این مراسم کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک یک خبر ویژه را اعلام کرد و گفت: "با دستور رئیس جمهور و با موافقت سازمان برنامه و بودجه پاداش مدال‌آوران پارالمپیکی با المپیکی‌ها برابر شد."

بدین ترتیب بعد از انتقادهایی که از برابر نبودن پاداش پای سکوی قهرمانان المپیک و پارالمپیک مطرح شده بود، حالا این اختلاف هم حل شده است. با اینکه پیش از این اعلام شده بود مدال‌آوران طلا در پارالمپیک 4، نقره‌ای‌ها 2 و برنزی‌ها 1 میلیارد پاداش می‌گیرند، اما با تغییر صورت گرفته پارالمپیکی‌ها نیز همچون المپیکی‌ها برای پاداش پای سکو به ترتیب 10، 4 و 2 میلیارد پاداش دریافت خواهند کرد. 

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اعلام این خبر گفت: "کسب ۲۵ مدال، ۳۴ رکوردشکنی و بیش‌ از ۲۰ بار تاریخ‌سازی قابل توجه است. البته دختران ما در پارالمپیک پاریس عملکرد موفق‌تری نسبت به گذشته داشتند به طوری که از ۱۲ ورزشکار زن اعزامی به پاریس ۷ مدال کسب شد که از این تعداد ورزشکار اعزامی، ۶ نفر برای اولین بار به پارالمپیک اعزام شده بودند."

دیدگاه‌ها