کد خبر : 2075580 | 18 مهر 1403 ساعت 10:38 | 44.6K بازدید | 63 دیدگاه

هیچکس در این مسابقه حق اشتباه ندارد؛

کنفرانس قلعه‌نویی از ازبکستان به قطر رفت!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد رقابتی سخت و فیزیکی مقابل ازبکستان دارند.

کنفرانس قلعه‌نویی از ازبکستان به قطر رفت!

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دیدار تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در هفته سوم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2026 عنوان کرد: خیلی خوشحالم که یک بار دیگر در کشور خوب ازبکستان هستم. ابتدا باید برای همکار خوبم آقای کاتانچ آرزوی سلامتی داشته باشد و ان‌شاءالله هرچه زودتر مشکلی که دارند، برطرف شود.

او ادامه داد: فردا بازی سختی برای هر دو تیم است. در درجه اول امیدوارم مسابقه‌ای شود که تماشاگران دو تیم از تماشای آن لذت ببرند. می‌دانیم که ازبکستان تیم سختکوش و خیلی با برنامه‌ای است که فوتبال را به شکل خوبی انجام می‌دهند، ولی ما هم ایران هستیم و شرایط بسیار خوبی داریم.

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: هر دو تیم با 6 امتیاز به یکدیگر رسیدند و این موضوع نشان می‌دهد گروه سختی داریم. با وجود اینکه برخی فکر می‌کنند گروه راحتی داریم، اما شخصا معتقدم که این گروه دشوار است.

2092592

قلعه‌نویی اضافه کرد: یک‌سری افکار تاکتیکی داریم که اجازه بدهید درباره آن خیلی صحبت نکنیم. از بازیکنانم خواهش می‌کنم از موقعیت‌هایشان به بهترین شکل استفاده کنند. ما در دو دیدار قبلی مقابل قرقیزستان و امارات باید گل‌های بیشتری می‌زدیم، اما بی‌دقتی کردیم. فردا چنین اجازه‌ای نخواهیم داشت و بازی سختی داریم که درگیرانه و فیزیکی است و به طبع، موقعیت‌های کمتری به دست می‌آوریم. در این شرایط، آن تیمی موفق خواهد بود که تمرکز لازم را داشته باشد و وظایف تاکتیکی را به نحو احسن انجام بدهد و در شرایط سخت، از موقعیت‌هایش بهره ببرد.

او در خصوص حواشی بازی با قطر ابراز کرد: لطفا درباره مسابقه با ازبکستان سوال بپرسید. اجازه بدهید تمام تمرکزمان را روی بازی فردا بگذاریم. کشور بزرگ و مردم خوب ایران جزء بهترین‌های دنیا هستند و ایران هم جزء امن‌ترین کشورهای دنیاست.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه عدم حضور موهون باگان مقابل تراکتور منجر به حذف این تیم هندی از لیگ قهرمانان آسیا شد و همچنین تاثیرگذاری محل بازی ایران و قطر در کیفیت و عملکردشان گفت: در مملکت ما چند مسابقه لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و هیچ اتفاقی رخ نداد و خود ما هم دیروز با پرواز از تهران به تاشکند آمدیم. با این وجود، اجازه بدهید درباره مسابقه با قطر و مکان آن بعدا صحبت کنیم و تمرکزمان را بیشتر روی مسابقه فردا بگذاریم.

2092591

قلعه‌نویی درباره اینکه گفته می‌شود ایران در خط دفاعی ضعف دارد، اظهار کرد: اگر به دو بازی گذشته توجه کنید، خدا را شکر در هر دو مسابقه و برخلاف سایر تیم‌ها گلی دریافت نکرد؛ پس این سوال را زیاد قبول ندارم. تنها تیمی که در این گروه گل نخورده، ما هستیم و سایر تیم‌ها گل خوردند. ما در دو دیدار اخیرمان و مسابقه قبلی با ازبکستان گلی دریافت نکردیم. آن دیدار با ازبکستان که دو گل خوردیم هم به این دلیل اتفاق افتاد که تازه از هنگ‌کنگ برگشته بودیم و مشکلی برای صعود از دور مقدماتی نداشتیم.

او به تساوی 2 بر 2 ایران و ازبکستان در آخرین دیدار خارج از خانه اشاره کرد و افزود: در آن دیدار بازیکنان ما خسته بودند و انگیزه کافی نداشتند، اما به گفته خودمان ازبکستان در نیمه دوم بهتر بود و باید برنده می‌شد، ولی بدانید در ساختار دفاعی عملکرد خوبی داریم.

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: اینکه شما (ازبکستان) بازیکنان خوبی در خط حمله دارید، ما قبول داریم، ولی ما هم روی آنها برنامه داریم. ضمن اینکه در فوتبال هزار اتفاق می‌افتد. تیم ما هم از هر نظر آماده این دیدار است و می‌خواهیم با نمایش خوب و با برنامه سه امتیاز را بگیریم، ولی نتیجه نهایی دست خداوند است.

2092590

قلعه‌نویی یادآور شد: فوتبال جای تلاش است و سعی کردن بازیکنان باید موجب لذت بردن تماشاگران از مسابقه شود؛ برد و باخت یک مسئله دیگر است و باید نتیجه گرفت. به نظرم این فرهنگی که کُری بخوانیم، جایگاه مناسبی در فوتبال ندارد. فوتبال جای این است تا مسئولان ستادی، فنی، بازیکنان و... در راستای بازیِ خوب که در آن لذت باشد، تلاش کنند، چراکه برد و باخت تمام می‌شود.

او در خصوص رقابت با ازبکستان در تورنمنت کافا و قهرمانی در این رقابت‌ها که یک سال قبل اتفاق افتاد، گفت: خیلی خوشحالم تورنمنت کافا تشکیل شده و مطمئنم تیم‌های حاضر در این تورنمنت در آینده یکی از قطب‌های فوتبال آسیا خواهند شد. البته در جام ملت‌ها این مهم نشان داده شد که چند تیم از این تورنمنت به مراحل بالا رسیدند.

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: برای حضورمان در تورنمنت کافا خوشحال هستم؛ چراکه اولین تورنمنت بود که ایران قهرمان شد و در ازبکستان و مقابل هواداران خوب این کشور چنین اتفاقی رقم خورد که توانستیم برنده شویم و کلین‌شیت کنیم؛ ضمن اینکه در آن مسابقه برای دقایقی 10 نفره بودیم ولی تداوم تورنمنت کافا می‌تواند به فوتبال آسیا و منطقه کمک کند.

دیدگاه‌ها