کد خبر : 2075579 | 18 مهر 1403 ساعت 10:39 | 57.1K بازدید | 11 دیدگاه

از ژانویه ۲۰۲۵ در ردبول

زلزله در فوتبال جهان: بازگشت کلوپ با شغل انفجاری!

یورگن کلوپ با امضای قراردادی به عنوان مدیر بخش فوتبال ردبول انتخاب شد و از ژانویه ۲۰۲۵ کارش را آغاز خواهد کرد.

زلزله در فوتبال جهان: بازگشت کلوپ با شغل انفجاری!

به گزارش "ورزش سه"، کلوپ پس از تقریبا ۹ سال حضور روی نیمکت لیورپول و کسب قهرمانی‌ها افتخارات متعدد با این تیم تصمیم گرفت که آنفیلد را در پایان فصل گذشته ترک کند و اعلام کرد که قصد دارد مدتی را دور از دنیای فوتبال بگذراند تا استراحت بیشتری داشته و زمان بیشتری را در کنار خانواده‌اش سپری کند.

اما حالا به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین مربی فوتبال آلمان قصد دارد بار دیگر به دنیای فوتبال برگردد اما این بار به عنوان مربی در کنار زمین حضور نخواهد داشت! روزنامه بیلد خبر داده است که شرکت ردبول با کلوپ به توافق رسیده و قراردادی طولانی مدت را با او به امضا رسانده است. پست جدیدی که او قرار است از این پس در آن فعالیت کند «مدیر جهانی فوتبال» است.

کلوپ در حالی لیورپول را ترک کرد که جایگاه ویژه‌ای در نزد این تیم داشت و از محبوبیت بسیاری برخوردار بود و به عنوان یک اسطوره از این تیم جدا شد. این اتفاقی بود که پیش از این در زمان حضورش در ماینتس (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸) و دورتموند (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵) هم رخ داده بود.

2092633

کلوپ در آن زمان درباره بازگشتش به دنیای فوتبال گفت: «تا سال آینده به هیچ باشگاه و تیم ملی‌ای نخواهم رفت. این را قول می‌دهم. البته که بالاخره زمانی دوباره کاری در فوتبال انجام خواهم داد. هنوز برای این که مشغول بازی تنیس و نوه‌هایم شوم خیلی جوان هستم. شاید کار دیگری پیدا کنم» و حالا به نظر می‌رسد که او کار دیگری نه در عرصه باشگاهی و نه در عرصه ملی، بلکه برای چندین باشگاه در چندین کشور پیدا کرده است.

باشگاه‌های شرکت ردبول شامل لایپزیش، سالزبورگ، لیدز، نیویورک ردبول، براگانتینو (برزیل) و اومیا آردیجا (ژاپن) هستند و این احتمال وجود دارد که آنها با حضور کلوپ در کشورهای دیگری هم شروع به فعالیت کنند.

مدیری که پشت سر کلوپ در ردبول حضور خواهد داشت اولیور مینتسلاف است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ در لایپزیش حضور داشت و مسئولیت تمامی پروژه‌های ورزشی را در این گروه برعهده دارد و حالا یکی از قدرتمندترین افراد در زمینه اتخاذ تصمیمات مهم در این شرکت به حساب می‌آید.

کلوپ قرار است اطلاعات و دانش تخصصی، تجربه و شبکه‌های کاری و البته کاریزمای خاصی که دارد را به عنوان مشاور در اختیار باشگاه‌های تحت حمایت ردبول قرار داد. او حالا ترکیبی از یک استراتژیست، آنالیزور و مشاور در زمینه نقل و انتقالات، انتخاب مربی و پیشرفت باشگاه‌ها خواهد بود. به طور مثال اگر مارکو روزه، سرمربی لایپزیش، نیازمند مشاوره در زمینه خاصی باشد، می‌تواند درباره آن موضوع با کلوپ تبادل نظر کند.

2092642

او احتمالا با قبول این کار باید مدت زمان زیادی را در هواپیما و در سفر بین کشورهای مختلف، در ورزشگاه‌ها و زمین تمرین‌ها سپری کند و البته که در ساختمان مرکزی ردبول در اتریش هم حضور پیدا خواهد کرد. اما او در حال حاضر همچنان این فرصت را خواهد داشت که از تعطیلاتش لذت ببرد و خودش را آماده خواهد کرد تا از اول ژانویه ۲۰۲۵ بار دیگر به دنیای فوتبال برگردد.

گفته می‌شود که قرارداد کلوپ با ردبول بند خاصی هم دارد که در آن تاکید شده است در صورت ارائه پیشنهاد هدایت تیم ملی آلمان، او این اجازه را خواهد داشت که قراردادش را فسخ کند تا فرصت نشستن روی نیمکت تیم ملی کشورش را داشته باشد.

دیدگاه‌ها