کد خبر : 2075542 | 18 مهر 1403 ساعت 00:35 | 11.2K بازدید | 11 دیدگاه

احتمال بالای برگزاری در زمین بی‌طرف

ادعای مهم الریاضیة درباره مکان بازی استقلال و النصر

روزنامه الریاضیة مدعی شد که به احتمال فراوان، بازی استقلال و النصر در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود.

ادعای مهم الریاضیة درباره مکان بازی استقلال و النصر

به گزارش "ورزش سه"، پس از تصمیم فیفا برای انتقال بازی ایران و قطر از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 از مشهد به یک زمین بی‌طرف، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره امکان برگزاری مسابقات بین‌المللی در ایران شدت گرفت. این تصمیم فیفا به دلیل رخدادهای اخیر منطقه اتخاذ شد و باعث شد تا تیم‌های مختلف آسیایی نیز در مورد برگزاری مسابقات خود در ایران درخواست بررسی‌های بیشتری کنند.

علی‌رغم اظهارات حامد مومنی، معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، مبنی بر اینکه هیچ نامه‌ای در خصوص تغییر مکان بازی استقلال و النصر عربستان به کشور ثالث دریافت نشده و تمامی هماهنگی‌ها برای میزبانی این دیدار در تهران انجام شده است، حالا روزنامه سعودی "الریاضیة" ادعای جدیدی را مطرح کرده است. این روزنامه تیتر نخست شماره امروز خود را به موضوع احتمال انتقال بازی استقلال و النصر به زمین بی‌طرف اختصاص داده و از افزایش احتمال این انتقال خبر داده است.

در گزارش این روزنامه آمده که باشگاه النصر از فدراسیون فوتبال عربستان خواسته تا امکان انتقال این بازی به زمین بی‌طرف بررسی شود. همچنین اشاره شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در حال ارزیابی شرایط در ایران برای تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص است، موضوعی که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روند برگزاری بازی‌های بین‌المللی در ایران بگذارد.

2092516
روزنامه الریاضیة برای شماره امروز، تیتر نخست خود را به تغییر احتمالی مکان برگزاری دیدار استقلال و النصر اختصاص داده است. به نظر می‌رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد که این بازی در چه مکانی برگزار گردد.

در گزارش الریاضیة آمده است:
مسئولان باشگاه النصر از فدراسیون فوتبال عربستان درخواست کرده‌اند تا درباره امکان انتقال بازی تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه مقابل استقلال ایران که قرار است 22 اکتبر (اول آبان) برگزار شود، به یک زمین بی‌طرف استعلام کنند.

انتقال بازی تیم ملی قطر مقابل ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 از تهران به یک زمین بی‌طرف توسط فیفا، به تیم‌های آسیایی که مایل به برگزاری مسابقات خود در ایران نیستند، فرصت داد تا در مسابقات قاره‌ای درخواست مشابهی ارائه دهند.

به گفته منابع موثق به "الریاضیه"، احتمال زیادی وجود دارد که بازی النصر و استقلال در یک زمین بی‌طرف برگزار شود، با این تفاوت که استقلال به عنوان میزبان حق انتخاب مکان جدید را خواهد داشت. این منابع همچنین اشاره کردند که کنفدراسیون فوتبال آسیا وضعیت جاری در ایران را تحت نظر دارد تا درباره امکان برگزاری مسابقات تیم‌ها در این کشور برای دور بعدی مسابقات که 22 اکتبر برگزار خواهد شد، تصمیم‌گیری کند.

2092518

یک منبع رسمی در باشگاه النصر به "الریاضیه" اعلام کرد که آن‌ها فقط در این باره استعلام کرده‌اند و هنوز هیچ نامه رسمی‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نشده است. او تأکید کرد که فدراسیون فوتبال عربستان مسئول مکاتبات رسمی با کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص است.

دیدار تیم النصر با استقلال در چارچوب هفته سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های برتر قرار است در ورزشگاه قدس تهران برگزار شود.

بازی‌های تیم‌های عربستانی و ایرانی از سال 2016 به دلیل تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمین‌های بی‌طرف برگزار می‌شد. در آن زمان، تیم‌های عربستانی نظیر الهلال، النصر و الاهلی مسابقات خود را در قطر برگزار می‌کردند، در حالی که تیم‌های ایرانی مکان‌هایی مانند مسقط، پایتخت عمان، و شهر دبی در امارات را برای بازی‌های خود انتخاب می‌کردند. اما از دوره گذشته، مسابقات قاره‌ای مجدداً در ایران برگزار شد.

2092517

یک منبع رسمی در باشگاه النصر در تاریخ 2 اکتبر در گفت‌وگویی با "الریاضیه" اعلام کرد: «ما تا این لحظه هیچ درخواست رسمی‌ای برای انتقال این مسابقه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه نکرده‌ایم.» او افزود: «ما وضعیت را به دقت زیر نظر داریم و در روزهای آینده درباره انتقال این دیدار به یک زمین بی‌طرف اقدام خواهیم کرد.»

دیدگاه‌ها