کد خبر : 2075531 | 18 مهر 1403 ساعت 07:33 | 7.2K بازدید | 17 دیدگاه

حضور 6 بازیکن از باشگاه سپاهان:

بهبود کیفیت ستاره‌ها با تعامل قلعه‌نویی و مورایس!

شش بازیکن تیم سپاهان نقش ویژه‌ای در لیست تیم ملی دارند.

بهبود کیفیت ستاره‌ها با تعامل قلعه‌نویی و مورایس!

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی در لیست جدید تیم ملی توجه ویژه‌ای به بازیکنان تیم فوتبال سپاهان داشته و شش بازیکن از این تیم حضور دارند و همچنین 2 بازیکن سابق طلایی‌پوشان هم در لیست بازی با ازبکستان و قطر قرار گرفته‌اند.

اما نکته‌ای که وجود دارد تمام این بازیکنان از خطوط دفاعی سپاهان هستند و این در حالی است که ژوزه مورایس به سختی و بعد از گذشت 7 هفته به ثبات در خط دفاعی رسید و بازیکنانش را برای ترکیب اصلی هنوز به طور قطعی نتوانسته پیدا کند، شاید راهکار مناسبی باشد که کادرفنی تیم ملی و کادرفنی سپاهان تعامل بیشتری داشته باشند و در استفاده از بازیکنان ملی‌پوش به یک جمع‌بندی مناسب برسند، اتفاقی که در کشورهای مختلف به ویژه بوندسلیگا آلمان انجام می‌شود و گاها سیستم تیم‌های باشگاهی در راستای سیستم کلی تیم ملی قرار می‌گیرد.

در آخرین بازی سپاهان پیام نیازمند روی نیمکت حضور داشت، صالح حردانی و آریا یوسفی یک خط در میان به میدان می‌روند، محمد دانشگر مدتی از ترکیب این تیم دور بود و فقط امین حزباوی به همراه محمد کریمی ثبات بیشتری تجربه کردند.

نکته دیگری که وجود دارد نحوه استفاده متفاوت آریا یوسفی در تیم ملی و باشگاه سپاهان است، مورایس ستاره جوان خود را در سمت چپ خط دفاعی استفاده می‌کند و امیر قلعه‌نویی آریا یوسفی را برای سمت راست خط دفاعی در نظر دارد، او همچنین بعضی از مسابقات را در پست وینگر به میدان رفته است، عدم ثبات در زمین مسابقه می‌تواند فوتبال این بازیکن را تحت تاثیر قرار دهد.

2061891

باشگاه سپاهان با توجه به اینکه بیشترین بازیکن را در تیم ملی ایران دارد، می‌تواند تعامل بیشتری با تیم ملی فوتبال داشته باشد، آیا این تعامل بین کادرفنی تیم ملی و باشگاه سپاهان صورت گرفته است؟ نسبت به ارزیابی شرایط بازیکنان اتفاق خاصی رقم خورده است یا صرفا حضور دستیاران قلعه‌نویی و تماشای تلوزیونی بازی‌های سپاهان معیار برای انتخاب بازیکنان بوده؟

در هر صورت بازیکنان دعوت شده از سمت باشگاه سپاهان عملکرد فردی خوبی داشتند و شایستگی حضور در تیم ملی را دارند اما هماهنگی بیشتر و رسیدن به اهداف مشترک ملی و باشگاهی می‌تواند شرایط این بازیکنان را حتی بهتر از قبل کند.

دیدگاه‌ها