کد خبر : 2075374 | 17 مهر 1403 ساعت 11:31 | 43.2K بازدید | 55 دیدگاه

شکست ایران در روز شگفتی‌سازی نوجوان 14 ساله

تن چینی‌ها لرزید: بنیامین اعجوبه جدید دنیا

با وجود شکست تیم ملی تنیس روی میز ایران برابر چین، بنیامین فرجی یک پیروزی باورنکردنی را مقابل رنک یک جهان کسب کرد.

تن چینی‌ها لرزید: بنیامین اعجوبه جدید دنیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران با توجه به کسب رتبه ششمی سال گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، از حضور در دور مقدماتی و مرحله گروهی این دوره از رقابت‌ها معاف بود و کار خود را از مرحله ۱/۴ نهایی و جدال با چین قدرتمند آغاز کرد.

شاگردان لطف‌الله نسبی امروز در مصاف با رنکینگ اول تیمی دنیا در یک بازی نزدیک با نتیجه سه بر یک شکست خوردند و برای کسب مقام پنجم تا هشتم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

اما در همان اولین بازی رو در رو یک اتفاق بزرگ و غیرمنتظره رخ داد. بنیامین فرجی، نوجوان ۱۴ ساله پینگ‌پنگ ایران دست به شگفتی بزرگی زد و در مصاف با وانگ چوکین نفر اول رنکینگ دنیا و دارنده چندین مدال طلای جهان و المپیک با حساب ۳ بر ۲ به برتری دست یافت و ایران را یک بر صفر پیش انداخت.

فرجی که در سال‌های اخیر خودش را در قامت یک اعجوبه مطرح کرده و رنک یک زیر 15 سال دنیا را در اختیار دارد، در بازی هیجان‌انگیز مقابل قهرمان المپیک پاریس به برتری رسید تا نشان دهد در سال‌های آتی توانایی شکست چینی‌ها و گرفتن قهرمانی از آن‌ها را دارد. 

در حالی که با شگفتی‌سازی فرجی، تیم ایران هم به رقم زدن یک شگفتی بزرگتر یعنی شکست تیم چین امیدوار شده بود، اما در بازی دوم نوشاد عالمیان، کاپیتان تیم ملی ایران با لین شیدونگ نفر سوم رنکینگ دنیا دیدار کرد که این بازی نزدیک و پایاپای پیش رفت و درحالی که عالمیان می‌توانست ایران را ۲ بر صفر پیش بیندازد، در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به حریف چینی واگذار کرد و نتیجه کلی مسابقه یک بر یک مساوی شد. 

در ادامه و در سومین بازی نیز محمد‌ موسوی‌طاهر با لیانگ جینگکون نفر پنجم رنکینگ دنیا دیدار کرد که این بازی در خاتمه با حساب ۳ بر صفر به سود حریف قدرتمند چینی به پایان رسید و چین ۲ بر ۱ مقابل ایران پیش افتاد

در چهارمین بازی، نوشاد عالمیان که رنکینگ ۴۸ دنیا را در اختیار دارد به مصاف وانگ چوکین نفر اول رنکینگ دنیا رفت و ۳ بر ۱ بازی را واگذار کرد تا تیم ایران بازنده سربلند در دیدار مقابل قهرمان جهان و المپیک لقب بگیرد.

دیدگاه‌ها