کد خبر : 2075335 | 17 مهر 1403 ساعت 01:52 | 5.2K بازدید | 21 دیدگاه

بارسا مثل یک کشتی سوراخ بود

تمجید بزرگ از لاپورتا: نجات‌دهنده کشتی بارسلونا!

فران اولیوه، مدیر خزانه‌داری باشگاه بارسلونا، از نوع مدیریت خوان لاپورتا در عبور این باشگاه از بحران تمجید کرد.

تمجید بزرگ از لاپورتا: نجات‌دهنده کشتی بارسلونا!

به گزارش "ورزش سه"، اولیوه در مصاحبه جدیدی به مشکلات بزرگی که هیئت مدیره فعلی در طول سه سال دوره مدیریت لاپورتا با آن‌ها روبرو شده است، اشاره کرد. او بیان کرد: «باشگاه اکنون در پیشرفت به سرعت رسیده است. تقریباً سه سال طول کشید تا به این نقطه برسیم. داشتن یک نتیجه معمولی مثبت در یک کمپانی بسیار دشوار است. باید در نظر بگیریم که از کجا آمده‌ایم و اکنون کجا هستیم.»

لازم به ذکر است که باشگاه در ترازنامه فصل ۲۴-۲۰۲۳ یک سود معمولی ۱۲ میلیون یورویی داشته است.
این مدیر به وضعیت مالی که هیئت مدیره فعلی در هنگام ورود به ریاست با آن مواجه شد، تاکید کرد: «ما با یک طوفان کامل از نظر اقتصادی مواجه شدیم. یک حساب کاملا منفی وجود داشت، خزانه‌ای که باشگاه نمی‌توانست پرداخت‌های ماه بعد را انجام دهد و ما یک دارایی منفی بیش از ۴۵۰ میلیون یورو داشتیم.»

اولیوه اشاره کرد که در ماه‌های اول مدیریت، بارسلونا به سختی می‌توانست امور روزمره را اداره کند. او گفت: «علاوه بر این سه مشکل، ما یک نگرانی داشتیم و آن پرداخت‌هایی بود که باشگاه به آن‌ها متعهد شده بود. مانند یک کشتی با یک سوراخ بود که تو باید آن را می‌پوشاندی و می‌پوشاندی تا کشتی بتواند به حرکت خود ادامه دهد. به خاطر این تعهدات، نمی‌توانستی سال عادی داشته باشی. اکنون، کشتی به سرعت کروز رسیده است.»

2092163

علاوه بر مدیریت قبلی، خزانه‌دار بارسلونا به پیامدهای مالی ناشی از بازسازی ورزشگاه اسپاتیفای نوکمپ اشاره کرد. او بیان کرد: «با توجه به وضعیتی که از آن آمده بودیم، از نظر اقتصادی، ساخت یک ورزشگاه جدید کاملاً نامطلوب بود. اما ما چیزی را در نظر گرفتیم که بازگشتی نداشت: یا ما در آن زمان ورزشگاه جدید را می‌ساختیم یا در وضعیت نامطلوبی نسبت به سایر باشگاه‌ها قرار می‌گرفتیم.» اولیوه اشاره کرد که انتقال به استادیوم المپیک ضرری معادل ۱۰۰ میلیون یورو را به همراه داشته است. او در ادامه گفت: «لاپورتا به خوبی وضعیت را اداره کرد تا در نهایت به این شرایط رسیده‌ایم. ما اکنون در مرحله پیشرفت هستیم و در فصل‌های آینده به باشگاهی پردرآمد تبدیل می‌شویم.»

دیدگاه‌ها