کد خبر : 2075309 | 16 مهر 1403 ساعت 23:11 | 17.9K بازدید | 27 دیدگاه

مصدومیت کم‌سابقه و ترسناک

کارواخال با نیروی ۳۰۰۰ نیوتنی مصدوم شد!

هر چقدر ابعاد جدیدی از مصدومیت دنی کارواخال مشخص می‌شود، شدت دردی که این بازیکن در آن لحظه متحمل شده، بیشتر نشان داده می‌شود.

کارواخال با نیروی ۳۰۰۰ نیوتنی مصدوم شد!

به گزارش "ورزش سه"، دنی کارواخال، مدافع رئال مادرید، در جریان بازی مقابل ویارئال دچار مصدومیت شدیدی شد. مقدار نیروی مخالفی که پای او در آن صحنه تحمل کرده بود بین ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ نیوتن تخمین زده می‌شود. 

این نیروها باعث سه نوع پارگی در زانوی راست او شد، از جمله پارگی رباط صلیبی که مهم‌ترین آن‌هاست.

در دقیقه ۹۴ بازی، کارواخال در حال دفع توپ بود که یرمی پینو، بازیکن ویارئال، با سرعت به سمت او آمد و باعث شد پای بازیکن رئال به جهت مخالفی کشیده شود.

این برخورد باعث شد که تیبیا (استخوان ساق پا) کارواخال به طور ناگهانی بین ۵ تا ۱۰ درجه بیش از حد کشیده شود، که منجر به پارگی لیگامان‌ها شد.

2092111

رباط صلیبی قدامی (ACL) نقش مهمی در ثابت ماندن زانو دارد و پارگی آن معمولاً به دلیل تغییر جهت ناگهانی و افتادن روی یک پا رخ می‌دهد. اما در مورد کارواخال، این پارگی به دلیل کشیدگی ناگهانی تیبیا بدون تماس پا با زمین رخ داد، که بسیار نادر و غیرمعمول است.

کارواخال پس از این مصدومیت به سرعت به بیمارستان منتقل شد و قرار است این هفته تحت عمل جراحی قرار گیرد. او امیدوار است که پس از بهبودی کامل، به میادین بازگردد و دوباره روزهای خوبی با رئال تجربه کند. تمدید قرارداد او تا سال ۲۰۲۶ توسط رئال مادرید نیز به او اطمینان و انگیزه بیشتری داده است.

دیدگاه‌ها