کد خبر : 2075306 | 17 مهر 1403 ساعت 05:08 | 2.9K بازدید | 4 دیدگاه

بیست و هشت بازیکن لیگ عربستان در تیم‌های ملی

بیست و هشت بازیکن از تیم‌های مختلف عربستانی به اردوی تیم‌های ملی کشورهای مختلف دعوت شده‌اند.

بیست و هشت بازیکن لیگ عربستان در تیم‌های ملی

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم فوتبال النصر، در صدر فهرست تیم ملی پرتغال برای شرکت در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در تعطیلات بین‌المللی قرار گرفت. این تیم به منظور آماده‌سازی برای دو بازی مقابل لهستان و اسکاتلند در روزهای ۱۲ و ۱۵ اکتبر وارد رقابت می‌شود. در این فهرست، علاوه بر رونالدو، گروهی از بازیکنان فعال در لیگ روشن عربستان نیز حضور دارند.

روبرتو مارتینز، سرمربی تیم ملی پرتغال، علاوه بر رونالدو، سه بازیکن دیگر را که در لیگ عربستان حضور دارند به تیم دعوت کرده است: ژائو کانسلو و روبن نوس از الهلال و اوتاویو مونتیرو از النصر.

در صربستان، الکساندر میتروویچ، مهاجم الهلال، به فهرست تیم ملی صربستان بازگشته است. این تیم تحت هدایت دراگان استویکویچ است. اما سرگی میلینکوویچ ساویچ، هم‌تیمی او، به دلیل مصدومیت به صورت رسمی از فهرست بازیکنان تیم برای شرکت در لیگ ملت‌های اروپا کنار گذاشته شده است.

آیمریک لاپورت، مدافع النصر، همچنان در فهرست تیم ملی اسپانیا تحت هدایت دلا فوئنته، سرمربی "ماتادورها"، قرار دارد. او برای شرکت در دو بازی مقابل دانمارک و صربستان در هفته‌های سوم و چهارم لیگ ملت‌های اروپا دعوت شده است. همچنین یوهان برگ گودموندسون، بازیکن العروبه، به فهرست تیم ملی ایسلند برای دیدارهای برابر ولز و ترکیه اضافه شده است.

2063822

کئون کاستیلز، دروازه‌بان تیم القادسیه، همچنان در صدر فهرست تیم ملی بلژیک قرار دارد و یکی از گزینه‌های روبرتو تدسکو برای دیدارهای مقابل ایتالیا و فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا خواهد بود. همچنین لوکاس زیلارایان، بازیکن الفتح، به فهرست تیم ملی ارمنستان دعوت شده است و ماریو میتاج، بازیکن الاتحاد، نیز برای دو دیدار مقابل جمهوری چک و گرجستان به تیم ملی آلبانی فراخوانده شده است.

از سوی دیگر، انگولو کانته، بازیکن الاتحاد، به دلیل عدم آمادگی و مصدومیتی که در تمرینات به آن دچار شده است، از فهرست تیم ملی فرانسه تحت هدایت دیدیه دشان کنار گذاشته شد. این در حالی است که کانته در ماه‌های اخیر یکی از بازیکنان اصلی ترکیب "خروس‌ها" بوده است.

در قاره آفریقا، تیم ملی ساحل عاج، قهرمان آفریقا، سه بازیکن فعال در لیگ روشن را به تیم خود دعوت کرده است: فرانک کسیه از الاهلی، سکو فوفانا از الاتفاق و ژان سری از العروبه. این سه بازیکن برای بازی مقابل تیم ملی سیرالئون در رقابت‌های مقدماتی انتخاب شده‌اند. همچنین خالد ناری از تیم الخلیج در فهرست تیم ملی توگو قرار گرفته است و محمد کوناته از تیم الریاض نیز در فهرست تیم ملی بورکینافاسو حضور دارد.

2082256

در الجزایر، ریاض محرز، بازیکن الاهلی، و حسام عوار، بازیکن الاتحاد، به تیم ملی کشورشان دعوت شده‌اند. ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی تیم ملی الجزایر، این دو بازیکن را برای بازی‌های ملی انتخاب کرده است، اما امیر سعیود به دلیل مصدومیت غایب است.

ادوارد مندی، دروازه‌بان الاهلی، در فهرست تیم ملی سنگال برای دیدارهای مقابل مالاوی در رقابت‌های مقدماتی حضور ندارد، زیرا اخیراً مصدوم شده است. در عوض، سه بازیکن دیگر شامل سادیو مانه از النصر، حبیب دیالو از الشباب و کالیدو کولیبالی از الهلال در فهرست تیم ملی سنگال حضور دارند.

2082309

فهرست تیم ملی جزایر قمر شامل بازیکنانی همچون فایز سلیمانی از تیم الریاض و میزیانی مولیدا از الخلود است. همچنین فشیون ساکالا از تیم الفیحاء به فهرست تیم ملی زامبیا بازگشته است و پی‌یر امریک اوبامیانگ، بازیکن القادسیه، نیز به تیم ملی گابن دعوت شده است.

علاوه بر این، کاساس، سرمربی تیم ملی عراق، ابراهیم بایش از تیم الریاض و یوسف الامین از تیم الوحده را به فهرست "اسود الرافدین" برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ دعوت کرده است. کریگ گودوین از تیم الوحده نیز در فهرست تیم ملی استرالیا قرار گرفته است.

با وجود اینکه ۱۲ بازیکن مراکشی در لیگ روشن حضور دارند، ولی ولید رکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش، تنها یاسین بونو، دروازه‌بان تیم الهلال را برای شرکت در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۵ دعوت کرده است.

دیدگاه‌ها