کد خبر : 2075294 | 17 مهر 1403 ساعت 08:15 | 15K بازدید | 7 دیدگاه

مهاجمی که به چهار زبان گل می‌زند!

مهاجم مصری اینتراخت فرانکفورت در مدت اخیر نمایش چشمگیری داشته است.

مهاجمی که به چهار زبان گل می‌زند!

به گزارش "ورزش سه"، عمر مرموش مهاجم مصری اینتراخت فرانکفورت در این فصل از بوندسلیگای آلمان درخششی خاص داشت و در صدر رده‌بندی گلزنان این لیگ از هری کین، فوق ستاره انگلیسی و مهاجم بایرن مونیخ پیشی گرفت تا از حالا، بسیاری از فوتبال دوستان و همچنین رسانه‌های انگلیسی او را فرعون نوظهور فوتبال مصر و جانشین محمد صلاح بدانند.

این بازیکن 25 ساله روز یکشنبه دو گل و ۱ پاس گل داد ثبت کرد تیمش اینتراخت فرانکفورت را به تساوی 3-3 بر بایرن مونیخ برساند و در پایان بازی صحبت‌های جالبی داشت. او در گفت‌وگو با DAZN درباره جو تیم اینتراخت فرانکفورت گفت: من سعی می‌کنم سطح ثابت خود را حفظ کنم، اما از هم‌تیمی‌هایم تشکر می‌کنم چون جو تیم عالی است و همه ما در زمین مانند یک خانواده هستیم.

مجله تخصصی کیکر آلمان او را به عنوان بهترین بازیکن بوندسلیگا در این هفته انتخاب کرد و همچنین در شش هفته نخست، چهار مرتبه در ترکیب برترین‌های هفته قرار گرفت که در تاریخ باشگاه اینتراخت فرانکفورت چنین اتفاقی بی‌سابقه بوده است.

2092107

به گزارش وبسایت رسمی بوندسلیگا، مرموش بازیکنی است که تا به اینجای لیگ 27 شوت داشته که بیشترین ضربه را به سمت دروازه زده است و همچنین بازیکنان حریف ۱۵ بار بر روی مرتکب خطا شدند که در این آمار مشترکا با اولیسه اول هست.

دینو تاپ‌مولر، سرمربی آینتراخت فرانکفورت که در حال حاضر با یک امتیاز کمتر از بایرن مونیخ و لایپزیگ در رده سوم لیگ قرار دارد، می‌گوید: عمر مرموش بازیکنی است که روی کل تیم ما اثر می‌گذارد. گل می‌زند، خلق موقعیت می‌کند و به دلیل سرعت بالایی که دارد دفاع کردن در برابر او بسیار سخت است.

حال برای شناخت بهتر او باید به گذشته رفت. عمر مرموش در فوریه 1999 در قاهره متولد شد و فوتبال خود را در آکادمی باشگاه وادی آغاز کرد.

2092105

علی ابوجریشا، اسطوره سابق باشگاه اسماعیلی و مدیر بخش جوانان وادی در آن زمان، در مورد او گفت: استعداد او خیلی زود نمایان شد و در رده سنی بزرگتر از خودش در تیم‌های جوانان شروع به ارتقاء کرد. 

ابوجریشه در مورد تحصیل او گفت: وقتی پدرش به من گفت که مرموش در طول سال تحصیلی از حضور در تمرین غیبت می‌کند تعجب کردم، زیرا تاریخ تمرینات با زمان مدرسه رفتن او در تضاد بود. عمر مخالف این تصمیم بود، بنابراین من با توافق با پدرش و مدیریت باشگاه تصمیم گرفتم، به صورت انفرادی با او تمرین کنم تا مبادا این استعداد را از دست ندهیم.

پاتریس کارترون فرانسوی، مربی وادی در آن زمان، استعداد مرموش شگفت زده‌اش کرد و او را مجاب کرد تا از این بازیکن جوان در سن ۱۷ سالگی به عنوان یک بازیکن بزرگسال استفاده کند.

سال بعد او به آلمان رفت تا به تیم ذخیره ولفسبورگ بپیوندد و در آنجا ادامه داد تا اینکه در ابتدای سال 2021 به تیم اصلی راه پیدا کرد و پس از ان، او به سنت پائولی در دسته دوم آلمان و سپس به اشتوتگارت قرض داده شد.

مرموش در آن زمان تحت تعلیم کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی مصر قرار گرفت و بسیاری معتقد هستند آموزش‌های کی‌روش در فرم امروز او تاثیر پررنگی داشته است.

با این حال روزهای درخشان مرموش ادامه داشته و عملکردش علتی بوده تا مورد توجه تیم‌های اسپانیایی و انگلیسی قرار بگیرد و همچنین تسلط او به صحبت کردن با ۴ زبان انگلیسی، عربی، آلمانی و فرانسوی شرایطی را به وجود می‌آورد تا به زودی یک انتقال بزرگ برای او اتفاق بیفتد.

دیدگاه‌ها