کد خبر : 2075258 | 16 مهر 1403 ساعت 20:35 | 47.2K بازدید | 134 دیدگاه

پرسپولیس لایحه استیناف را می‌نویسد؛

منفعت جالب تراکتور از محرومیت تعلیقی بیرانوند!

تعلیق محرومیت بیرانوند بازدارندگی جالبی برای قرارداد سه ساله او با تراکتور خواهد داشت.

منفعت جالب تراکتور از محرومیت تعلیقی بیرانوند!

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند همچنان در تیتر یک فوتبال ایران قرار دارد. او پس از بازی با فولاد در یک مصاحبه کوتاه اظهاراتی را به زبان آورد که زلزله عظیم را در فوتبال ایران به وجود آورد و باعث صدور دو احضاریه از سوی کمیته اخلاق و انضباطی و همچنین شکایت باشگاه پرسپولیس از این بازیکن شد.

با این حال باشگاه پرسپولیس علاوه بر شکایت از علیرضا بیرانوند به دلیل اتهام رشوه به اعضای هیئت مدیره این باشگاه، پرونده حکم صادره از سوی کمیته تعیین وضعیت را به کمیته استیناف نیز ارجاع داد به امید اینکه رای محرومیت تعلیقی این بازیکن تغییر کند و به حالت اجرا در بیاید.

باشگاه پرسپولیس معتقد است که کمیته تعیین وضعیت بررسی دقیقی در این پرونده داشته و در صدور حکم نیز عادلانه عمل کرده و به جز بخش تعلیقی «یکی از بهترین آرای خود» را صادر کرده است. این دقیقا عبارتی است که مسئول حقوقی باشگاه پرسپولیس در توصیف آنچه کمیته تعیین وضعیت انجام داده، به زبان آورد.

پرسپولیس در ادله خود اعتقاد دارد که چنین حکمی اساسا با تعلیق بازدارندگی خود را از دست می‌دهد؛ چرا که این حکم تنها در صورت تکرار از سوی بیرانوند تا یک سال بعد، اجرا خواهد شد و عملا فسخ قرارداد موضوعی نیست که هر سال برای یک بازیکن تکرار شود.

2091698

از سوی دیگر نکته جالب این است که بازدارندگی حکم محرومیت تعلیقی بیرانوند برای فسخ یکطرفه، بیش از آنکه به نفع پرسپولیس باشد، سودمندی خود را برای باشگاه تراکتور دارد. به این شکل که اگر بیرانوند قصد داشته باشد که در پایان فصل قرارداد خود با تراکتور را یکطرفه فسخ کند و راهی پرسپولیس شود، محرومیت تعلیقی او به حالت اجرا درمی‌آید!

به عبارتی با این حکم تعلیقی که به دلیل فسخ یکطرفه با پرسپولیس برای بیرانوند صادر شده، بازدارندگی جالبی برای قرارداد فصل دوم بیرانوند با تراکتور پدید می‌آید و این باشگاه تقریبا مطمئن خواهد بود که این دروازه‌بان به هیچ وجه قراردادش را فسخ نخواهد کرد، چرا که در این صورت علاوه بر صدور حکم آنی، محرومیت چهار ماهه او نیز به حکم جدید اضافه می‌شود و عملا یک فصل را باید خانه‌نشین شود.

باشگاه پرسپولیس با اتکا به ادله خود این پرونده را به کمیته استیناف خواهد برد و در صورتی که به نتیجه موردنظر نرسد، از ارجاع به دادگاه عالی ورزش نیز استفاده خواهد کرد؛ موضوعی که تا پایان فصل، جنجالی‌ترین پرونده حقوقی فوتبال ایران را در جریان نگه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها