کد خبر : 2075176 | 16 مهر 1403 ساعت 14:29 | 2K بازدید | 2 دیدگاه

جزئیات برگزاری دومین دوره المپیاد آمادگی جسمانی؛

کم‌تحرکی در بین زنان به وضعیت نگران کننده رسید

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی ضمن تشریح جزئیات برگزاری دومین دوره المپیاد سراسری آمادگی جسمانی و تندرستی، اهم برنامه‌های این فدراسیون تا پایان سال جاری را تشریح و اعلام کرد.

کم‌تحرکی در بین زنان به وضعیت نگران کننده رسید

​به گزارش "ورزش‌سه"، احمد گواری رئیس فدراسیون آمادگی جمسانی در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل این فدراسیون برگزار شد، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که مردم ورزش را به عنوان یک عادت در زندگی روزمره خود قرار دهند و شاهد حمایت همه جانبه رسانه‌ها در مقوله عمومی شدن ورزش باشیم.

وی به روند تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی اشاره و بیان کرد: فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی حدود دو سال قبل تشکیل شد و تا ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تحت سرپرستی اداره می‌شد، سپس انتخابات برگزار شد و حدود ۷ ماه است که فعالیت خود را با ثبات هر چه بیشتر دنبال می‌کند؛ در این مدت کوتاه فعالیت خوبی در حوزه توسعه و جذب مخاطب داشته‌ایم اما راه سختی در پیش داریم و رسیدن به هدف کار سختی‌تری است. جا دارد همین‌جا از تمامی هیئت‌های استانی آمادگی جسمانی و تندرستی کشور و نیز انجمن‌ها و کمیته‌های فعال زیر مجموعه فدراسیون که بازوان توانمند فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در اجرای برنامه‌های تدوین شده بوده‌اند، تشکر کنم.

ویدئو: 355207

بولت پرسپولیسآمادگی جسمانی پایه همه رشته‌های ورزشی است
رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی با تاکید بر اینکه آمادگی جسمانی پایه همه رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود و در زندگی روزمره به عنوان ضرورت برای یک زندگی سالم به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: ماموریت اصلی فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی دستیابی به جامعه‌ای سالم و فعال با کسب آمادگی جسمانی مطلوب است و هدفی والا به‌شمار می‌رود و دستیابی به آن نیازمند حمایت همه دستگاه‌ها و عزم ملی است.

گواری افزود: متاسفانه در کشور ما آمار و اطلاعات دقیق و مشخصی که بر اساس آن شناختی از وضعیت فعالیت جسمانی مردم به دست بیاوریم وجود ندارد، اما فعالیت بدنی بین مردم به شدت کاهش پیدا کرده است؛ این موضوع دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، ماشینی شدن کارهاست، تکنولوژی خیلی خوب است اما باید فرهنگ‌سازی شود و فعالیت‌های مختلفی برای سلامت جسم و روح صورت گیرد و در این راستا فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی باید جامعه را به سمت فعالیت بدنی بیشتر سوق بدهد.

بولت پرسپولیسدرصد بالایی از جوانان و کودکان دچار کم‌تحرکی هستند
وی با بیان اینکه عوارض و بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی مثل بیماری‌های قلبی-عروقی، چاقی، درد عضلات، دیابت و... که بین مردم شایع شده و متاسفانه درصد بالایی از جوانان و کودکان هم به آن دچار شده‌اند، مشکلات زیادی از جمله مشکلات هزینه درمان هم به وجود آورده است، تصریح کرد: بر این اساس سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان هزینه درمان به بار آمده است که درمان قطعی هم نیست و فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی یکی از فدراسیون‌هایی است که ادعا و اعتقاد دارد، می‌تواند در سلامت و تندرستی آحاد مردم نقش داشته باشد.

بولت پرسپولیسجزئیات برگزاری دومین دوره المپیاد سراسری آمادگی جسمانی و تندرستی
رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در مورد برگزاری دومین دوره المپیاد سراسری آمادگی جسمانی و تندرستی و تفاوت آن با اولین دوره این المپیاد، اعلام کرد: رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون ما خیلی همگن نیستند اما تلاش کرده‌ایم این جمعیت پراکنده را انسجام ببخشیم؛ سال گذشته با توجه به شروع فعالیت فدراسیون حس کردیم شاید تعداد زیادی شرکت نکنند به همین دلیل پیش‌بینی ما ۵۰۰ نفر بود اما حدود ۸۰۰ نفر در روزهای آخر شرکت کردند و توانستیم رشته‌هایمان را معرفی کنیم. امسال با برنامه‌ریزی قبلی در ۵ رشته مردان و ۷ رشته زنان و با عوامل اجرایی حدود ۲ هزار نفر جمعیت خواهیم داشت و نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داریم.

گواری با اعلام اینکه از ۲۱ تا ۲۳ مهرماه سال جاری آقایان در ۵ رشته آمادگی جسمانی، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، کتل بل و فانکشنال فیتنس به رقابت خواهند پرداخت، گفت: بانوان نیز از ۲۴ تا ۲۶ مهرماه سال جاری در ۷ رشته آمادگی جسمانی، ایروبیک، کلیستنیکس و ورزش‌های خیابانی، کتل بل، فانکشنال فیتنس، فیوژن فیتنس و دوچرخه ثابت (اسپینینگ) به رقابت می‌پردازند و محل برگزاری این مسابقات رامسر است.

وی در مورد همکاری و کمک شهرداری به فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای با شهرداری بسته‌ایم که در امکان عمومی شهرداری بتوانیم لوازم و زیرساخت‌هایی برای رشته‌هایمان نصب کنیم، برخی از رشته‌های ما خیابانی و برای توسعه نیازمند فضای باز است و این رشته‌ها علاقه‌مندان زیادی هم دارند و می‌توانند مخاطبان زیادی را جذب کنند.

2091928

بولت پرسپولیستاثیر رشته‌های نوین زیرمجموعه فدراسیون در افزایش میزان فعالیت بدنی مردم
رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در مورد تاثیر رشته‌های نوین زیرمجموعه فدراسیون در افزایش میزان فعالیت بدنی مردم و مقابله با کم‌تحرکی، اظهار کرد: مخاطب اکثر رشته‌های ورزشی نوین، جوانان هستند؛ رشته‌های ورزشی جدید خوشبختانه در باشگاه‌های ما به خوبی توسعه پیدا کرده‌اند به گونه‌ای که امروز بیش از ۵۴۰۰ باشگاه ورزشی خاص آمادگی جسمانی داری و طبق آمار مدیر کل باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان که روز گذشته اعلام شد، امسال درخواست ایجاد باشگاه برای آمادگی جسمانی در رتبه اول قرار داشته که این یک موفقیت است و سال گذشته به این میزان درخواست نداشتیم، اتفاقی که برای ورزش ایران یک ظرفیت است و باید از سرمایه بخش خصوصی به خوبی بهره‌مند شویم.

گواری با اشاره به اینکه هر ورزشکاری علاوه بر دانش و مهارت‌های رشته خود، نیازمند داشتن آمادگی جسانی مطلوب است، عنوان کرد: با دو فدراسیون کبدی و هندبال مکاتبه داشته‌ایم و قرار است به صورت پایلوت در راستای مربیان خاص آمادگی جسمانی این رشته‌ها، همکاری کنیم؛ مربیان ما بر اساس دانش روز سرفصل‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های مربیگری را آماده کرده‌اند و امیدوارم بتوانیم کلاس‌های بیشتری برگزار کنیم.

بولت پرسپولیسعلاقه‌مندی بیشتر بانوان نسبت به مردان جهت فعالیت در رشته‌های فدراسیون
وی به استقبال بیشتر بانوان نسبت به مردان از رشته‌های فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی اشاره و بیان کرد: به هر حال وضعیت کم‌تحرکی در بین زنان به حالت نگران کننده رسیده است. خوشبختانه در این شرایط ۷۰ درصد جمعیت آماری ما بانوان هستند و تلاش ما این است که مشارکت مردان را بیشتر کنیم، قشر خاصی مد نظر ما نیست و با توجه به اینکه جمعیت کشور ما رو به سالمندی است اگر فکری به حال آن نکنیم این مسئله به یک معضل تبدیل می‌شود.

دیدگاه‌ها