کد خبر : 2075119 | 16 مهر 1403 ساعت 11:27 | 100.4K بازدید | 178 دیدگاه

با انتشار اطلاعیه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا

فوری: حریف تراکتور از لیگ قهرمانان حذف شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تیم موهان باگان هند از رقابت‌های سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده است.

فوری: حریف تراکتور از لیگ قهرمانان حذف شد

به گزارش "ورزش سه"، در دور دوم از مرحله گروهی سطح دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های تراکتور و موهان باگان هند می‌بایست در تاریخ چهارشنبه یازدهم مهرماه در استادیوم یادگار امام تبریز به مصاف هم می‌رفتند که تیم هندی به دلیل برخی بهانه‌های غیرفوتبالی، از سفر به ایران خودداری کرد.

در شرایطی که در همان زمان تیم‌های پاختاکور ازبکستان و استقلال تاجیکستان برای دیدار با پرسپولیس و سپاهان در لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان در ایران به سر می‌بردند، باشگاه موهان باگان تحولات منطقه را بهانه‌ای برای عدم حضور در تبریز عنوان کرد و از حضور در این مسابقه انصراف داد.

با وجود حضور ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و تیم داوری در تبریز، اما موهان باگان از سفر به ایران خودداری کرد و در نهایت نیز پرونده این دیدار به بخش انضباطی AFC ارجاع داده شد.

حالا و لحظاتی پیش، کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم خود را در این خصوص صادر و باشگاه موهان باگان را از این پیکارها کنار گذاشت و نتیجه دور نخست این تیم برابر روشن تاجیکستان را نیز از جدول مسابقات حذف کرد.

2088428

در حکم صادره آمده است:

طبق ماده 5.2 از مقررات مسابقات سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا  2024/25 (مقررات مسابقات)، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تأیید می‌کند که تیم موهان باگان هند به دلیل عدم حضور در تبریز، برای دیدار خود از گروه A مسابقات مقابل تراکتور در تاریخ 2 اکتبر 2024، به عنوان تیم انصراف‌دهنده از رقابت‌های سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته می‌شود.

در نتیجه، تمام مسابقاتی که توسط تیم موهان باگان برگزار شده، لغو و طبق ماده 5.6 مقررات مسابقات باطل اعلام می‌شود. برای رفع هر گونه ابهام، هیچ امتیاز و گلی از مسابقات این تیم در تعیین رتبه نهایی گروه A بر اساس ماده 8.3 مقررات مسابقات لحاظ نخواهد شد.

این موضوع اکنون به کمیته‌های مرتبط AFC ارجاع داده خواهد شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

دیدگاه‌ها