کد خبر : 2075014 | 15 مهر 1403 ساعت 21:56 | 106.9K بازدید | 196 دیدگاه

از اخراج تا دو صحنه مشکوک به پنالتی

کارشناسی داوری جنجالی در شب شکست تراکتور

قضاوت امیر عرب براقی در دیدار تراکتور - فولاد به شدت مورد اعتراض تیم میزبان قرار داشت.

کارشناسی داوری جنجالی در شب شکست تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور در شرایطی در این دیدار خانگی با نتیجه دو بر یک شکست خورد که تصمیات داور این مسابقه باعث شد تا هواداران تبریزی در جریان بازی به شدت علیه او شعار بدهند و بازی تحت تأثیر این حواشی قرار بگیرد.

امیر عرب براقی در ابتدا در دقیقه ۳۰ بازی و در پی اعتراض تعدادی از بازیکنان تراکتور به تصمیم او در یک صحنه، ایگور پوستونسکی را با کارت زرد جریمه کرد‌. در ادامه و در دقایق پایانی نیمه اول نیز این بازیکن پس از برخورد با احسان پهلوان کارت زرد دوم را دریافت کرد تا از زمین اخراج شود.

این تصمیم جنجالی که اعتراض شدید هواداران را به دنبال داشت، باعث شد تا اعضای تیم تراکتور تحت تأثیر این اخراج تمرکز خود را از دست بدهند و لحظاتی بعد گل اول را دریافت کنند.

همچنین در دقایق پایانی مسابقه و روی یک ضربه کرنر، در ابتدا مهاجم تراکتور در پی برخورد با مدافع حریف در محوطه‌ جریمه سرنگون شد و در ادامه یک برخورد مشکوک به هند رخ داد تا این دو صحنه مورد اعتراض میزبان قرار بگیرد.

در همین خصوص نظرات کارشناسان داوری را می‌خوانید:

📌 اعتراض ایگور پوستونسکی (دقیقه ۳۰ - کارت زرد اول)

ویدئو: 355156

✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه به نظر می‌رسد بازیکن تراکتور به خاطر اعتراض به تصمیم داور اخطار گرفت. تصمیم داور در این صحنه درست بود.
✅ مهدی عالیقدر: قبل از اعلام خطا براي تيم فولاد توسط كمك داور، تيم تراكتور ظاهرا اعتقاد به منجر شدن خطا به روي بازيكن خود را دارد و همين موضوع باعث اعتراض بازيكن آن تيم و درگيري با بازيكن ديگري از فولاد و كمك داور مسابقه می‌شود كه داور به درستي به بازيكن تراكتور به دليل اعتراض كارت زرد نشان ميدهد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن در این صحنه به سمت داور هجوم می‌آورد و اخطاری هم که دریافت می‌کند، به دلیل رفتار و شاید صحبت‌هایی بوده که صورت گرفته است.
✅ سعید علینژادیان: مشخص نیست که بازیکن تیم قرمز به چه دلیل کارت زرد می‌گیرد. احتمالا به خاطر مشاجره‌ای که با بازیکنان و کادر فنی تیم حریف داشته این کارت را گرفته باشد.

📌 برخورد ایگور پوستونسکی و احسان پهلوان (دقیقه 4+45 - کارت زرد دوم و اخراج)

ویدئو: 355150

✅ محمدحسین ترابیان: اخطار بازیکن قرمز به دلیل قطع حمله موثر حریف درست بود.
✅ مهدی عالیقدر: بازيكن تيم تراكتور به وضوح و با گرفتن بازيكن فولاد مانع از حركت وي و حمله موثر مي‌شود، لذا تصميم داور مبني بر اعلام كارت زرد كاملا صحيح مي‌باشد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه بازیکن فولاد در حال ورود به محوطه جریمه است که بازیکن تراکتور او را می‌گیرد و مرتکب خطا می‌شود. اخطار دوم به درستی به این بازیکن داده شد.
✅ سعید علینژادیان: داور به درستی به بازیکن تیم قرمز کارت زرد دوم را نشان می‌دهد که متعاقب آن اخراج می‌شود. وی با گرفتن بازیکن حریف از یک حمله موثر جلوگیری می‌کند.

📌 برخورد مدافع فولاد و مهاجم تراکتور (دقیقه 4+90 - مشکوک به پنالتی)

ویدئو: 355159

⚪️ محمدحسین ترابیان: از این زاویه و با این تصویر، صحنه قابل ارزیابی نیست.
✅ مهدی عالیقدر: تصوير برداري به هيچ وجه خوب نيست، اما ظاهرا هنگام اين برخورد توپ در جريان بازي نيست.
✅ ابراهیم میرزابیگی: صحنه واضح نیست، اما با این تصاویر به نظر می‌رسد برخوردی رخ نداد که داور را مجاب به اعلام پنالتی کند و بنابراین تصمیم او درست بود.
✅ سعید علینژادیان: خطایی نیست، هر دو بازیکن در یک چلنج نرمال فوتبالی هستند.

📌 برخورد توپ به مدافع فولاد (دقیقه 4+90 - مشکوک به هند پنالتی)

2091626

⚪️ محمدحسین ترابیان: در این صحنه با توجه به تصویر و زاویه دوربین، مشخص نیست بازیکن مدافع توپ ارسالی به سمت دروازه را با سر دفع می‌کند یا با دست. برای اظهار نظر قطعی باید صحنه از زوایای بهتر (پشت دروازه یا روبرو) و با کیفیت تصویر بهتر آنالیز گردد. ظاهرا در این بازي VAR وجود داشته که می‌بایست در این صحنه ورود می‌کرد.
✅ مهدی عالیقدر: واقعا ارزيابي چنين تصاويري براي تشخيص تخلفي مانند هند بسيار دشوار است و قطعا نمي‌توان با حدس و گمان نظر داد، اما مي‌توان گفت با توجه به جايگيري خوب داور و ديدي كه دارد و همچنين اينكه اين بازي جزو مسابقاتي بوده كه با var برگزار مي‌شده و قطعا قابل ارزيابي براي آنها نيز بوده است، باید به تصميم داور احترام بگذاريم.
✅ ابراهیم میرزابیگی: با این تصاویر به نظر می‌رسد توپ به سر مدافع برخورد کرد و خطای هند رخ نداد. با توجه به اینکه داور و VAR هم دستور به ادامه بازی دادند، باید به تصمیم داور احترام بگذاریم.
⚪️ سعید علینژادیان: با این کیفیت تصویر برداری به طور قطع نمی‌توان گفت که توپ به دست برخورد کرده یا خیر، مگر اینکه زاویه تصویربرداری دیگری باشد.

بروزرسانی می‌شود...

دیدگاه‌ها