کد خبر : 2074950 | 15 مهر 1403 ساعت 18:55 | 17.4K بازدید | 19 دیدگاه

درخشش اوکراین تا برنز فوتسال در جام جهانی

جایزه‌ای که می‌توانست برای ایران باشد!

تیم ملی فوتسال اوکراین، با برتری تحقیرآمیز با هفت گل فرانسه را در هم کوبید و جایگاه سوم جهان را به خود اختصاص داد. این موفقیت اولین دستاورد تیمی ورزش اوکراین در جهان پس از استقلال این کشور است.

جایزه‌ای که می‌توانست برای ایران باشد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های اوکراین و فرانسه از شگفتی سازهای جام جهانی 2024 که هر کدام با مسیری متفاوت به نیمه نهایی آوردگاه بزرگ راه یافته بودند و با شکستی نزدیک برابر غول‌ها، برای مدال برنز جهان به مصاف همدیگر رفتند. مسابقه‌ای که نتیجه‌اش باورنکردنی و اولین افتخار تاریخی در بخش تیمی زرد و آبی‌ها را به ارمغان آورد. در نقطه مقابل، فرانسه در اولین تجربه جام جهانی رتبه چهارم را بدست آورد که با توجه به تاریخچه‌اش، ماجراجویی موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته‌اند.

ویدئو: 355140

نیمه نخست این مسابقه با تسلط کامل اوکراین در جریان بود و با وجود اینکه فرانسه موقعیت‌هایی را داشت، اما این زرد و آبی‌ها بودند که ضربات بیشتری را به سوی دروازه خروس‌ها نواختند و توسط چرنیاوسکی و روی پاس کورسون به گل اول دست یافتند.

2091501

نیمه دوم، بازی با برتری اوکراین آغاز شد و تنها دو دقیقه بعد پدیده فوتسال جهان سمنچنکو با پاسی دقیق شبیه به سانتر به زوارکیچ زمینه ساز گل دوم شد و زوارکیچ با ضربه‌ی سر اختلاف را دو برابر کرد. اما در عرض یک دقیقه شاگردان رینود اختلاف را کم کردند و توسط سعدایی به گل رسیدند. مبارزه با حمله و دفاع هر دو تیم با حساسیت و جذابیت بیشتری به جریان افتاد و اوگنی ژوک با یک حرکت انفجاری و انفرادی و برهم ریختن سیستم تدافعی فرانسه که برای گلزنی هجوم آورده بود، نتیجه را سه بر یک کرد.

فرانسوی‌ها بلافاصله پس از دریافت گل سوم واکنش نشان دادند و سعی کردند با سیستم پاورپلی نتیجه را جبران کنند. اما یک ترفند اوت از اوکراین و ضربه‌ی ریباند شده را ژوک به گل تبدیل کرد تا تقریبا آواز خروس‌ها به کل قطع شود.

در ادامه پاورپلی فرانسه نتیجه نداشت و اشتباهات فردی آن‌ها این فرصت را به آبکشین، ستاره اوکراینی‌ها، داد و این بازیکن با ضرباتی فوق‌العاده گل‌های پنجم، ششم و هفتم اوکراین را به ثمر رساند تا با ثبت اولین هت‌تریک دوران حرفه‌ای‌اش، جایگاه سوم را به ارمغان بیاورد.

2091500

اوکراین اولین مدال تاریخش را در سطح مسابقات قهرمانی جهان در ورزش‌های تیمی از زمان استقلال بدست آورد. علاوه بر این، "آبی و زردها" دو بار دیگر در آوردگاه جهانی برای مقام سوم به میدان رفته بود. تیم فوتسال آن‌ها در جام جهانی 1996 مقابل روسیه شکست خورد و تیم هندبال زنان در جام جهانی 2003 از کسب برنز بازماند.

2091502

اگرچه این بهترین مدال در تاریخ تمام تورنمنت‌های بزرگ برای اوکراینی‌ها نخواهد بود. در سال‌های 2001 و 2003، اوکراین دو بار متوالی در مسابقات قهرمانی اروپا دوم شده بود.

دیدگاه‌ها