کد خبر : 2074927 | 15 مهر 1403 ساعت 19:38 | 195.2K بازدید | 733 دیدگاه

ظهور ضلع پنجم مدعی قهرمانی

تراکتور 1 - 2 فولاد : بازی جنجالی با سوت‌های عجیب!

تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد در یک بازی 6 امتیازی مقابل تراکتور در ورزشگاه یادگار امام به برتری برسد و به جمع بالانشینان جدول رده‌بندی اضافه شود.

تراکتور 1 - 2 فولاد : بازی جنجالی با سوت‌های عجیب!

به گزارش "ورزش‌ سه"، پیش از شروع مسابقه تراکتور و فولاد به ترتیب رتبه‌های پنجم و چهارم را با 13 و 11 امتیاز در اختیار داشتند و به همین دلیل بازی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار بود. با وجود اینکه فولاد بازی را بهتر شروع کرد، اما این تراکتور بود که با حمایت هوادارانش رفته رفته مالکیت بهتری پیدا کرد و در دقیقه 41 روی یک پاس دقیق و ضربه تماشایی اشترکالی به گل اول دست پیدا کرد. با این حال این پایان اتفاقات نیمه اول نبود و نفوذ احسان پهلوان از سمت راست خط دفاعی تراکتور منجر به خطای دوم پوستونسکی شد تا ارسال کننده تنها گل تراکتور در عین ناباوری با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه خارج شود و کار تیمش را برای پیروزی دشوار کند.

ویدئو: 355158

البته این تنها نقطه سیاه بازی برای تراکتور در وقت‌های اضافی نیمه اول که به دلیل پخش اذان تصاویر آن قطع شد نبود و سینا اسدبیگی موفق شد همان خطا را که از زاویه کاملا بسته به دروازه تراکتور زده شد را با اشتباه بیرانوند به گل بدل کند تا فولاد با فرم روحی فوق العاده‌ای به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم تراکتور با وجود 10 نفره بودن برای زدن گل برتری پیش کشید، اما این فولاد بود که در دقیقه 54 موفق شد روی یک نفوذ از سمت راست خط دفاعی تراکتور با پاس نجاریان و ضربه تمام کننده ساسان انصاری به گل دوم دست پیدا کند تا کار تراکتوری‌ها که اسکوچیچ را هم روی نیمکت نداشتند، دشوارتر از قبل شود. در ادامه مسابقه تیم یحیی سعی بر کنترل بازی داشت و در سوی مقابل بازیکنان تراکتور هر وقت صاحب توپ شدند بی‌محابا برای زدن گل تساوی حمله کردند. حملات تراکتور در دقایق پایانی مسابقه در وقت‌های تلف شده با دو کرنر خطرناک دنبال شد که صحنه‌های مشکوکی نیز روی یکی از این ارسال‌ها ایجاد شد. بازی برای دقایقی متوقف ماند، ولی داوران اتاق وی ای آر که در ابتدا صحنه را مشکوک ارزیابی کرده بودند، در ادامه رای به ادامه بازی دادند تا ضربه سر بیرانوند که برای گلزنی پیش کشیده بود آخرین فرصت تراکتور در این مسابقه را شکل داده باشد.

با این نتیجه تراکتور 13 امتیازی باقی ماند و جای خود را در رتبه چهارم به فولاد داد که حالا با دو پیروزی پیاپی 14 امتیازی شده و خودش را به جمع مدعیان قهرمانی اضافه کرده است.


یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳
*تراکتور تبریز - فولاد خوزستان
*ورزشگاه یادگار امام تبریز 
داور: امیر عرب براقی 
کمک‌ها: علیرضا مرادی، علی رعیت و امیر ایار 
ناظر: اکبر بخشی زاده 
داور VAR: علی اصغر مومنی کمک: وحید زمانی


ترکیب تراکتور

علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، ایگور پوستونسکی، دانیال اسماعیلی‌فر، تومیسلاو اشترکالی، مهدی‌ هاشم نژاد (90- کریمی آذر)، محمد نادری (82-مهدی حسینی)، عارف آقاسی، امیرحسین حسین‌زاده و ریکاردو آلوز
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب فولاد خوزستان

اتکیر یوسوپوف، مرتضی نجاریان (80- امین قاسمی نژاد)، موسی کولیبالی، ساسان انصاری، علی نعمتی، محمدجواد محمدی (3+90سینا مریدی)، احسان پهلوان، پوریا سرآبادانی، لوسیانو پریرا (73- محمدرضا سلیمانی) امیرحسین نشاط‌جو، سینا اسدبیگی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی


بولت هوادارشرح بازی: 

در 10 دقیقه ابتدایی مسابقه فولاد نمایشی بهتری داشت، اما تراکتور خیلی نگذاشت تیم یحیی در یادگار امام بر توپ و میدان مسلط شود و بازی را در اختیار گرفت. نمایش برتر تراکتور اگرچه به ایجاد موقعیت ختم نمی‌شد، اما سرانجام در دقیقه 41 به ثمر نشست. در دقایق پایانی این مسابقه فولاد برای جبران نفوذی از راست خط دفاعی تراکتور داشت که با خطای پوستونسکی و اخراج این بازیکن نقطه عطف بازی رقم خورد. فولاد روی همین ضربه ایستگاهی به گل تساوی رسیده و با تساوی به رختکن رفت.

با شروع نیمه دوم تراکتور برای زدن گل برتری وارد زمین شد و حملات خوبی را هم ترتیب داد، اما در دقیقه 54 این فولاد بود که از کمبود نفرات تراکتور استفاده بهتری کرد و گل دوم را با یک کار ترکیبی وارد دروازه بیرانوند کرد. در ادامه فولاد سعی بر آرام کردن بازی داشت و یحیی با استفاده از یک یار بیشتر توانست این تاکتیک خود را به خوبی تا دقایق پایانی پیاده کند. البته تراکتوری‌ها در طول نیمه دوم با وجود کمبود بازیکن چند موقعیت خوب ایجاد کردند و یک صحنه بحث برانگیز هم در وقت‌های تلف شده نیمه دوم ایجاد شد که داور از آن گذشت تا در نهایت فولاد برنده این مسابقه حساس لقب بگیرد.


توپ گلشرح گل :

تراکتور (۱-۰): در دقیقه ۴۱ پاس تماشایی پوستونسکی موقعیت بسیار خوبی برای اشترکالی مهیا کرد و او هم با یک ضربه دقیق به زاویه مخالف دروازه یوسوپوف را فرو ریخت.

ویدئو: 355143
2091478
*اشترکالی موفق شد مقابل فولاد سومین گل فصل خود را به ثمر برساند.

فولاد خوزستان (۱-۱): در دقیقه ۵+۴۵ و در حالی که پوستونسکی توسط امیر عرب براقی از زمین مسابقه اخراج شد، سینا اسد بیگی پشت همان ضربه ایستگاهی که منجر به اخراج بازیکن حریف شده بود ایستاد و ضربه خود را مستقیم به سمت دروازه تراکتور زد که با اشتباه بیرانوند گل تساوی فولاد رقم خورد.

ویدئو: 355151

فولاد خوزستان (2-1): در دقیقه 54 نفوذ مرتضی نجاریان مدافع راست تیم فوتبال فولاد خوزستان به محوطه جریمه با پاس کات بک او همراه شد و در بهترین زمان ممکن ساسان انصاری کاپیتان فولاد خودش را به توپ رساند و با قطع آن گل دوم را در میان بهت چندین مدافع تراکتور و بیرانوند وارد دروازه این تیم کرد.

ویدئو: 355155

کرنومترلحظات حساس:

دقیقه ۲۵: شوت امیرحسین حسین‌زاده از پشت محوطه جریمه بی‌دقت بود و با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: خروج به موقع یوسوپوف، سنگربان فولاد خوزستان ،روی یک پاس عمقی به موقع بود و مانع از شکل‌گیری خطر روی دروازه فولاد شد.

دقیقه ۳۴: ضربه سر مهاجم فولاد روی ارسال کرنر ساسان انصاری با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: پاس فوق‌العاده محمد نادری برای امیرحسین حسین‌زاده با حرکت تکنیکی و ضربه این بازیکن به سمت دروازه فولاد همراه شد که البته در بین راه مدافع حریف شوت او را بلوکه کرد.

دقیقه 51: شوت ریکاردو آلوز از روی ضربه ایستگاهی که موقعیت مناسبی داشت را یوسوپوف دفع کرد و به بازی برگشت داد.

دقیقه 60: اشتباه عجیب آلوز در ارسال پاس رو به عقب موجب شد تا پریرا در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار بگیرد، اما سنگربان ملی پوش تراکتور به خوبی مقابل ضربه این بازیکن ایستادگی کرد و شوت او را با دست راست به کرنر فرستاد.

دقیقه 3+90: ضربه احسان پهلوان پس از برخورد به مدافعین تراکتور راهی کرنر شد تا آخرین ثانیه‌های مسابقه هم به سود تیم فولاد سپری شود.

دقیقه 5+90: ضربه قیچی مهاجم تراکتور پس از برخورد به سلیمانی راهی کرنر شد، اما تیم وی ای آر در حال بررسی صحنه است تا در صورت برخورد به دست عرب براقی خودش دوباره این لحظه مشکوک را چک کند و پنالتی بگیرد.

دقیقه 6+90: ضربه سر بیرانوند پیش تاخته پس از اینکه تیم داوری اعتقادی به خطای پنالتی در صحنه قبلی نداشت به اوت رفت.


کارت‌های زرد:

ساسان انصاری (31)

پوستونسکی (31)

علی نعمتی (67)

مرتضی نجاریان (80)

یوسوپوف (80)


کارت‌های قرمز:

پوستونسکی (4+45)

ویدئو: 355150

بولت پرسپولیسحواشی:

*برای اولین مرتبه در طول مسابقات این فصل زنان تبریزی فرصت حضور در استادیوم یادگار امام تبریز را پیدا کردم که البته تعدادشان از ۲۰۰ نفر بیشتر نیست.

* در لحظه ورود اتوبوس فولاد، یحیی گل‌محمدی با چند هوادار معلول تراکتور عکس یادگاری گرفت. 

* با اعلام باشگاه تراکتور تنها شش هزار بلیت اینترنتی برای این بازی به فروش رسیده است. 

* در فاصله یک ساعت تا شروع بازی قسمت اعظمی از سکوهای ورزشگاه خالی است. 

* برخلاف پیشبینی هواشناسی، خنکی خاصی در هوا وجود ندارد. 

* هواداران تراکتور در لحظه ورود بیرانوند، شعارهای تندی علیه رضا درویش سر دادند.

* بیرانوند با مهار ضربان عرفان نجاری و حسین پورحمیدی در حال گرم کردن است. 

* شجاع خلیل زاده نکات مختلف فنی را به بازیکنان تراکتور گوشزد می‌کند. 

* دراگان اسکوچیچ در طبقه دوم و جایگاه ویژه مستقر است. او به دلیل دو کارته شدن، این بازی را از دست داد. 

2091504

*هر دو تیم با دو پیروزی یک بر صفر به این مسابقه رسیده‌اند. تراکتور در اصفهان موفق به شکست سپاهان شد و فولاد هم در اهواز ذوب آهن را با یک گل شکست داد.

*روز گذشته سرانجام حکم مربوط به شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند اعلام شد و این سنگربان حالا با خیال راحت در چهارچوب دروازه تراکتور ایستاده است.

*در دقیقه ۸ جریان مسابقه توسط داور مسابقه برای بررسی یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه تراکتور متوقف شده است.

*بررسی ویدیویی این صحنه سبب شد که بازی از دقیقه ۷ تا ۱۱ متوقف شود و در نهایت امیر عرب براقی به تصاویر آهسته رجوع کرد و اعتقادی به خطای پنالتی روی مهاجم فولاد خوزستان نداشت.

2091457

*لحظه‌ای که امیر عرب براقی پس از مرور تصاویر آهسته در دقیقه ۱۰ رای کمک‌های خود در اتاق وی آر مبنی بر مشکوک بودن صحنه و پنالتی به سود فولاد خوزستان را رد کرد.

2091465
2091464

*در حالی که ۲۰ دقیقه مصاف دو تیم سپری شده، موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها ایجاد نشده است.

*یک برخورد در کنار خط طولی سبب توقف و ایجاد جنجال در مسابقه شد و در پی این حواشی پوستونسکی و ساسان انصاری از عرب براقی کارت زرد دریافت کردند.

* بعد از این درگیری؟ هواداران تراکتور به شدت علیه ساسان انصاری شعار دادند. 

*اتفاق ویژه وقت‌های اضافه نیمه اول خطای پوستونسکی روی احسان پهلوان بود که عرب براقی این رفتار را مستحق کارت زرد دوم تشخیص داد و‌ هافبک تاثیرگذار قرمز پوشان تبریزی مجبور به ترک زمین شد. 

* تامی اشترکالی، بعد از گل توپ را در داخل شکم خود قرار داد تا به این شکل خبر پدر شدن خود را بدهد. 

*تصمیم داور مسابقه در پی اخراج پوستونسکی سبب شد که تماشاگران تبریزی به شدت علیه او شعار بدهند. 

*این برای دومین بازی پیاپی است که تراکتور با اخراج بازیکنان خود در نیمه اول مواجه می‌شود. در بازی قبلی برابر سپاهان هم مهدی ترابی با کارت قرمز وحید کاظمی روبرو شده بود.

* در آخرین دقایق بازی پخش زنده به دلیل پخش اذان قطع شد. 

* بعد از اشتباه بیرانوند و گل فولاد، هواداران به شدت بیرانوند را تشویق کردند.

* تایید گل فولاد هم حدود سه دقیقه از زمان بازی را گرفت.

* در دقیقه 80 تعلل فولادی‌ها در شروع مجدد بازی سبب شد تا عرب براقی به یوسوپوف و نجاریان کارت زرد بدهد.

*برخورد‌ هاشم نژاد به یوسوپوف سبب شده تا این سنگربان روی زمین بیفتد و پزشکان در حال درمان او هستند. دقایق به سود فولاد در حال سپری شدن است.


بولت مس رفسنجاناتفاق ویژه:

در آخرین ثانیه‌های مسابقه ضربه آکروباتیک بازیکن تراکتور به سلیمانی برخورد کرد که تراکتوری‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند. بازی متوقف شد و داوران وی ای آر این صحنه را بررسی کردند که در نهایت اعتقادی به خطا روی اشترکالی یا خطای هند سلیمانی نداشتند.

2091544

جامبهترین بازیکن زمین 

ساسان انصاری موفق شد زننده گل سه امتیازی برای تیمش باشد که تا پایان بازی هم پابرجا ماند تا این مهاجم و کاپیتان فولادی‌ها فرم خوبش را در هفته هفتم هم ادامه داده باشد.

دیدگاه‌ها