کد خبر : 2074893 | 15 مهر 1403 ساعت 15:03 | 13.5K بازدید | 13 دیدگاه

از بازگشت اسامی مطرح تا آمادگی نفرات کلیدی

گزارش الرایة: قطر با تمامی تجهیزات مقابل ایران!

روزنامه قطری الرایة از آمادگی کامل تیم ملی این کشور برای دو بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی برابر قرقیزستان و ایران خبر داد.

گزارش الرایة: قطر با تمامی تجهیزات مقابل ایران!

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الرایة در گزارشی به لیست تیم ملی قطر برای دو دیدار برابر ایران و قرقیزستان پرداخته و نوشته است: فهرستی که توسط مارکز لوپز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتبال قطر، برای حضور در دو بازی سوم و چهارم گروه اول از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد، شامل تغییرات زیادی است که به منظور تقویت تلاش‌ها برای کسب نتایج مثبت و نمایش قوی‌تر در این مسابقات صورت گرفته است.

تیم ملی قطر اکنون در مرحله‌ای حیاتی و حساس قرار دارد و در تاریخ ۱۰ اکتبر در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم قرقیزستان خواهد رفت و سپس در تاریخ ۱۵ اکتبر به تهران سفر می‌کند تا در مقابل تیم ملی ایران بازی کند. قهرمان دو دوره اخیر جام ملت‌های آسیا، در اولین بازی این مرحله با نتیجه ۱-۳ برابر تیم ملی امارات در دوحه شکست خورد و در دومین بازی نیز تنها به تساوی ۲-۲ برابر تیم ملی کره‌شمالی در لائوس بسنده کرد.

2091393

شرایط دشواری که تیم ملی قطر در این دو بازی با آن روبرو است، باعث شد تا مارکز لوپز رویکرد متفاوتی به‌ویژه در بخش دفاعی تیم داشته باشد. قطر در دو بازی ابتدایی خود پنج گل دریافت کرده که شرایطی نادر برای این تیم به شمار می‌رود. در طول هفت بازی که قطر در مسیر قهرمانی خود در آخرین دوره جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که در دوحه برگزار شد، تنها همین تعداد گل را دریافت کرده بود. همچنین، اوج استحکام دفاعی قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات به نمایش گذاشته شد که تنها یک گل در هفت بازی دریافت کرد و در نهایت قهرمان آن مسابقات شد.

این شرایط باعث شد تا لوپز از تعدادی از مدافعان با تجربه که در مراحل قبلی مقدماتی جام جهانی غایب بودند، به ویژه در مرحله پیشین که چالش‌های زیادی برای تیم وجود نداشت، استفاده کند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در این فهرست، بازگشت عبدالکریم حسن، مدافع فعلی الوکره و بازیکن پیشین السد، به تیم ملی است. این اولین حضور عبدالکریم در تیم ملی پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. عبدالکریم حسن که در سال ۲۰۱۸ به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد، در دو فصل گذشته تجربه‌هایی حرفه‌ای در باشگاه‌های الجهراء کویت و پرسپولیس ایران داشت و سپس در ابتدای این فصل به فوتبال قطر و تیم الوکره بازگشت و نمایش‌های چشمگیری ارائه کرد. این عملکرد او را شایسته بازگشت به تیم ملی کرد و او به عنوان گزینه‌ای اضافی برای لوپز در پست دفاع میانی یا پست اصلی خود به عنوان مدافع چپ که نقش مهمی در حملات دارد، در نظر گرفته شده است. سرعت بالای او همچنان یکی از نقاط قوت اوست که به وضوح در بازی‌هایش برای الوکره، چه در سطح قاره‌ای در لیگ قهرمانان آسیا و چه در سطح داخلی، دیده شده است.

2091392

همچنین در این فهرست، بازگشت بوعلام خوخی، مدافع السد، دیده می‌شود که نقش کلیدی در قهرمانی‌های قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ داشت. او پس از جام ملت‌های ۲۰۲۳ از تیم ملی غایب بود، اما نمایش قدرتمند او از ابتدای فصل جدید، به ویژه در پیروزی السد برابر استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، حضور او را در تیم ملی ضروری کرد.

همچنین در فهرست جدید تیم ملی قطر، بازیکنانی همچون المهندی علی، مدافع الوکره، مروان شریف، دروازه‌بان الاهلی، و نایف الحضرمی، بازیکن الشحانیه، نیز به ترکیب بازگشته‌اند. احمد الجانحی، مهاجم الغرافه، نیز از جمله بازیکنانی است که به تیم بازگشته است. در عین حال، بازیکنانی همچون پدرو میگوئل از السد و همام الامین از الدحیل به دلیل مصدومیت در این فهرست حضور ندارند و همچنین کریم بوضیاف، بازیکن دیگر الدحیل، نیز به تیم ملی دعوت نشده است.

2091391

اکرم عفیف، یکی از ستاره‌های اصلی تیم قطر، که نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۲۳ است، یکی از بازیکنانی است که انتظار می‌رود نقش کلیدی در بازی‌های آتی تیم داشته باشد. او که بهترین بازیکن و بهترین گلزن جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بود، در سطح داخلی و قاره‌ای نمایش‌های بسیار درخشانی ارائه داده است. اکرم تاکنون در ۲۷ بازی مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی قطر بازی کرده، ۱۰ گل به ثمر رسانده و ۱۳ پاس گل داده است.

همچنین نگاه‌ها به معز علی، مهاجم قطر، دوخته شده است که اخیراً به فرم خوب خود بازگشته و از ابتدای فصل جاری عملکردی شبیه به درخشش او در جام ملت‌های ۲۰۱۹ دارد، جایی که به عنوان بهترین بازیکن و گلزن آن رقابت‌ها شناخته شد. معز علی در ۱۸ بازی مقدماتی جام جهانی برای قطر به میدان رفته و ۱۴ گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است.

همچنین انتظار می‌رود حضور ادملسون جونیور، ستاره الدحیل، که اخیراً از مصدومیت بازگشته و در بازی قبلی مقابل کره‌شمالی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، تاثیر بزرگی داشته باشد. ادملسون از ابتدای فصل جاری درخشش خوبی داشته و در شش بازی لیگ ستارگان قطر، پنج گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است.

دیدگاه‌ها