کد خبر : 2074840 | 15 مهر 1403 ساعت 12:32 | 64.4K بازدید | 69 دیدگاه

هم گوندوز عالی است هم بیرو فوق‌العاده؛

انتقاد تند ستاره پرسپولیس: چطور دوباره قهرمان شویم

گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس، دوباره به انتقاد از شرایط چمن ورزشگاه‌های لیگ برتر ایران پرداخت.

انتقاد تند ستاره پرسپولیس: چطور دوباره قهرمان شویم

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته و در شرایطی که به نظر می‌رسید پرسپولیس در دیداری دشوار و در خانه خود مقابل چادرملو متوقف خواهد شد، دوباره این گئورگی گولسیانی بود که به داد این تیم رسید و با گلزنی در دقایق پایانی موفق شد سه امتیاز حساس این دیدار را به حساب قرمزپوشان واریز کند. جالب اینجاست او با زدن هفدهمین گل خود در ترکیب پرسپولیس، عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ این باشگاه را به عنوان یک مدافع از آن خود کرد. گولسیانی در سه فصل اخیر با گلزنی در دربی و دیدارهایی مقابل سپاهان یا فصل گذشته در آخرین مسابقه برابر مس رفسنجان، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس شده و نام خود را در تالار افتخارات این باشگاه به ثبت رسانده است. به همین بهانه با این ستاره گرجستانی درباره این دستاورد بزرگ هم‌کلام شدیم. بازیکنی که مدعی شد از بازی کردن در کنار الکسیس گوندوز لذت می‌برد و البته او در مورد اشتباه عجیب خود در اوایل نیمه دوم و اعطای فرصت گل‌زنی به چادرملو صحبت کرده و مدعی شد عوامل زیادی در رقم خوردن این اشتباه دخیل بوده است.

-دوباره در دقایق پایانی موفق به گلزنی برای پرسپولیس شدی و این تیم را نجات دادی. در مورد احساست بعد از باز کردن دروازه حریف بگو؟

خیلی خوشحالم و افتخار بزرگی برای من بود که توانستم دوباره پرسپولیس کمک کنم. البته من خوش شانسم که تونستم در بهترین لحظه در مقابل دروازه حریف حضور پیدا کنم و روی ریباند موقعیت تیم توانستم دروازه را باز کنم. اما در نهایت برای من مهمترین مسئله این است که پرسپولیس در موفق به کسب پیروزی شد و ما قبل از تعطیلات توانستیم این سه امتیاز مهم را به دست آوریم. این چهارمین پیروزی متوالی پرسپولیس بود و ما در شرایط خوبی قرار داریم.

2091291

-در دقایق پایانی به صورت مکرر در محوطه جریمه چادرملو حضور داشتی. آیا گاریدو از تو خواست که به مهاجمان تیم کمک کنی یا خودت با توجه به شرایط تیم تصمیم گرفتی به سمت دروازه حریف بروی؟

این بار خودم تصمیم گرفتم که در محوطه جریمه چادرملو حضور پیدا کنم. گاهی اوقات در فوتبال شما خودتان باید حس کنید که تیمتان به چه چیزی نیاز دارد. همچنین در فوتبال گاهی لازم است شما ریسک کنید و من در دقایق پایانی احساس کردم می‌توانم به پرسپولیس کمک کنم و شاید بتوانم دروازه حریف را باز کنم. اما همانطور که گفتم خوش شانس بودم که توپ در بهترین موقعیت ممکن به من رسید و توانستم یک بار دیگر برای پرسپولیس گلزنی کنم. مهم کسب سه امتیاز بود و ما خوشحالیم که توانستیم در این دشوار در دقایق پایانی پیروز شویم.

-اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم مرتکب اشتباه عجیب شدی و پرسپولیس خوش شانس بود که الکسیس گوندوز دروازه را نجات داد. در مورد اون پاس رو به عقب خودت صحبت کن؟

اول از همه دوست دارم اشاره کنم که به نظر من این نمی‌توان آن صحنه را ۱۰۰ درصد اشتباه من دانست. در یک زمین فوتبال نرمال و عادی پاس من بدون هیچ مشکلی به دروازه‌بان تیم می‌رسید و در حقیقت من اشتباهی مرتکب نشده بودم. اما در چنین زمینی و به‌خاطر اینکه چمن ورزشگاه از حالت عادی بلندتر بود، این اتفاق رخ داد و پاسی که من دادم با سرعت کمی به دروازه‌بان می‌رسید و در واقع روی این چمن توپ متوقف می‌شد و به خوبی حرکت نمی‌کرد. همچنین جزئیات دیگری وجود دارد که اگر من بخواهم توضیح بدم شاید درک آن برای هواداران فوتبال دشوار باشد. به عنوان مثال شاید می‌توانم در مورد جایگیری و موقعیت دروازه‌بان نیز صحبت کنم، اما در نهایت شما و بینندگان تلویزیون و هوادار پرسپولیس تنها آن صحنه اشتباه من را می‌بینید، پس در نهایت شاید بتوان اسمش را اشتباه من گذاشت. اما عوامل زیادی در این مورد وجود دارد و من در هفته‌های اخیر در مورد شرایط چمن در فوتبال ایران صحبت کردم و به همین علت معتقدم که موارد زیادی تاثیر داشت که پاس من به الکسیس نرسید و آن موقعیت خطرناک روی دروازه پرسپولیس ایجاد شد. اما در نهایت خوشحالم که دروازه پرسپولیس باز نشد و بار چهارمین بازی متوالی موفق به ثبت کلین‌شیت شدیم.

2091292

-اتفاقاً می‌خواستم در همین مورد صحبت کنم. در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی نسبت به وضعیت چمن در ورزشگاه‌های ایران داشتی. آیا با ادامه روند فکر می‌کنی پرسپولیس موفق به تکرار عنوان قهرمانی خود می‌شود؟

من می‌خوام از فرصت استفاده کنم و به شما یه چیزی بگویم که هر هفته در حال تکرارش هستم و دوست دارم این پیام را به هواداران پرسپولیس بدهم. من نه فرستاده خداوند هستم، نه جادوگر و نه هیچ چیز دیگری. پس من از الان چگونه می‌توانم با این شرایط ادامه فصل را برای پرسپولیس توصیف کنم؟ امکان پیش‌بینی برای من وجود ندارد و به نظر من بهتر است که همه ما ۸ ماه دیگر صبر کنیم تا ببینیم تکلیف این فصل چه می‌شود.

ما با تمام توان، تلاش خود را برای کسب موفقیت انجام می‌دهیم اما به هر حال توصیه من به همه هواداران این است که صبور باشند و برای مشخص شدن نتیجه فصل تا پایان صبر کنند. ما تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه انجام خواهیم داد.

2091290

-تو دیروز هفدهمین گل خود برای پرسپولیس‌ها به ثمر رساندی و تبدیل به بهترین گلزن خارجی تاریخی باشگاه شدی. اغلب گل‌های تو نیز حساس و در دقایق پایانی بودند. نظرت در این مورد چیه؟

احساس بسیار خوبی دارم و همانطور که قبلا هم گفتم، برایم عجیب است که به عنوان یک مدافع و در حالی که پرسپولیس تعداد زیادی مهاجم خارجی داشته این عنوان نصیب من شده، اما به هر حال حس خوبی دارم و هیچ رازی در گلزنی‌های من پنهان نیست. من فقط سعی می‌کنم در دقایق حساس بهترین تصمیم را بگیرم و تمرکز کامل در مقابل دروازه حریفان حضور پیدا کنم. اما شاید خوش شانس بودم که در چند سال اخیر توانستم گل‌های مهمی برای پرسپولیس به ثمر برسانم و از این جهت که هواداران این تیم خوشحال هستند، من هم احساس بسیار خوبی دارم.

پرسپولیس در فصل جدید علی‌رغم تغییرات فراوان درون دروازه و خط دفاعی، همچنان موفق به تکرار نمایش درخشان فصل گذشته بوده. در مورد بازی کردن در کنار الکسیس گوندوز صحبت کن و آیا تفاوتی بین او و بیرانوند وجود دارد؟

ابتدا باید بگویم که الکسیس گوندوز از همان بازی اول نشان داد که چه دروازه‌بانی با کیفیتی است و من خیلی خوشحالم که او به پرسپولیس پیوسته و با او هم‌بازی هستم. اما من هرگز نمی‌خواهم الکسیس گوندوز و علیرضا بیرانوند را با هم مقایسه کنم، زیرا من برای هر دویشان احترام بسیار زیادی قائل هستم و آنها هر دو از دروازه‌بان‌های بسیار خوب لیگ برتر ایران به‌شمار می‌آیند. الکسیس درون دروازه و روی خط بسیار باکیفیت است و از قابلیت‌های بالایی برخوردار است اما علیرضا بیرانوند نیز یک پدیده و دروازه‌بان فوق‌العاده هنگام بازی کردن با توپ و استفاده از پاهای خود بود و هر دوی آنها می‌توانند در این فصل عنوان بهترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر ایران را از آن خود کنند. اما باید بگویم که من از بازی کردن در ترکیب این فصل پرسپولیس بسیار خوشحالم و من تلاش می‌کنم به همبازیان جدیدم کمک کنم تا شرایط بهتری در ترکیب پرسپولیس پیدا کنند.

دیدگاه‌ها