کد خبر : 2074730 | 14 مهر 1403 ساعت 23:14 | 40.4K بازدید | 0 دیدگاه

سهراب: اگر به خودم ایمان نداشتم، برای کمک نمی‌آمدم

پای مجیدی به نشست خبری بختیاری‌زاده باز شد

سهراب بختیاری‌زاده در نشست خبری پس از بازی با هوادار، از آینده خودش در استقلال، آمدن سرمربی خارجی و حمایت فرهاد مجیدی از خودش صحبت کرد.

پای مجیدی به نشست خبری بختیاری‌زاده باز شد

به گزارش "ورزش سه"، استقلال پس از تجربه هفته‌های دشوار در لیگ برتر و بحران‌های ناشی از استعفای جواد نکونام، در نهایت به سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت اعتماد کرد. استقلال در هفته‌های اخیر با نتایج ضعیف روبرو شد و شرایط نامطلوبی را تجربه کرد. با کناره‌گیری نکونام، مدیران باشگاه به‌طور موقت بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی تیم منصوب کردند تا در این دوران حساس به کمک تیم بیاید و روند نتایج را تغییر دهد.

در پی این تغییرات، استقلال به مصاف هوادار رفت و با پیروزی دو بر یک به یک نتیجه حیاتی دست یافت. این بازی نشان داد که تیم با وجود تمام چالش‌ها و فشارها، توانسته است تمرکز خود را حفظ کند و با عملکردی قابل قبول، به پیروزی برسد. سهراب بختیاری‌زاده که تجربه چندانی در سرمربی‌گری در این سطح نداشت، توانست با ارائه یک برنامه منظم و بهبود شرایط روحی بازیکنان، تیم را به سمت موفقیت هدایت کند.

سهراب بختیاری‌زاده پس از پیروزی استقلال مقابل هوادار در نشست خبری حضور یافت و اظهار داشت: «به هواداران عزیز استقلال تبریک گفته و همچنین از بازیکنان تیم تشکر می‌کنم. بازیکنان عملکرد بسیار خوبی داشتند و از پیروزی در این مسابقه سخت، بسیار خوشحالم. هوادار تیم خوبی است و نباید به وضعیت جدول نگاه کنیم، چون تقریباً اوایل لیگ است.»

ویدئو: 355073

او ادامه داد: «تیم هوادار نشان داده بود که به سختی گل دریافت می‌کند؛ در بازی مقابل آلومینیوم در اراک با تساوی بدون گل به میدان رفته و مقابل گل‌گهر سیرجان نیز توانایی‌های دفاعی خود را به نمایش گذاشته بود. ما نیز تحت فشار بازی‌های گذشته در لیگ بودیم، اما خوشبختانه بازیکنان توانستند با تمرکز و هماهنگی به پیروزی برسند. در طول هفته گذشته به این نتیجه رسیدیم که تیم باید شکل منظم‌تری از لحاظ فنی به خود بگیرد، نظم داشته باشند و بعد به دنبال نتیجه باشند که خدا را شکر که به هر دو هدف دست یافتیم.»

وی در ادامه و درخصوص اینکه یکی از ضعیف‌ترین استقلال‌های تاریخ را در اختیار گرفته و آیا با صحبت‌های شهریاری مبنی بر اینکه تیم خیلی خوب بسته شده، گفت: «اگر به خودم باور و ایمان نداشتم، این مسئولیت را قبول نمی‌کردم. اول اینکه به خودم ایمان داشتم و سپس ، به این باور رسیدم که تیم استقلال بازیکنان باکیفیتی دارد. در فوتبال برای هر تیمی، در هر سطحی، بحران‌هایی به وجود می‌آید که دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد، اما تیم‌های بزرگ تنها آنهایی نیستند که پیروزی‌های پی‌درپی کسب می‌کنند؛ بلکه تیم‌های بزرگ آنهایی هستند که در شرایط بحرانی، آرامش خود را حفظ کرده و توانایی تغییر دارند. باشگاه استقلال و بازیکنانش نیز این ظرفیت را دارند تا از بحران‌ها عبور کنند و به شرایط ثبات و موفقیت برسند.»

ویدئو: 355074

بختیاری‌زاده در رابطه با تغییرات اعمال شده در تیم و نقش خود در این پیروزی بیان کرد: «ما نباید عجول باشیم و تیم را به سرعت قضاوت کنیم. من تغییرات خاصی ایجاد نکردم و هرچه امروز دیدیم، نتیجه تلاش بازیکنان بود. تیم امروز عملکرد خوبی داشت و من تنها به‌لحاظ روحی و روانی با بازیکنان صحبت کردم. همچنین از آنها خواستم که با آرامش بیشتری بازی کنند، نگران نباشند و ذهنیت منفی روزهای گذشته را کنار بگذارند. خوشبختانه این تغییرات به ثمر نشست و بازیکنان عملکرد بهتری از خود نشان دادند.»

ویدئو: 355075

در پاسخ به پرسشی در خصوص ماندن یا رفتن پس از انتخاب مربی خارجی، او گفت: «تمام تمرکز من بر روی این بازی بود و همان‌طور که قبلاً هم توضیح داده‌ام، باشگاه از من خواسته بود تا در بازی با هوادار در کنار تیم باشم تا مربی خارجی انتخاب شود. حالا که دو سه روز استراحت داریم و یک هفته فیفادی پیش‌ رو داریم، این فرصت مناسبی است تا باشگاه تصمیم بهتری بگیرد. بودن یا نبودن من در تیم مسئله پیچیده‌ای نیست؛ من استقلال را از صمیم قلب دوست دارم و مهم‌ترین مسئله برای من آینده تیم است و امیدوارم استقلال شرایطی بهتر از این داشته باشد هر چند که در روزهای آینده با مدیران باشگاه جلساتی در خصوص آینده تیم و خودم خواهیم داشت.»

او همچنین درباره اینکه آیا برایش مهم است دستیار اول سرمربی خارجی باشد، افزود: «به این مسئله که آیا می‌مانم یا نه فکر نمی‌کنم؛ تنها تمرکز من بر روی این بود که بتوانیم هوادار را شکست دهیم و خدا را شکر که این اتفاق افتاد. پس از این بازی باید با مدیریت باشگاه برای آینده تیم گفتگو کنیم. ولی باز هم تأکید می‌کنم که تفکر من کمک به تیم در این بازی بود. هر چند که اگر اتفاق بدی رخ می داد، همه می‌گفتند این چه انتخابی بود. در صنعت نفت نیز با اینکه تیم شرایط خوبی نداشت و تیم اصلا 2 ماه تمرین نکرده بود، شرایط را پذیرفتم، ولی من را آنگونه قضاوت کردند که البته این طبیعت مربی‌گری است. وقتی می‌بریم، همه چیز از دید رسانه‌ها و هواداران خوب است که البته این موضوع در امر مربی‌گری را دوست دارم.»

2091101

سرمربی موقت تیم فوتبال استقلال گفت: «خدا شاهد است به چیزی که فکر می‌کردم بازی امشب بود. پس از این باید ببینم باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد. اگر مربی خارجی آمد و شرایط مهیا بود با افتخار همکاری می‌کنم. اگر نبودم فرقی ندارد، آینده استقلال مهم است. سعی کردم امروز از بازیکنانی استفاده کنم که بتوانند تیم حریف را تحت فشار قرار دهند و با پاس‌های دقیق و روان بازی کنند. خوشبختانه این تصمیمات به نتیجه رسید و ما توانستیم پیروز شویم.»

ویدئو: 355078

بختیاری‌زاده راجع به اینکه آیا با او در رابطه با سرمربی آینده استقلال صحبتی شده است یا نه، گفت: «نه، از روزی که آمدم بیشتر با بازیکنان و شناسایی تیم و هوادار بودیم. برای من هم مهم است که باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد. باز هم تأکید می‌کنم استقلال و هوادارانش مهم هستند و امیدوارم آینده خوبی رقم بخورد.»

وی درباره حمایت فرهاد مجیدی از او نیزگفت: «فرهاد عزیز من است و خودش می‌داند. با هم‌بازی‌های سابق در ارتباط هستم. باید بدعت خوبی شود که هر کدام از ما که در باشگاه فعال نیستیم باید برای باشگاه خوب بخواهیم حتی اگر سرمربی خارجی باشد. اگر استقلال را دوست داریم فقط نباید خودمان در این مجموعه باشیم. فرهاد شایستگی‌هایش را نشان داده است و یکی از بازیکنان تاریخ‌ساز باشگاه استقلال و قابل احترام است. حتی از کسانی که انتقاد کردند تشکر کردم و گفتم انتقادشان از روی دلسوزی بود.»

ویدئو: 355081

دیدگاه‌ها