کد خبر : 2074637 | 14 مهر 1403 ساعت 22:18 | 96.1K بازدید | 5 دیدگاه

عبور سهراب از ‌اولین گردنه برف‌گیر

هوادار ۱ - ۲ استقلال: یک نیمه رویایی، یک نیمه خطرناک!

استقلال پس از جدایی نکونام توانست به پیروزی برسد و شاگردان بختیاری زاده با ارائه نمایشی قابل ستایش، از سد هوادار گذشتند.

هوادار ۱ - ۲ استقلال: یک نیمه رویایی، یک نیمه خطرناک!

به گزارش "ورزش سه"، در نخستین دیدار پس از استعفای نکونام، استقلال با هدایت سهراب بختیاری زاده به مصاف هوادار رفت و پس از ارائه یک نمایش فوق‌العاده در نیمه اول، به دو گل برسد و در نهایت و با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یابد.

ویدئو: 355057

در دقیقه سوم بازی، یک موقعیت سریع برای استقلال رقم خورد. گوستاوو بلانکو با یک پاس در عمق دقیق، رامین رضائیان را صاحب توپ کرد. رضائیان در حالی که به سمت دروازه حرکت می‌کرد، موفق شد توپ را به تور برساند، اما داور به دلیل آفساید این گل را مردود اعلام کرد و بازی همچنان بدون گل باقی ماند.

در ادامه مهرداد محمدی از جناح راست استقلال یک ارسال تماشایی انجام داد که بلانکو با ضربه سر به استقبال توپ رفت. با این حال، ضربه او پس از برخورد به تیرک دروازه هوادار متوقف شد. داور به دلیل خطای مهاجم آرژانتینی این صحنه را نپذیرفت و بازی به جریان عادی خود بازگشت.

در دقیقه 17، استقلال توانست قفل دروازه هوادار را باز کند. روی یک ضربه کرنر، رامین رضائیان ابتدا به ماشاریپوف پاس کوتاهی داد و ستاره ازبک با یک ارسال بلند، توپ را به داخل محوطه جریمه فرستاد. رافائل سیلوا، مدافع پیش تاخته میهمان با یک ضربه سر قدرتمند موفق شد دروازه را باز کند و استقلال را با یک گل پیش بیندازد. این گل برای سیلوا، که در بازی‌های اخیر تحت انتقاد بود، از اهمیت زیادی برخوردار بود.

2091066

در اواسط بازی، استقلال یک حمله گروهی و هماهنگ را از سمت چپ به اجرا گذاشت که در نهایت توپ به گوستاوو بلانکو رسید. او با یک ضربه مستقیم سعی در گلزنی داشت، اما اکبر منادی، دروازه‌بان هوادار، واکنش سریعی نشان داد و توپ را مهار کرد تا اختلاف گل‌ها بیشتر نشود.

در دقیقه 40، رامین رضائیان بار دیگر با ارسال خود خط دفاعی هوادار را به چالش کشید. توپ پس از برخورد با مدافعان حریف به جلال‌الدین ماشاریپوف رسید و ستاره ازبک با شوتی محکم تلاش کرد دروازه را باز کند، اما توپ او به تیرک افقی برخورد کرد و بخت استقلال برای گل دوم در این لحظه به باد رفت.

در دقایق پایانی نیمه اول، حسین مهربان از هوادار با یک فرار بلند خود را از خط دفاعی استقلال جدا کرد و به سمت دروازه حرکت کرد. او در موقعیتی عالی با حسینی تک به تک شد، اما کاپیتان استقلال با واکنش سریع خود توپ را از پای مهربان برداشت و مانع از گلزنی حریف شد.

در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول، مهرداد محمدی از اشتباه بزرگ میثم تهی‌دست در محوطه جریمه نهایت استفاده را برد و با یک ضربه چیپ زیبا دروازه منادی را برای دومین بار باز کرد. استقلال با نتیجه 2-0 به رختکن رفت.

2091068

در دقیقه 67، ماشاریپوف با یک پاس تماشایی رامین رضائیان را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان هوادار قرار داد. رضائیان تلاش کرد گل سوم را به ثمر برساند، اما اکبر منادی با یک واکنش سریع توپ را مهار کرد. البته داور در ادامه این صحنه را آفساید اعلام کرد.

در ادامه نیمه دوم، بازی بدون موقعیت‌های خاصی دنبال می‌شد تا اینکه در وقت‌های تلف شده و پس از خطای حسینی به روی ستاری و بازبینی صحنه با VAR، مهدوی یک خطای پنالتی به سود هوادار اعلام کرد و گودرزی آن را برخلاف جهت حرکت حسینی به گل تبدیل کرد.

در نهایت نیز بازی با پیروزی دو بر یک استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان پس از مدت‌ها و چهار بازی در لیگ برتر به پیروزی برسند. سهراب بختیاری زاده نیز توانست بعد از روزهای پرحاشیه‌ای که آبی‌ها سپری کرده بودند، این تیم را به ساحل آرامش برساند.


بازی از هفته هفتم – بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران 
جمعه: 14/07/1403 ؛ ساعت: 20:00 
ورزشگاه: شهر قدس / پنج هزار تماشاگر 
گروه داوری: سیدرضا مهدوی / کمک‌ها: فرهاد مروجی، محسن سلطانی؛ داور چهارم: سعید رحیمی مقدم / داور VAR: کوپال ناظمی، کمک داور VAR: محمدحسین زاهدی‌فرد / ناظر: محمدرضا ابوالفضلی

2090977

هوادارترکیب هوادار:
محمدحسین اکبر منادی، محمدعرفان معصومی، صائب محبی، میثم تهی‌دست، مرتضی منصوری، مصطفی احمدی (83- سیدمحمد مهدی طباطبایی)، حسین مهربان (58- محمد دیندار)، میلاد خدایی (46- محمدحسین زواری)، داریوش شجاعیان (46- محمد ستاری)، پیمان رنجبری (83- ادریس رحمانی) و مهدی گودرزی
سرمربی: سیدمهدی رحمتی


استقلالترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، محمدحسین مرادمند، رامین رضائیان، ابوالفضل جلالی، گائل کاکوتا (79- آرش رضاوند)، دیدیه اندونگ، جلال الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی (87- علیرضا کوشکی) و گوستاوو بلانکو (68- محمدحسین اسلامی)
سرمربی: سهراب بختیاری زاده

2090970

توپ گلشرح گل‌ها:

هوادار صفر – یک استقلال (دقیقه 17: رافائل سیلوا): استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که رامین رضائیان ابتدا با یک پاس کوتاه توپ را به جلال الدین ماشاریپوف سپرد که ارسال او با ضربه سر رافائل سیلوا همراه شد و مدافع برزیلی موفق شد دروازه را باز کند.

ویدئو: 355037

هوادار صفر – دو استقلال (دقیقه 1+45: مهرداد محمدی): روی اشتباه بزرگ میثم تهی‌دست در محوطه جریمه، او توپ را به مهرداد محمدی تقدیم کرد و این بازیکن در موقعیت تک به تک با اکبرمنادی توانست با یک ضربه چیپ تماشایی، اختلاف را افزایش داده و بازی را دو بر صفر کند.

ویدئو: 355044

هوادار یک – دو استقلال (دقیقه 5+90: مهدی گودرزی): پس از اینکه ستاری در محوطه جریمه استقلال و به وسیله حسینی سرنگون شد، داور برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت و یک خطای پنالتی به سود میزبان اعلام کرد که گورزی پشت توپ ایستاد و آن را وارد دروازه کرد و اختلاف را کاهش داد.

ویدئو: 355060

کرنومترلحظات حساس:

دقیقه 3: روی پاس در عمق بلانکو، توپ به رامین رضائیان رسید و این بازیکن موفق شد دروازه را باز کند که این گل به دلیل آفساید رد شد.

ویدئو: 355031

دقیقه 13: ارسال مهرداد محمدی از سمت راست با ضربه سر بلانکو همراه شد که توپ به تیرک برخورد کرد. البته داور خطای مهاجم آرژانتینی را در این صحنه اعلام کرد.

دقیقه 20: رامین رضائیان از سمت راست حرکتی را آغاز کرد که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 25: داریوش شجاعیان از راه دور اقدام به شوت زنی کرد که حسینی این توپ را دفع کرد.

دقیقه 35: استقلال روی یک کار تیمی زیبا از سمت چپ صاحب فرصت بسیار خوبی شد که شوت بلانکو را اکبرمنادی مهار کرد.

دقیقه 37: ابوالفضل جلالی از راه دور اقدام به شوت زنی کرد که ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

ویدئو: 355040

دقیقه 40: ارسال رامین رضائیان از سمت راست پس از برخورد به پای یکی از مدافعان هوادار به ماشاریپوف رسید که شوت روی پای او به تیرک افقی دروازه و سپس به زمین برخورد کرد.

ویدئو: 355041

دقیقه 43: روی یک فرار فوق‌العاده از آفساید توسط حسین مهربان، او تقریبا از مرکز زمین با سیدحسین حسینی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و در شرایطی که تا چندین متر در اطرافش هیچ بازیکنی از استقلال نبود، قصد داشت تا حسینی را دریبل کند، ولی کاپیتان استقلال با واکنشی تماشایی، توپ را از جلوی پای مهربان ربود و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

ویدئو: 355042

دقیقه 67: روی پاس تماشایی ماشاریپوف، رامین رضائیان با اکبر منادی تک به تک شد که گلر هوادار ضربه او را مهار کرد و در ادامه این توپ آفساید اعلام شد.

دقیقه 70: شوت زواری خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 77: شوت مهدی گودرزی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه راهی خارج از زمین شد.

دقیقه 88: ضربه ایستگاهی رامین رضائیان از فاصله دور را اکبر منادی مهار کرد.


کارت زرد:


ادریس رحمانی (87)

سیدحسین حسینی (6+90)


بولت پرسپولیسدر حاشیه:

* این مسابقه با تأخیری هشت دقیقه‌ای آغاز شد.

* به دلیل دیر رسیدن واحد سیار به استادیوم، برگزاری بازی با VAR مشخص نبود.

* حکیم مسئول راه‌اندازی VAR در ایران نسبت به مشکلات فراوان در این زمینه معترض بود.

* فرشید سمیعی و احمد شهریاری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره استقلال در استادیوم حضور پیدا کردند.

* در دقایق ابتدایی بازی، یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال رخ داد که پس از بررسی صحنه، داور دستور به ادامه بازی داد.

* پس از آنکه رامین رضائیان در یک صحنه تکروی کرد، این موضوع با اعتراض مهرداد محمدی همراه شد و دو بازیکن به بگو مگو پرداختند.

* داور فقط دو دقیقه زمان تلف شده برای نیمه نخست اعلام کرد که با اعتراض مهدی رحمتی همراه شد.

دیدگاه‌ها