کد خبر : 2074412 | 14 مهر 1403 ساعت 03:33 | 12.2K بازدید | 7 دیدگاه

30 سال گذشت: اولین دروازه‌بانی که کاشته گل زد!

خوزه لوئیس چیلاورت در بازی مقابل دپورتیوو اسپانول، از روی ضربه ایستگاهی گل زد و تاریخ‌ساز شد.

30 سال گذشت: اولین دروازه‌بانی که کاشته گل زد!

به گزارش "ورزش سه"، ضربه آزاد دیدنی خوزه لوئیس چیلاورت پس از ورود به دروازه مارسلو پونتیرولی، دروازه‌بان دپورتیوو اسپانول، در بعدازظهر یکشنبه ابری 2 اکتبر 1994، به گل تبدیل شد.

این اولین گلی بود که یک دروازه‌بان در تاریخ فوتبال آرژانتین از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند. این ایده کارلوس بیانکی بود که چیلاورت باید ضربه ایستگاهی را از روبرتو تروتا، بگیرد و پشت آن توپ بایستد.

شاید بیانکی آن زمان چیزی درباره ادواردو پیبونا آلتریو، دروازه‌بان چاکاریتا، شنیده بود که در بازی‌ای که سال 1931 با نتیجه 3-3 به پایان رسید، مقابل تیگرز ضربه پنالتی زد و اولین دروازه‌بان در فوتبال حرفه‌ای بود که موفق به گلزنی شد.

یا شاید او از کسی نزدیکتر به تاریخ خود الهام گرفته بود: کارلوس فِنوی، دروازه‌بانی از اهل ولز که سه گل در دوران حرفه‌ای خود برای سلتاویگو و رئال وایادولید به ثمر رساند.

2090533

شاید نه. شاید بیانکی استعداد چیلاورت را در تمرینات دید و این تصمیم را گرفت که آن لحظه غیرمعمول را در تاریخ فوتبال رقم بزند و برای خیلی‌های دیگر مانند روجریو سنی برزیلی یا خوزه کامپوس مکزیکی یک الگو معرفی کند.

چیلاورت در ولز سارسفیلد چهار عنوان داخلی و پنج عنوان بین المللی به دست آورد، 347 بازی انجام داد، 306 گل دریافت کرد و 48 گل به ثمر رساند.

هواداران ولز در آن زمان که چیلاورت را در تیمشان داشتند، می‌خواندند:"امیدوارم او گل بزند/ امیدوارم فورتینا برنده شود/ امیدوارم با گل چیلاورت برنده شود."

دیدگاه‌ها